Eneco logo

Eneco reviews, ervaringen en beoordelingen

Eneco reviews, ervaringen en beoordelingen
1402

Eneco ervaringen

Lees alle Eneco ervaringen en beoordelingen op deze site. Ben je zelf klant, of ben je klant geweest van Eneco en wil je jouw ervaringen delen met anderen? Plaats dan een review en geef een beoordeling. Zo kun je anderen helpen bij het maken van een keuze.

Over Eneco

Eneco levert al meer dan 100 jaar energie aan particulieren en bedrijven. Het leveren van duurzame energie is steeds belangrijker geworden en Eneco zet zich in voor een groenere wereld. Eneco levert gas, stroom en energie besparende oplossingen. Eneco is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een grote speler op de energiemarkt. Eneco levert. Kernwaarden van het bedrijf zijn om duurzame energie op te wekken, te verhandelen, transporteren en leveren aan grote en kleine afnemers. Maar ook het bedenken en adviseren van energieoplossingen.

Eneco aanbod en pakketten

Eneco levert diverse producten waar je als consument uit kunt kiezen. Kies of je alleen gas of stroom wilt of een combinatie van deze twee wilt. Voor de contractduur kun je kiezen uit verschillende mogelijkheden. Wil je vrijheid en wil je op elk moment kunnen opzeggen dan kun je kiezen voor een vrij opzegbaar pakket. Zo zit je nergens aan vast. Ben je energiebewust dan heeft Eneco groene oplossingen. Zo kun je bijdragen aan een betere wereld. Eneco levert windenergie (energie opgewekt door windmolens) en EcoStroom en aardgas. Voor het meest actuele aanbod kun je kijken op de website van Eneco. Vaak heeft Eneco speciale aanbiedingen voor overstappers. Laat je dus goed informeren en profiteer van deze speciale aanbiedingen. Naast het verkopen van gas en stroom levert Eneco ook energieoplossingen. Wil je zelf energie opwekken dan kun je via Eneco ook zonnepanelen kopen. Je kunt dan zelf energie opwekken. Ook voor CV en CV onderhoud heeft Eneco producten en diensten. Via de website kun je CV installaties kopen, huren en onderhoudscontracten afsluiten.

Eneco service

Voor vragen en klachten kun je terecht bij de klantenservice. Heb je zelf goede ervaringen of ben je niet goed geholpen door de klantenservice? Laat het weten en plaats een review en deel jouw ervaringen. Zo kun je andere mensen helpen bij het maken van een keuze.  

Gerelateerde bedrijven
Essent logo
Essent
23 beoordelingen
6,5
ENGIE Zakelijk logo
ENGIE Zakelijk
1 beoordeling
10
Frank Energie logo
Frank Energie
10 beoordelingen
9,5
Gerelateerde blogartikelen
3,2
7% zou hier weer kopen
30 beoordelingen
Lees onze review over Eneco

Ons team van experts heeft Eneco geverifieerd op een aantal punten. De webshop van Eneco bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare speler in de markt. Eneco is al vanaf hun oprichting ingeschreven bij de kamer van koophandel en hun website is beveiligd door middel van een SSL certificaat (groene slotje). Alle grote betaalmethodes van Nederland zijn beschikbaar op deze webshop.

Eneco is een Nederlands bedrijf en is al een lange tijd actief op het internet. Dit heeft ze een goede reputatie opgeleverd. Binnen ons platform kan ook jij een review achterlaten om zo andere consumenten te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen op het internet.

Bekijk zeker even de website van Eneco. Dit geeft je een beter beeld van de webshop. Daarnaast staat daar hun uitgebreide assortiment en natuurlijk de openingstijden van Eneco.

