Ervaringensite maakt gebruik van coockies
Om een zo optimale mogelijk beleving voor onze bezoekers te garanderen, maken wij gebruik van zogeheten coockies. Dit doen wij zowel voor functionele, analytische en marketing coockies.
Door de melding te sluiten of gebruik te maken van de website laat je weten dat je akkoord gaat. Meer informatie over ons coockiebeleid? Lees dan hier verder
Sluit melding
Meer informatie

Greenchoice ervaringen, reviews, beoordelingen en klachten

5.29
5.29 0 10
13 reviews
69% tevredenheid
Start met beoordelen
-
2018-12-23 22:41:28
3 maanden geleden
1 10 0
Probleem met een meterstand ( door Nuon ) maar dit is na 3 maanden bellen en mailen onmogelijk om dat bij deze club geregeld te krijgen. Echt waardeloos en ook totaal onbekwaam personeel op de klantenservice. Niemand die daar verantwoordelijkheid neemt allemaal standaard telefoon mensen.
Rapporteren
2018-07-04 12:12:08
9 maanden geleden
2 10 0
Al enkele jaren tevreden klant, door Greenchoice gebeld voor verlenging. Hun aanbod: 3 jaar de energieprijs vastzetten, maandelijks opzegbaar. Enige vraag van mijn kant: hoeveel verschilt het nieuwe tarief voor mij van het oude. Drie keer gevraagd en daar konden (wilden?) ze geen antwoord op geven. Voel me voor de gek gehouden als klant. Je krijgt een aanbod om ja/nee tegen te zeggen zonder dat ze de tariefimplicaties aan je door willen geven. Simpele vraag: vertel mij mijn tarief nu in vergelijking met mijn tarief straks. Eerst een schimmig antwoord over gestegen kosten netbeheerder etc. Mijn vraag opnieuw: ik wil alleen tarief kunnen vergelijken. Hoe kun je een klant bellen en dit niet kunnen zien/vertellen wat het nieuwe tarief is. Je krijgt sterk het vermoeden dat ze me dus een hoger tarief door de strot willen duwen en dit niet willen benoemen. De jaarlijkse verlenging binnenharken met een blanco check lijkt me niet de bedoeling. Neigt naar misleiding. Ben binnenkort klant af.
Rapporteren
2017-06-13 16:53:32
2 jaren geleden
1 10 0
Is Greenchoice de klant aan het misleiden, oplichten of is Greenchoice aan het frauderen? Wat staat er precies in mijn offerte, zie hieronder: Begin offerte: De exacte leveringskosten voor het stroom en/of gas vindt u hieronder. N.B. Het leest een beetje moeilijk maar het linkergetal is levering en het rechter getal is All-in (wat dat ook mogen zijn?) Levering All-in Enkeltarief per kWh € 0,0410 € 0,1782 Vaste leveringskosten dag € 0,0787 € 0,0952 Gas m³ € 0,2100 € 0,5723 Vaste leveringskosten per dag € 0,0787 € 0,0952 Netbeheerkosten stroom per dag € 0,6261 Netbeheerkosten gas per dag € 0,4022 Jaarverbruik Jaarkosten Groene stroom 5200 kWh € 1.190,80 Gas 1750 m³ € 1.183,63 Vermindering energiebelasting € 376,08 Totale kosten op jaarbasis € 1.998,35 Termijnbedrag per maand € 166,00 Inclusief 21% btw en/of energiebelasting en heffing Opslag Duurzame Energie (ODE). Deze overheidsheffingen gelden voor het huidige kalenderjaar en een maximaal jaarverbruik van 10.000 kWh stroom en 170.000m3 gas. Bij een hoger verbruik hoort een ander tarief van de overheidsheffingen en varieert het all-in tarief. Dit tarief heeft een vaste looptijd van 12 maanden Einde offerte Zoals ik het lees zijn alle bedragen Inclusief 21% BTW en/of energiebelasting en heffing Opslag Duurzame energie (ODE). Dus ook: Levering met Enkeltarief per kWh van € 0,0410. Opmerking van mijn kant: Wat de door Greenchoice gebruikte term: All-in in de offerte inhoudt is mij in het geheel niet duidelijk, nergens in de offerte wordt deze term verklaard, omschreven of uitgelegd. Daarnaast staat de term All-in ook niet op de website in de Algemene Leveringsvoorwaarden of in de Contractvoorwaarden voor Greenchoice groen garantie. Gegevens: Daarnaast moet een offerte aan de Consument (dit in tegenstelling tot een offerte aan bedrijven) altijd inclusief BTW zijn. Nadat de klant een offerte binnen de daarvoor gestelde termijn heeft geaccepteerd ontstaat er een bindende overeenkomst voor beide