Ervaringensite maakt gebruik van coockies
Om een zo optimale mogelijk beleving voor onze bezoekers te garanderen, maken wij gebruik van zogeheten coockies. Dit doen wij zowel voor functionele, analytische en marketing coockies.
Door de melding te sluiten of gebruik te maken van de website laat je weten dat je akkoord gaat. Meer informatie over ons coockiebeleid? Lees dan hier verder
Sluit melding
Meer informatie

Qurrent ervaringen, reviews, beoordelingen en klachten

5.82
5.82 0 10
30 reviews
80% tevredenheid
Start met beoordelen
-
2019-01-14 11:32:16
2 maanden geleden
1 10 0
Bij Qurrent in 2014 een Qbox gekocht van circa Euro 100 om zodoende realtime het stroomverbruik en gasverbruik te volgen. Begin van dit jaar werkt het geheel niet meer en stuur ik een E-mail met de vraag wat er fout gaat. Geen reactie. Dan maar vandaag de telefoon gepakt. Na 10 minuten wachten wordt mij verteld dat Qurrent gestopt is met de Qbox en dat ik geen geld terug krijg omdat ik er "toch al bijna 5 jaar gebruik van heb gemaakt". Wat een belachelijke beredenering. Al mijn data van het stroomverbruik en gasverbruik vanaf 2014 is nu weg en Euro 100 weggegooid. ONBETROUWBAAR BEDRIJF; niet kiezen dus als leverancier.
Rapporteren
2018-11-09 08:01:13
5 maanden geleden
1 10 0
Zomaar incasso’s ontvangen van Incassobureau TBK, terwijl ik nooit herinneringen van Qurrent heb ontvangen. Toen ik Qurrent heb gebeld om opheldering, zeiden ze dat er wel brieven waren verstuurd, dit is simpelweg gelogen. Toen ik vroeg om kopieën van deze brieven werd gestotterd dat ik daarover teruggebeld zou worden, wat nooit is gebeurd. Nu lopen de rekeningen op, inmiddels 570 incl overstapboete, geïncasseerd door incassobureau, zonder duidelijke specificaties waar de kosten op gebaseerd zijn en binnen 1 week betalen. Het voelt echt aan als Maffia praktijken wat ze doen bij Qurrent.
Rapporteren
2018-10-16 07:45:32
5 maanden geleden
1 10 0
Beste mensen, GA NIET MET DEZE ORGANISATIE IN ZEE! Via deze weg wil ik mijn frustratie en ongenoegen uiten en mensen waarschuwen over de firma Qurrent. 2 Maart 2018 heb ik een verhuisbericht doorgegeven. 5 Maart reactie, men is niet zeker of er stroom geleverd kan worden op mijn nieuwe adres. Telefonisch doorgegeven wanneer de meter is geplaatst en om de meterstanden door te geven. Het was nog steeds niet mogelijk om stroom en gas te leveren op ons nieuwe adres. Teleurgesteld hebben wij daarom telefonisch ons contract beëindigd. Tot mijn verbazing kregen we een eindnota met een opzegboete van 200,00. Dat terwijl het contract zegt: Je heb een Qurrent energiecontract afgesloten voor de levering van groene stroom en CO2-gecompenseerd gas voor 1 jaar met een vaste prijs. Het contract is boetevrij en maandelijks opzegbaar. Gelijk een klacht ingediend. Blijkt dat in de tussentijd telefonisch het contract is verlengd. Ik ben telefonisch benaderd met een aanbieding om een voordeel te pakken uit een stukje windenergie. Echter hebben ze daarbij niet vermeld dat het om een driejarig contract ging. Dit staat dan in het verlengcontract WELKE NOOIT NAAR MIJ IS VERZONDEN! Qurrent stuurt vervolgens een mail met het contract wat destijds volgens hun is verstuurd maar welke ik nooit heb ontvangen. Dit besluit mij te bellen met de klachtenafdeling. Na het uitleggen van mijn klacht wordt de verbinding verbroken. Vervolgens is het kantoor telefonisch niet meer bereikbaar. De dag erna weer bellen. Er wordt beloofd dat ik wordt