Geplaatst op: 15-03-2021
Geschreven door: ErvaringenSite.nl

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Expert review
Onterechte aanmaningsfactuur

na installatie van zonnepanelen in januari 2023 hebben wij de overstap gemaakt naar een andere energieleverancier (overstap was rond half februari). Hierdoor kregen wij dus een jaarafrekening en eindafrekening. na goedkeuring door fluvius na 5maanden zelf moeten bellen naar eneco om de injectievergoeding waar we recht op hadden (hebben zelf nog via mail gemeld) te krijgen. na dit telefoontje in juni pas half oktober een aangepaste jaarafrekening gekregen waar een voorschot te weinig op staat waardoor zij nog geld moeten krijgen. deze factuur wordt betwist aangezien zij eigenlijk geld moeten terugstorten. pas een maand later krijg ik eerst de eindafrekening waardoor de schuld van de eerdere factuur vervalt. toch sturen zij een aanmaningsfactuur voor de eerste afrekening.
Na contact met de klantendienst die tot 2maal toe zelf de telefoon neerlegt omdat ze er zich aan het uit liegen zijn, geen oplossing gekregen. allen wordt gezegd dat de aanmaankosten reeds betaald zijn en hier niets meer kan aan gedaan worden (geen keuze gehad om deze al dan niet te betalen)

klantenservice is slecht en ik keer zeker niet meer terug. er mag nog geld gegeven worden om stroom af te nemen bij hen, zelfs dan wil ik geen klant zijn van zo een onvriendelijke en antiklantgerichte onderneming!!

Geplaatst op: 27-11-2023
Laatst bewerkt op: 27-11-2023
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
SLECHT BEREIKBAAR - FOUTIEVE FACTURATIES

Zoals ook anderen aangeven, OPGELET bij deze leverancier mbt de facturatie!
Heel lang op de facturatie moeten wachten.
Onduidelijkheid van de slotfactuur. Geen details.

Meermaals klantendienst gecontacteerd maar zeer moeilijk bereikbaar.
Je wordt niet echt geholpen.
Eindelijk slotfactuur ontvangen maar de factuur is niet correct.
Daarenboven worden onterechte aanrekeningen op de factuur gezet. Ik sluit me nooit meer bij ENECO aan.
Absoluut af te raden.

Geplaatst op: 02-10-2023
Laatst bewerkt op: 02-10-2023
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
2/5 1/5 1/5 4/5
Nogmaals kopen? Nee
Oplichters-bedriegers !!

Waarschuwing voor klanten van Eneco !!
Kort samengevat:
Op 10/07/2022 maak ik mijn EnergieOvernameDocument op bij verlaten vorige woonst en stuur ik door naar Eneco.
September 2022 stuur ik hen een herinnering omdat ik mijn eindfactuur nog niet heb ontvangen.
Eneco antwoordt wel dat door de vele aanvragen er vertraging is bij behandelen dossier.
(dit antwoord krijg je trouwens bij elke case dat je laat opmaken)
Op 24/10/2022 doet Fluvius manuele meteropname op vorige adres en Eneco maakt eindfactuur op basis van de meterstanden van oktober (3 maand later !!).
Ik betwist de foutieve meterstanden (teveel aangerekend).
April 2023 krijg ik opnieuw eindfactuur gebaseerd op te hoge meterstanden.
Ik contacteer Eneco zoveelste keer om me correcte eindfactuur te bezorgen.
Ondertussen komt deze zaak bij Intrum incassobureau.
Waar eerst zowel Eneco als Intrum begrijpen dat de eindfactuur niet correct is, krijg ik vandaag 03/08/2023 bevestiging dat zij zich (blindelings) baseren op de meterstanden van Fluvius omdat zij het EoD te laat hebben ontvangen en ik de (foutieve) eindfactuur moet betalen, verhoogd met 25 EUR schadevergoeding en verhoogd met intresten.
Dit spelletje van de machtsgeile energieleverancier Eneco heeft meer dan 1 jaar aangesleept om dan nog altijd GEEN juiste eindafrekening proberen te bekomen.
Kortom, door laattijdige verwerking bij Eneco van de dossiers krijg je als klant de extra rekening gepresenteerd.
Ik heb meermaals bevestigd aan alle partijen dat ik volledig bereid ben mijn verbruik correct te betalen.
Het gaat me niet over ongeveer 10 a 20 EUR, maar het gaat over het "principe" en dat je als klant zoals altijd machteloos staat tegenover de energiemaffia en hun "soortgenoten".
Een verwittigd klant is er 2 waard.
Trouwens, het lijkt hun vaste manier van werken als je het hier allemaal leest.
Tijd dat hier iets aan gedaan wordt !!

