Ervaringensite maakt gebruik van coockies
Om een zo optimale mogelijk beleving voor onze bezoekers te garanderen, maken wij gebruik van zogeheten coockies. Dit doen wij zowel voor functionele, analytische en marketing coockies.
Door de melding te sluiten of gebruik te maken van de website laat je weten dat je akkoord gaat. Meer informatie over ons coockiebeleid? Lees dan hier verder
Sluit melding
Meer informatie

Eneco ervaringen, reviews, beoordelingen en klachten

5.36
5.36 0 10
7 reviews
29% tevredenheid
Start met beoordelen
-
2019-07-28 13:40:01
2 maanden geleden
2 10 0
Eneco stuurt zomaar brieven met slotsommatie voor het gebruik van Toon voor vier maanden, inclusief een maand van vorig kalenderjaar. Volgens de brief heb ik ondanks diverse incassobrieven niet betaald. Ik heb echter nooit een brief of een factuur van Eneco ontvangen, noch per post, noch per mail. Hoewel ik vorig jaar ben overgestapt naar een andere leverancier, gebruikte ik Toon nog wel. Die gaat echter vandaag nog van de muur.

Die overstap was omdat er vorig jaar zomer er iets vergelijkbaars gebeurde. Toen kreeg ik midden in de vakantieperiode een brief van de gemeente dat Eneco van voornemens was mijn elektriciteit af te laten sluiten vanwege achterstallige betaling. Toen ik ging nazoeken hoe dit zat, bleek het om een betalingsachterstand van slechts vier weken te gaan. Ook toen heb ik hieraan voorafgaand geen enkele brief of mail ontvangen. Bovendien was het zomervakantie, dus als ik weg was geweest, zoals de andere helft van Nederland, had ik bij thuiskomst pas gemerkt dat er iets aan de hand was en dat de elektriciteit was afgesloten.

De handelswijze van Eneco is buitensporig en gaat alle perken te buiten. Eneco behandelt haar klanten ten onrechte als notoire wanbetalers en "vergeet" daarbij compleet dat je volgens de Nederlandse wet een factuur hoort te versturen, plus minimaal één herinnering, voordat je een incassobrief stuurt.
Rapporteren
2017-01-13 15:35:58
3 jaren geleden
1 10 0
ENECO Schandalig! Fijn dat er een mijn eneco app is die precies aangeeft of je moet bijbetalen of geld terug krijgt... De app geeft aan dat wij €1680 zouden terug krijgen. 1 maand later geeft de app aan dat het is bijgewerkt en dat we €2260 euro moeten terug krijgen. Dus verlaag ik mijn maand termijn van 350 euro naar 324 euro. We gaan verhuizen en willen eneco incl. Toon meenemen naar onze nieuwe woning. De eindnota word opgemaakt en gemailt. MOOI !!! In de mail zit een bijlage van ons verbruik. En wat schetst mijn verbazing... WE KRIJGEN GEEN GELD TERUG, MAAR WE MOETEN €831,94 BIJBETALEN !!! Verschil van een goede €3000 euro !!! Volgens de klantenservice van eneco, niet hun probleem. Ik moet maar contact opnemen met de netbeheerder en vragen of er een storing is geweest?!?! (Storing van €3000 euro) Natuurlijk kan ik ook NIET meer in de mijn eneco app om een screenshot te maken van het terug te krijgen bedrag. Want wij zijn geen "klant" meer! Hopende op een goede afloop, wat eneco mij NIET kan garanderen volgens de vriendelijke vrouw van de klantenservice. Met vriendelijke groet, Tim Peeters
Rapporteren
2016-10-28 18:18:25
3 jaren geleden
2 10 0
Neem geen eneco of u moet houden van een bedrijf wat nooit terugbel nadat ze beloven dat ze terug zullen bellen, je uit het niets incassokosten berekenen zonder herinnering en je onbeschoft te woord staan. Vreselijk!
Rapporteren
2016-07-28 18:50:16
3 jaren geleden
2 10 0
Tegen het advies van de consumentenbond geeft Eneco slechts twee jaar garantie op de installatie van zonnepanelen. Daar kwamen we achter toen er kortsluiting in de meterkast ontstond, na 4 jaar. Volgens de consumentenbond hebben we recht op een deugdelijk product, daar hoort ook de installatie bij, maar Eneco geeft niet thuis.
Rapporteren
2015-11-28 17:02:55
4 jaren geleden
8 10 0
Al 8 jaar ben ik klant bij Eneco, en nog nooit problemen gehad. Altijd duidelijk in de communicatie en prijzen zijn redelijk. Ook ooit een storing gehad en zelfde dag nog een monteur aan huis om het op te lossen. Voor mij geen andere leverancier meer.
Rapporteren
2014-09-28 12:54:37
5 jaren geleden
10 10 0
Onlangs ben ik overgestapt van energieleverancier. Ik was een "slaper" zoals dat heet. En dacht bij mezelf ik ga eens kijken of er betere en goedkopere aanbieders zijn.

Ik heb een vergelijking gedaan en bleek dus dat ik flink kon besparen bij Eneco. Er waren dan ook andere aanbieders maar die kende ik niet en hadden vreemde voorwaarden. Eneco was de enige die redelijk transparant was en toch goed prijzen bood.

Ik ben nu overgestapt en bespaar maandelijks ongeveer 30 euro. Das toch lekker. Ook het overstappen was makkelijk en snel geregeld.

Conclusie is dat ik een heel tevreden mens ben met Eneco
Rapporteren
2014-01-29 11:01:40
6 jaren geleden
2 10 0
Paar jaar geleden kwamen ze bij mij de meter vervangen. Dit was helemaal kosteloos dus geen problemen daar. Maar na enkele weken bleek dat er een lekkage zat in een van de leidingen. De onderburen klaagde over nattigheid in de meterkast. En ja hoor, het water was naar beneden gedruppeld en had de stoppenkast van de onderburen onder water gezet. Toen ik contact opnam met Eneco werd mij gemeld dat de schade en het herstellen gedaan kon worden maar dan zou ik er zelf voor moeten betalen. Wel een beetje vreemd als zij de boel niet goed in elkaar zetten en ik vervolgens de schade mag gaan betalen. Veel moeten bellen en schrijven maar Eneco gaf niet thuis. Het was niet hun probleem en ik moest het zelf maar oplossen. Volg mijn advies maar, geen zaken doen met deze oplichters!
Rapporteren
1

Notice: Trying to get property 'stats_user_id' of non-object in /home/ervaring/public_html/wp-content/themes/template/single.php on line 167
5.36

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/ervaring/public_html/wp-includes/functions.php on line 3730