Ervaringensite maakt gebruik van coockies
Om een zo optimale mogelijk beleving voor onze bezoekers te garanderen, maken wij gebruik van zogeheten coockies. Dit doen wij zowel voor functionele, analytische en marketing coockies.
Door de melding te sluiten of gebruik te maken van de website laat je weten dat je akkoord gaat. Meer informatie over ons coockiebeleid? Lees dan hier verder
Sluit melding
Meer informatie

Essent ervaringen, reviews, beoordelingen en klachten

6.64
6.64 0 10
12 reviews
67% tevredenheid
Start met beoordelen
-
2019-02-05 17:08:41
5 maanden geleden
1 10 0
Heb mijn contract verlengd met 3 jaar. Geen bonus. Een paar maanden later meldt Essent dat de functionaliteit van de E-thermostaat wordt beperkt. Vervolgens starre, trage en onjuiste communicatie. Dan maar overstappen. En dan wil men een overstapvergoeding van € 200. Men doet alsof het twee héél verschillende contracten zijn. En oppert dat ik de boete declareer bij een nieuwe leverancier. Stuitend en onredelijk.
Rapporteren
2018-07-01 07:03:13
12 maanden geleden
10 10 0
Al jaren een zeer tevreden klant. Geen storingen, als je belt met vragen word je correct geholpen.
Rapporteren
2016-01-05 18:47:23
4 jaren geleden
1 10 0
Essent, een grote oplichtersbende. Mijn vader van 87 jaar een contract door de strot geduwd van 5 jaar. Was nooit verteld dat hij een contract van 5 jaar kreeg, was zelfs gezegd dat hij elk moment on stoppen. Mooi niet dus, gewoon misleidend en een oude man oplichten. Dat is Essent dus ook.
Rapporteren
2015-11-28 17:03:54
4 jaren geleden
9 10 0
Gewoon goeie leverancier, niets op aan te merken. Al 7,5 jaar klant bij essent en nog nooit gedoe met levering, rekeningen of andere klachten gehad.
Rapporteren
2015-11-23 08:20:56
4 jaren geleden
3 10 0
Ik ben helaas op een contract ingegaan van Essent waarbij ik direct kassakorting kreeg. Toen ik in de MediaMarkt de gegevens met de beste man aan het invoeren was om mijn kosten te zien, werd mij beloofd dat ik gelijk zou blijven met mijn huidige kosten. De verkoper gaf wel aan dat het verstandig kon zijn om het termijnbedrag met 2 tientjes te verhogen zodat ik 100% niet terug hoefde te betalen. Dit vond ik geen probleem aangezien wij 200 euro per maand betalen en dit maar 10% zou zijn. Tot mijn verbazing kreeg ik een paar maanden later weer een voorstel aan de hand van het huidige verbruik om het termijnbedrag te verhogen. Ik schrok hier natuurlijk van, omdat mij met zekerheid werd gezegd in de Media Markt dat ik met die twintig euro verhoging 100% goed zat. Maar de verhoging was ook nog eens 40 euro. Ik moest nu dus 260 euro gaan betalen i.p.v de 200 euro bij Nuon voorheen. Ik heb dan ook direct mijn contract opgekocht en overgestapt naar NLE waar ik weer de normale 200 euro betaaal. Ik kan niet anders zeggen dan dat mij een contract door de neus is gedrukt! Wat een oplichtigers die verkopers in de Media markt.
Rapporteren
2015-11-19 10:40:12
4 jaren geleden
1 10 0
Verbruiksmanger werkt een aantal dagen niet. Als je middels mail dit netjes aangeeft krijg je na twee dagen een bericht. We hebben u gebeld. Mag ik terugbellen voor 35 cent per minuut! En de vraag die gesteld wordt is onduidelijk. Ga zo door! Goed bezig! Tijd voor een andere leverancier.
Rapporteren
2015-10-20 09:58:52
4 jaren geleden
10 10 0
Vandaag werd ik gebeld door Eneco, omdat ik was overgestapt naar Essent. Zou gaven mij aan graag de boete + welkomstkorting te willen betalen als ik klant bij hen bleef. Tuurlijk klinkt dit hartstikke mooi, maar ik ben niet zomaar weggegaan. Ik heb hierover contact gehad met Essent en zij gaven mij aan dat als ik weer terug wou gaan zij hier niks aan kunnen doen, maar dat zij het wel erg jammer zouden vinden. Dit vind ik nou top een bedrijf welke goed acties en prijzen hanteerd en ook netjes blijft. Ik blijf lekker bij Essent zeker omdat Eneco nu opeens wel een mooie actie had?? Wel heel raar dat dit niet voor mijn overstap kon! Essent ga zo door met die mooi welkomstkorting :)
Rapporteren
2015-10-06 08:17:31
4 jaren geleden
8 10 0
Ik ben naar Essent overgespapt netzoals veel andere Nederlanders door het geld :P haha. Ik bespaar meer dan 200 euro en dat komt niet alleen door de welkomstkorting! Ook de energiekosten zelf zijn lager. Heb een jaarcontract dus volgend jaar kan ik weer kijken waar het goedkoopste is.
Rapporteren
2015-09-30 09:49:28
4 jaren geleden
9 10 0
Al 10 jaar lang tevreden klant bij Essent en kan me dan ook niet vinden in de ervaringen dat mensen rare eindafrekingen krijgen. Bij mij zijn ze altijd netjes en correct. Ik neem altijd een 1 jaar contract en laat Essent ieder jaar een mooi voorstel doen. Altijd naar alle tevredenheid
Rapporteren
2014-03-03 20:05:36
5 jaren geleden
3 10 0
Werkelijk niets goeds te zeggen. Als je het aan mij vraagt zijn het allemaal oplichters daar bij die energiebedrijven.

Vorig jaar ben ik overgestapt van NUON naar Essent. Ik was al klaar met NUON en hoopte dat het bij Essent beter zou worden. Maar nee hoor! Alleen maar gedoe met de rekeningen, naheffingen en een klantenservice die je van het kastje naar de muur stuurt.

En nooit ligt het aan hun maar altijd aan de klant...

Acht het is voor mij duidelijk: het is veel betalen en vooral geen service verwachten.
Rapporteren

Notice: Trying to get property 'stats_user_id' of non-object in /home/ervaring/public_html/wp-content/themes/template/single.php on line 167
6.64
Bekijken
Beoordelen

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/ervaring/public_html/wp-includes/functions.php on line 3730