Geplaatst op: 03-08-2023
Laatst bewerkt op: 03-08-2023
Geschreven door: Peter L.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Vreselijk duur en slecht contact

volgens de energie-vergelijk-meter was eneco de beste optie voor een nieuw energie-contract, ik ben dus overgegaan op 1/03/2023 . Dit bleek al dadelijk een heel slechte zet, geen business-contract mogelijk, heel slechte klantendienst, helemaal niet transparant, en my eneco werkt voor geen meter. Na 2 maanden terug de overstap naar Luminus gedaan, krijg ik de afrekening van Eneco, wel om u tegen te zeggen !! Mijn energieprijzen voor deze 2 maanden €2000, onze kost was het voorbije hele jaar (ondanks de zeer hoge prijzen) €4000. Het zijn dus 2 hele kostelijke maanden geweest bij Eneco ... Nooit meer !!!

Geplaatst op: 22-05-2023
Laatst bewerkt op: 22-05-2023
Geschreven door: Sarah Q.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
ERBARMELIJK

GA NOOIT NAAR ENECO!

Eneco is met voorsprong het slechtste bedrijf waar ik ooit mee in aanraking ben gekomen. Al jaren klant, en toen ik vorig jaar ben verhuisd is het van kwaad naar erger gegaan. Eerst hadden ze de EAN-code van elektriciteit + mijn adres foutief overgenomen. Het heeft MAANDEN geduurd voor dit in orde was. Mijn verhuis (dateert van 28/02/2022) is nog steeds niet in orde. De EAN-code van gas had zogenaamd een probleem bij Fluvius. Ik zet dus op mijn beurt mijn voorschotfacturen van elektriciteit hoger in oktober 2022 zodat ik niet voor verrassingen zou komen te staan als mijn gas contract eindelijk in orde was. Plots krijg ik geen voorschotfacturen meer en kreeg ik ze in februari 2023 allemaal, goed voor een bedrag van EUR 1000 (alleen voor elek). Nog wat later is mijn gas contract (meer dan een jaar verder) eindelijk in orde, MAAR op de verkeerde startdatum, waardoor ze nu de facturen die ik zogenaamd moest betalen tijdens een periode dat ik hier niet eens woonde, hebben verrekend met de energiesubsidie die ik moest krijgen. Daarnaast hebben we nu de afgelopen drie maanden een voorschotfactuur voor gas gekregen van bijna EUR 1100. In juni komt mijn jaarafrekening en ondertussen zie ik dat er nog een probleem is bijgekomen: mijn vorig adres staat plots terug op ACTIEF onder mijn naam, de startdatum van men huidige adres is nog steeds niet in orde en ik heb voor alle miserie nog geen compensatie gezien. Ik weet niet wat dit is, maar dit zijn verschrikkelijke praktijken. Wat ze mensen aandoen is ronduit crimineel. En als je dan vloekt, wijzen ze je nog terecht op je taal. Waanzin. MIJD HEN ALS DE PEST!

Geplaatst op: 12-05-2023
Laatst bewerkt op: 12-05-2023
Geschreven door: Melissa V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Ze zijn oplichters

Ik heb meer dan 10 keer mijn meterstanden doorgegeven. Ik heb ook fotos van mijn meterstanden gestuurd. Ze zeggen daarna 'Super, bedankt.'. Maar daarna gebruiken ze een helemaal andere (hogere) meterstanden. Ze moeten veel geld voor mij terugbetalen, maar ik denk dat ze dat niet willen. Ik heb de contact met het juridische loket opgenomen. Daarna heb ik een officiele brief naar de eneco gestuurd met mijn meterstanden (op 29 januari 2023) en een aanvraag om mijn eindafrekening te corrigeren, binnen 4 weken. Ze hebben daarna een andere eindafrekenig gestuurd, maar met veel hogere meterstanden. Ze willen mijn meterstanden niet accepteren. Ze gebruiken valse meterstanden. Dit is oplichting.