partijen. Nu mijn klacht: Echter dit geldt niet voor Greenchoice tenminste dat vinden ze zelf, want ze hebben mijn offerte eenzijdig, zonder overleg en zonder mijn uitdrukkelijk toestemming op een paar zeer essentiële punten in haar voordeel aangepast. Dit is juridisch gezien compleet onjuist. Wat heeft Greenchoice gedaan, ze hebben de offerte zo aangepast door een * (asterisk) te plaatsen bij “All-in” en bij “Inclusief 21% btw en/of energiebelasting en heffing Opslag Duurzame Energie (ODE). Deze overheidsheffingen gelden voor het huidige kalenderjaar en een maximaal jaarverbruik van 10.000 kWh stroom en 170.000m3 gas. Bij een hoger verbruik hoort een ander tarief van de overheidsheffingen en varieert het all-in tarief.” Oftewel de kolom met levering is niet meer inclusief maar nu exclusief BTW, belasting en toeslagen! Ik kwam er achter bij de eindafrekening want alle correspondentie van Greenchoice staat online in Mijn Dossier bij Greenchoice behalve toevallig deze herziene bevestiging van de offerte. Wat is het volgens u?, Fraude, misleiding of oplichting?
Rapporteren
2015-12-01 10:14:13
3 jaren geleden
10 10 0
Wat is het toch een verschil met een aantal jaar geleden toen ik overstapte vana energieleverancier. Bij Green Choice hoefde ik letterlijk het stappenplan af te lopen en ik was overgestapt. Zelf had ik nog wel een vraag achteraf hoe het met de termijnbetaling was waarvoor ik even had gebeld en ook telefonisch werd ik prima geholopen. Dit was zoals ik al had verwacht hetzelfde als bij mijn vorige leverancier en mocht ik teveel betalen dan krijg ik eht verschil op mijn jaarrekening terug. Ik heb echt geen minpunten voor dit fijne bedrijf
Rapporteren
2015-11-26 16:16:29
3 jaren geleden
10 10 0
Ben echt super tevreden met de overstap naar Greenchoice. De beste overstap welke ik ooit heb gedaan en dat meen ik echt! Met de nieuwe app krijg ik inzicht in het verbruik en kan ik dus goed inzien wat ik moet betalen. Eindelijk een goed bedrijf welke betrouwbaar is en echt het geld waard is.
Rapporteren
2015-07-16 08:44:12
4 jaren geleden
8 10 0
Ik kan niet meer zeggen dan dit, omdat we pas net lid zijn. Maaar de overstap ging goed en het contract enzo was ook prima.
Rapporteren
2015-06-16 09:04:45
4 jaren geleden
10 10 0
Let op mensen groene stroom is neit altijd groene stroom! Ik wou perse Nederlandse groene stroom en niet ingekochte groen stroom. Greenchoise biedt Nederlandse groene stroom voor een mooie prijs en ben inmiddels 2 jaar klant en erg tevreden. Elk jaar bel ik even over de prijs en altijd goed geholpen! Wil je echte Nederlandse groene energie? neem dan Greenchoise
Rapporteren
2015-02-20 08:59:43
4 jaren geleden
8 10 0
Wij zijn overgestapt naar Greenchoise vanwege de groene energie en omdat de prijs gewoon erg netjes is. Overstappen was echt een fluitje van een cent. Eigenlijk heeft Greenchoise alles gedaan. Zelf gaan we er 20 euro p.m op vooruit en besparen we dus 240 euro per jaar! Voor de rest is het online overzicht erg netjes waardoor alles gemakkelijk en inzichtelijk is.
Rapporteren
2015-01-26 15:54:05
4 jaren geleden
10 10 0
Pluimen moeten ook uitgedeeld worden! ik ben nu 3 jaar bij Greenchoise en bel ieder jaar even om te overleggen over de contractverlenging. Ieder jaar zijn ze met een goed voorstel gekomen waardoor ik elke keer klant ben gebleven.
Rapporteren
2014-11-05 16:00:35
4 jaren geleden
10 10 0
Elk jaar kijk ik wat de goekoopste energieleverancier is en elk jaar hoort Greenchoise toch wel bij een van de goekopere. Het verschil is in iedergeval zo klein dat het niet loont om over te stappen. Daarnaast heb ik de afgelopen paar jaar alleen maar goede ervaringen met Greenchoise en kan ik dus niet anders dan tevreden zijn!

Een zeer prettige energieleverancier waar ik zeker niet meer weg bij ga
Rapporteren

Notice: Trying to get property 'stats_user_id' of non-object in /home/ervaring/public_html/wp-content/themes/template/single.php on line 167
5.29
Bekijken
Beoordelen