teruggebeld. Dit wordt niet gedaan. De dag erop weer bellen. Er wordt beloofd dat ze er op terugkomen. Dat wordt niet gedaan. Dan krijg ik plotseling een aanmaning per mail. Ik mail netjes terug dat ik het niet eens ben met de opzegboete met bovenstaande redenen. Van C. Lakeman krijg ik een mail terug dat als er een nieuwe aanmelding plaats zou vinden, de boete zou worden kwijtgescholden (Met de melding om zo spoedig mogelijk te betalen). Dat terwijl ik het telefonisch heb aangemeld en telefonisch de melding heb gekregen dat er geen aansluiting kan plaats vinden via Qurrent op mijn nieuwe adres. Netjes gereageerd aan dhr. Lakeman per mail. Vervolgens krijg ik een laatste herinnering. Ook hier reageer ik uitgebreid op. Daarop krijg ik dezelfde mail terug die al eerder was verstuurd, ze beroepen zich op het verlengcontract welke ik nooit heb ontvangen, en ook nooit heb getekend. Daar reageer ik netjes op per mail. Tot mijn verbazing krijg ik geen reactie meer. Nee, ik krijg reactie van een incassobureau met een aanmaning tot betaling. Met het incassobureau begint het getouwtrek van voor af aan. Maar liefst 39 e-mails gaan over en weer waarin ik uitgebreid alle bovenstaande kwesties nogmaals uitleg. De kwestie zal nu aan de rechter voorgelegd moeten worden. Daarbij worden griffierrechten, salaris incassobureau en kosten van de dagvaarding op mij verhaald. Conclusie, voor mij is dit een principekwestie, gaat absoluut niet om het geld maar het is diep treurig dat men zich schuilt achter een contract welke ik nooit heb gehad. Het leuke is dat het incassobureau mij gelijk geeft maar niets kan betekenen om een procedure te voorkomen. Eindconclusie: GA NIET MET DEZE ORGANISATIE IN ZEE!
Rapporteren
2017-11-20 13:42:32
1 jaren geleden
1 10 0
Persoon aan de deur zei dat het overstappen vergoed zou worden, nou dacht het niet!
Rapporteren
2017-10-06 13:16:18
1 jaren geleden
10 10 0
Super voordelig met de 175 korting via een vergelijker!
Rapporteren
2017-09-18 07:44:37
2 jaren geleden
10 10 0
Overgestapt via een een vergelijker (wel op hun site) en kreeg 175 euro welkomstkorting. Super bedrijf bij de overstap!
Rapporteren
2017-06-01 07:37:28
2 jaren geleden
2 10 0
Laat je aan de deur niet misleiden, er wordt gezegd dat de opzegvergoeding van de oude leverancier vergoed wordt, helaas is dit bij qurrent niet het geval.
Rapporteren
2017-03-13 15:06:40
2 jaren geleden
10 10 0
Afgelopen weekend bij vrienden geweest welke waren overgestapt naar Qurrent. Zij vertelde mij erover en ik werd toch wat nieuwsgierig. Thuis meteen vergeleken en ook ik kon redelijk wat besparen en groene energie afnemen. Dit gedaan en alles is goed verwerkt. Super blij mee en kan dan nu ook zeggen dat ik bijdraag een een groener Nederland!
Rapporteren
2016-06-01 07:12:49
3 jaren geleden
10 10 0
Na een jaar kreeg ik netjes de jaarafrekening. Volgens mij wel een klein beetje aan de late kant, maar dat hindert voor ons niet. Kreeg wel netjes optijd een belletje dat het contract verliep en of ik hem wou verlengen. Wel erg fijn want de prijzen van een vast contract zijn lager dan een variabel pakket.
Rapporteren
2016-05-17 10:38:54
3 jaren geleden
9 10 0
Qurrent is groen en dat is de reden dat ik ben overgestapt. Moet zeggen dat ik erg te spreken ben over de telefonische hulp.
Rapporteren

Notice: Trying to get property 'stats_user_id' of non-object in /home/ervaring/public_html/wp-content/themes/template/single.php on line 167
5.82
Bekijken
Beoordelen