Geplaatst op: 01-03-2023
Laatst bewerkt op: 01-03-2023
Geschreven door: Daniel H.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Geen service

geen service
geen contact of je hangt letterlijk uren aan de telefoon
reactie op mail is zero
8 euro kosten aanrekenen daar zijn ze specialist in ook al is het compleet onterecht. uw 8 euro terugkrijgen lukt ook niet. heb de consumentendienst van energie aangeschreven maar dit brengt ook niets op
als consument wordt je gewoon gepluimd
hoop zo vlug mogelijk weg te gaan maar vermoedelijk op een ander niet veel beter

Geplaatst op: 12-02-2023
Laatst bewerkt op: 12-02-2023
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Eneco gaat zelfs vaste contracten op de schop gooien

Heb een vast contract.
Maar die lappen ze gewoon aan hun laars.
Ze zeggen dat de energie belasting weer is gestegen van 9 naar 21 procent .
Maar toen ik mijn contract afsloot was hij ook al 21 procent.
Nu ligten ze je gewoon op door er weer 12 procent bij op teslaan.
Dit noem ik pure oplichting.
Ze worden al rijk over de ruggen van mensen .
Gelukkig alle bewijsen in handen
Ga hier zeker wat mee doen ,hoop dat er veel mensen met mij mee gaan doen ,en zo een bedrijf als eneco een halt toe roepen.

Geplaatst op: 02-02-2023
Laatst bewerkt op: 02-02-2023
Geschreven door: Dieneke V.

4 / 10
2/5 1/5 1/5 4/5
Nogmaals kopen? Nee
Zeer slecht, komen niet opdagen om te komen installeren. Zit al 5 dagen in de kou

Zeer slecht, komen niet opdagen om te komen installeren. Zit al 5 dagen in de kou. 5 dagen op rij te horen gekregen dat de monteur binnen 24 uur contact opneemt. Kansloos…

Geplaatst op: 03-02-2023
Laatst bewerkt op: 03-02-2023
Geschreven door: Sven B.

3 / 10
1/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Na 20 jaar klant diepteleurgesteld in de wanprestatie van Eneco

Helaas kom ik erachter dat trouw zijn aan een bedrijf niet loont. Ons contract bij Eneco is een tijd geleden zomaar omgezet in een flexibel contract. Ruim voor de gascrisis overigens, en zonder onze toestemming. We hebben sinds die tijd alleen maar vage gesprekken met Eneco. Niemand kan benoemen waarom dit zo is gebeurd. Men roept iets over voordelen… Inmiddels is wel gebleken dat die voordelen de grap van de eeuw zijn.
En dan nu, we betalen echt schandalige tarieven. 3,57 per kubieke meter gas. Als je een nieuwe klant bent betaal je een stuk minder zien we op de site. De verwarming staat uit, we wassen ons bij de kraan en nog zouden we 88% meer energie gebruiken dan vergelijkbare huishoudens? HOE DAN??
Hoe bestaat het dat deze bedrijven wegkomen met hun idiote tarieven. Op kosten van de belastingbetaler? En waarom spreekt men over nood als anderen ver onder deze tarieven hun gas aan kunnen bieden? En dan de grootste frustratie: de chatbot. En de app. Wat een drama. Wachttijden om in de app te komen, om vervolgens niets wijzer te worden. Ongelofelijk werkelijk dat dit gedoogd wordt.

Geplaatst op: 06-01-2023
Laatst bewerkt op: 06-01-2023
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Onbereikbaar geen service.

Ik moet omdat ik geen slimme meter heb, mijn standen elke maand doorgeven. Maar hun site werkt niet en telefonisch niet te bereiken, zo ook hun chat.
Maar wel de hoofdprijs durven vragen, stelletje prutsers zijn het

Geplaatst op: 02-01-2023
Laatst bewerkt op: 02-01-2023
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Grote boevenbende!

Grote boevenbenden, ver van weg blijven!!!
Rekenen torenhoge tarieven, betalen te veel betaalde voorschotten niet of veeeeel te laat uit. Kijk gewoon even verder als uw geld u lief is...

Geplaatst op: 10-01-2023
Laatst bewerkt op: 10-01-2023
Geschreven door: Jan V.

3 / 10
1/5 1/5 1/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Klanttevredenheid is geen aandachtspunt voor Eneco , enkel de klant leegzuigen.

Eneco is zowel telefonisch als via chat onbereikbaar.
Mails worden vele dagen later beantwoord.
Het is lang wachten op leveringen, plaatsing van besteld materiaal,…
Info van - en afspraken met mensen (plaatsers en onderaannemers van Eneco) ter plekke bij je thuis worden nadien niet opgevolgd door Eneco. Een belofte van ‘binnen 1 dag’ is uiteindelijk binnen ‘10 dagen’. Dat is voor Eneco maar een nulletje verschil, een getal dat ze blijkbaar steeds of toch minstens vaak op de klant kleven….
Automatische mails worden er ook verstuurd met klinkkkare onzin en leugens.
Een gewaarschuwde weet nu wat te doen, hoop ik…..

Geplaatst op: 20-12-2022
Laatst bewerkt op: 20-12-2022
Geschreven door: Anoniem

3 / 10
1/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Veel beloven en weinig geven doet gekken in vreugde leven

7 maanden geleden stopte de info over facturartie rn kopies van facturen van eneco via internet.
15 dagen gelden dit telefonsich gemeld....mijn email adres is gekend, ik ontvoing als test een document op mijn gekende email. Medewerkster had geen idee waarom ik geen emails meer kreeg.
Medewerkster vond ook geen gegeven over het al dan niet toekennen van de verwarmingspremie.
Ze zou nazicht doen en snel reactie geven.
Ik bevestigde deze klacht 15 d geleden ook via email aan eneco.
Vandaag, 15 dagen later, nog steeds geen bericht.
Dien ik mij ndomicielering stop te zetten om enige reactie te krijgen?

Geplaatst op: 31-10-2022
Laatst bewerkt op: 09-12-2022
Geschreven door: Anoniem

3 / 10
1/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Klantenservice

De klantendienst van Eneco? Ooit was die super, tegenwoordig een dikke 0. Bellen? Vergeet het, je blijft maar wachten want, "onze medewerker hebben het op dit moment erg druk". Per mail? Nog een maand geleden was het 5 dagen wachten op een antwoord en ondertussen is het al 8 dagen!!! En dan krijg je een antwoord, maar 1 maand later is nog niet gedaan wat je had gevraagd.
Hetzelfde met hun prijzen. Een paar jaar geleden nog waren de prijzen van Eneco echt interessant. Ook dit is tegenwoordig niet meer het geval.

Geplaatst op: 18-10-2022
Laatst bewerkt op: 18-10-2022
Geschreven door: Anoniem

5 / 10
3/5 1/5 2/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Onbereikbaar!!!

zowel telefonisch als via chat onbereikbaar!

Geplaatst op: 30-09-2022
Laatst bewerkt op: 30-09-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Dieven zijn het!!!!

vandaag nogmaals gebeld (lees 20e keer)
na een uur het in de wachtrij te staan eindelijk iemand aan de lijn.
Bij de jaarafrekening heb ik geen vergoeding gehad voor de 2700 kwh dat ik heb geinjecteerd.
Hiervoor heb ik dus al meerdere malen gebeld maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
Omdat de onbekwame telefonisten niet op de hoogte zijn over de gang van zaken leggen ze gewoon de lijn toe (zeer onbeschoft) dit is nu al 6 maanden bezig dit spelletje.

ondertussen hebben ze wel mijn geinjecteerd stroom duur kunnen verkopen.

Dieven zijn het !
0 voor klantvriendelijkheid en service.
geen aanrader.
zoek een andere leverancier want bij Eneco kom je bedrogen uit!

Geplaatst op: 28-09-2022
Laatst bewerkt op: 28-09-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Slechte klantenservice

Probeer geen contact op te nemen met de klantendienst... elke keer op elk moment van de dag minstens 30min in de wacht. Via mail is het minstens 4 dagen tegen dat ze antwoorden dit is alles behalve klantvriendelijk.

Geplaatst op: 22-09-2022
Laatst bewerkt op: 22-09-2022
Geschreven door: Anoniem

5 / 10
3/5 1/5 2/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Geen eindafrekening

Sinds november 2021 (!!!) wacht ik op mijn eindafrekening!! Ik heb al meerdere keren gemaild, 10 tallen cases werden ondertussen aangemaakt en er werd nog niks mee gedaan. Geen enkel bericht, melding over het probleem, een oplossing,...niets van Eneco komt terug. Ik word er hopeloos van. Volgende maand moet ik al opnieuw meterstand doorgeven en ik heb het vorig factuur nog altijd niet aangekregen.

Geplaatst op: 25-09-2022
Laatst bewerkt op: 25-09-2022
Geschreven door: Kim G.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Geen service / onbereikbaar

Klantendienst niet bereikbaar. Op 7 april vroeg ik een contract stop te zetten. Een maand later nog geen antwoord wegens de "uitzonderlijke drukte". Maar de facturen blijven wel binnenkomen.

Geplaatst op: 03-05-2022
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Ronny

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Verwacht van Eneco geen service!

Ik ben al jaren vaste klant van Eneco. Tot een jaar geleden heb ik nooit contact met de klantenservice gehad, omdat daar geen reden toe bestond. In verband met verhuizing heb ik vorig jaar wel contact moeten hebben met de klantenservice. Waar ik altijd dacht bij Eneco een wat hogere prijs te betalen voor goede service bleek de service echter ver te zoeken.

Ik had bij mijn verhuizing Toon besteld voor in onze nieuwe woning. Er werd een afspraak gemaakt voor de installatie, waarvoor ik een halve dag vrij nam van mijn werk. Op de dag van installatie kwam echter niemand opdagen. Eneco had de afspraak ook niet afgemeld. Ik heb dus voor niets zitten wachten en voor niets een halve dag vrij genomen.

Om een nieuwe afspraak in te plannen probeer ik Eneco te bellen, maar telefoonnummers van Eneco zijn regelmatig niet bereikbaar. Zijn ze wel bereikbaar dan wordt na het doorlopen het keuzemenu de verbinding verbroken en kun je opnieuw beginnen. Dan maar kiezen voor een andere keuze, maar wederom hetzelfde probleem. Vervolgens een ander nummer proberen, maar na het doorverbinden wederom hetzelfde probleem.

Omdat het niet lukt om een medewerker te pakken te krijgen probeer ik het via de mail. Ik mail Eneco met het verzoek om contact met mij op te nemen om een nieuwe afspraak te plannen en vermeld al mijn contactgegevens in het e-mailbericht, maar ik ontvang vervolgens geen enkele reactie.

Na enkele maanden heb ik nogmaals een poging gedaan om telefonisch met Eneco in contact te komen voor het maken van een afspraak. Wederom ervaar ik dezelfde problemen. De ene keer ligt de website plat, de andere keer krijg ik een buiten gebruik toon en als ik Eneco eindelijk te pakken krijg, dan wordt de verbinding na het doorlopen van het keuzemenu verbroken.

Uiteindelijk weet ik via een andere keuze in het keuzemenu iemand aan de lijn te krijgen die mij doorverbind naar de juiste afdeling en wordt er een nieuwe afspraak ingepland. Probleem opgelost dacht ik, maar niets bleek minder waar. Enkele dagen voor de afspraak wordt de installatieafspraak per mail afgezegd. In de mail wordt aangegeven dat ik telefonisch contact met Eneco moet opnemen om de afspraak opnieuw in te plannen.

Wederom dezelfde problemen om met Eneco in contact te komen. Na heel veel tijd en moeite eindelijk weer iemand aan de lijn kunnen krijgen en de afspraak in kunnen plannen en 7 maanden later dan gepland was Toon eindelijk geïnstalleerd.

Na installatie blijkt Toon echter niet naar behoren te werken. De temperatuur springt op momenten van 5 graden naar 30 graden en weer terug zonder dat Toon wordt bediend. Wanneer we niet thuis zijn merken we dit niet met een extreem gasverbruik en veel kosten tot gevolg. Wanneer hier contact over wordt gezocht met Eneco wordt echter geen oplossing geboden. Toon wordt niet vervangen waardoor het probleem blijft en de kosten onnodig blijven oplopen door een niet functionerende thermostaat.

Gewenste oplossing: Vervangen defecte Toon voor een goed functionerende Toon.

Geplaatst op: 19-03-2021
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: René M.

3 / 10
1/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Ik ben opgelicht.

Nog nooit in mijn leven ben ik zo hard opgelicht of ben ik getuige geweest van dergelijke nalatigheid.

Mijn CV schoot vandaag in storing. Geen probleem denk ik. Ik heb namelijk een het KetelComfort onderhoudsabonnement sinds december 2017.
Ik pak mijn contract met klantnummer / referentie erbij, bel de hulplijn en wacht tot ik iemand aan de lijn krijg.

Het duurt niet lang voordat er een aardige dame mij te woord wil staan.
Ik geef mijn foutcode door en bevestig dat ik mijn systeem gereset hebt.

Helemaal prima denk ik... Niet dus.
Mevrouw geeft aan dat ze me niet in het systeem kan vinden.
Ik geef aan dat ik haar dolgraag mijn klantnummer en referentie wil geven. Dan is het opgehelderd toch?
"nee daar kunnen we niet op zoeken in het systeem" geeft mevrouw aan.
Ik geef aan dat ik haar dolgraag mijn contract doormail. Dan is het opgehelderd toch?
"Nee daar doen we niet aan meneer" geeft mevrouw aan.
Ik vraag vervolgens om een bevestiging dat ik niet geholpen kan worden. Ik kan dan namelijk een andere monteur regelen en het papierwerk later met Eneco regelen. Ik heb namelijk een contract.
"Nee daar doen we niet aan meneer".

Ik heb het uiterst netjes gehouden, want de dame kan daar helemaal niets aan doen, maar ik ben werkelijk geschokt van jullie probleemoplossend vermogen en het gemak waarmee jullie een betalende klant in de kou laten staan.

Schaam jullie diep.

En nu? Nu komt er een monteur van 119 euro per uur langs.
Ik mag jullie vast niet de rekening sturen.

Geplaatst op: 06-06-2020
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Vincent

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Eneco dreigt met afsluiting en incassobureaus zonder vooraf een factuur te sturen

Eneco stuurt zomaar brieven met slotsommatie voor het gebruik van Toon voor vier maanden, inclusief een maand van vorig kalenderjaar. Volgens de brief heb ik ondanks diverse incassobrieven niet betaald. Ik heb echter nooit een brief of een factuur van Eneco ontvangen, noch per post, noch per mail. Hoewel ik vorig jaar ben overgestapt naar een andere leverancier, gebruikte ik Toon nog wel. Die gaat echter vandaag nog van de muur.

Die overstap was omdat er vorig jaar zomer er iets vergelijkbaars gebeurde. Toen kreeg ik midden in de vakantieperiode een brief van de gemeente dat Eneco van voornemens was mijn elektriciteit af te laten sluiten vanwege achterstallige betaling. Toen ik ging nazoeken hoe dit zat, bleek het om een betalingsachterstand van slechts vier weken te gaan. Ook toen heb ik hieraan voorafgaand geen enkele brief of mail ontvangen. Bovendien was het zomervakantie, dus als ik weg was geweest, zoals de andere helft van Nederland, had ik bij thuiskomst pas gemerkt dat er iets aan de hand was en dat de elektriciteit was afgesloten.

De handelswijze van Eneco is buitensporig en gaat alle perken te buiten. Eneco behandelt haar klanten ten onrechte als notoire wanbetalers en "vergeet" daarbij compleet dat je volgens de Nederlandse wet een factuur hoort te versturen, plus minimaal één herinnering, voordat je een incassobrief stuurt.

Geplaatst op: 28-07-2019
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Hanneke

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Eindnota ENECO

ENECO

Schandalig!

Fijn dat er een mijn eneco app is die precies aangeeft of je moet bijbetalen of geld terug krijgt...

De app geeft aan dat wij €1680 zouden terug krijgen. 1 maand later geeft de app aan dat het is bijgewerkt en dat we €2260 euro moeten terug krijgen.

Dus verlaag ik mijn maand termijn van 350 euro naar 324 euro.

We gaan verhuizen en willen eneco incl. Toon meenemen naar onze nieuwe woning.

De eindnota word opgemaakt en gemailt.

MOOI !!!

In de mail zit een bijlage van ons verbruik. En wat schetst mijn verbazing...

WE KRIJGEN GEEN GELD TERUG, MAAR WE MOETEN €831,94 BIJBETALEN !!!

Verschil van een goede €3000 euro !!!

Volgens de klantenservice van eneco, niet hun probleem. Ik moet maar contact opnemen met de netbeheerder en vragen of er een storing is geweest?!?!

(Storing van €3000 euro)

Natuurlijk kan ik ook NIET meer in de mijn eneco app om een screenshot te maken van het terug te krijgen bedrag. Want wij zijn geen "klant" meer!

Hopende op een goede afloop, wat eneco mij NIET kan garanderen volgens de vriendelijke vrouw van de klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Tim Peeters

Geplaatst op: 13-01-2017
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Tim P.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Vreselijk

Neem geen eneco of u moet houden van een bedrijf wat nooit terugbel nadat ze beloven dat ze terug zullen bellen, je uit het niets incassokosten berekenen zonder herinnering en je onbeschoft te woord staan. Vreselijk!

Geplaatst op: 28-10-2016
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anne

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Na 2 jaar geen garantie meer op installatie zonnepanelen

Tegen het advies van de consumentenbond geeft Eneco slechts twee jaar garantie op de installatie van zonnepanelen. Daar kwamen we achter toen er kortsluiting in de meterkast ontstond, na 4 jaar.
Volgens de consumentenbond hebben we recht op een deugdelijk product, daar hoort ook de installatie bij, maar Eneco geeft niet thuis.

Geplaatst op: 28-07-2016
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Tineke

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Betrouwbare leverancier

Al 8 jaar ben ik klant bij Eneco, en nog nooit problemen gehad. Altijd duidelijk in de communicatie en prijzen zijn redelijk. Ook ooit een storing gehad en zelfde dag nog een monteur aan huis om het op te lossen. Voor mij geen andere leverancier meer.

Geplaatst op: 28-11-2015
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Fam V.

8 / 10
4/5 4/5 4/5 4/5
Nogmaals kopen? Ja
Perfecte service

Onlangs ben ik overgestapt van energieleverancier. Ik was een "slaper" zoals dat heet. En dacht bij mezelf ik ga eens kijken of er betere en goedkopere aanbieders zijn.

Ik heb een vergelijking gedaan en bleek dus dat ik flink kon besparen bij Eneco. Er waren dan ook andere aanbieders maar die kende ik niet en hadden vreemde voorwaarden. Eneco was de enige die redelijk transparant was en toch goed prijzen bood.

Ik ben nu overgestapt en bespaar maandelijks ongeveer 30 euro. Das toch lekker. Ook het overstappen was makkelijk en snel geregeld.

Conclusie is dat ik een heel tevreden mens ben met Eneco

Geplaatst op: 28-09-2014
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Anoniem

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Zelf opdraaien voor kosten

Paar jaar geleden kwamen ze bij mij de meter vervangen. Dit was helemaal kosteloos dus geen problemen daar. Maar na enkele weken bleek dat er een lekkage zat in een van de leidingen. De onderburen klaagde over nattigheid in de meterkast. En ja hoor, het water was naar beneden gedruppeld en had de stoppenkast van de onderburen onder water gezet. Toen ik contact opnam met Eneco werd mij gemeld dat de schade en het herstellen gedaan kon worden maar dan zou ik er zelf voor moeten betalen. Wel een beetje vreemd als zij de boel niet goed in elkaar zetten en ik vervolgens de schade mag gaan betalen. Veel moeten bellen en schrijven maar Eneco gaf niet thuis. Het was niet hun probleem en ik moest het zelf maar oplossen. Volg mijn advies maar, geen zaken doen met deze oplichters!

Geplaatst op: 29-01-2014
Laatst bewerkt op: 08-06-2022
Geschreven door: Tim V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee

Schrijf een review over Eneco
Bestelproces *
0
/ 10
Service *
0
/ 10
Prijs *
0
/ 10
Levering *
0
/ 10


Gerelateerde bedrijven
Essent logo
Essent
23 beoordelingen
6,5
ENGIE Zakelijk logo
ENGIE Zakelijk
1 beoordeling
10
Frank Energie logo
Frank Energie
10 beoordelingen
9,5
Gerelateerde blogartikelen

FAQ (Veelgestelde vragen)

Is Eneco een betrouwbaar bedrijf?

Er zijn 30 beoordelingen geplaatst over Eneco. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 3,2 gekregen, waarbij 7% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

In welke sectoren is Eneco actief?

Eneco is vooral actief in de categorie energie aanbieders.

Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

Heb je een positieve indruk gekregen door de Eneco reviews? Dan kun je naar de website van Eneco gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.

Alle subcategorieën uit deze categorie