Ervaringensite maakt gebruik van coockies
Om een zo optimale mogelijk beleving voor onze bezoekers te garanderen, maken wij gebruik van zogeheten coockies. Dit doen wij zowel voor functionele, analytische en marketing coockies.
Door de melding te sluiten of gebruik te maken van de website laat je weten dat je akkoord gaat. Meer informatie over ons coockiebeleid? Lees dan hier verder
Sluit melding
Meer informatie

Moneyou ervaringen, reviews, beoordelingen en klachten

5.30
5.30 0 10
12 reviews
50% tevredenheid
Start met beoordelen
-
2019-05-28 17:49:58
4 maanden geleden
2 10 0
Kleine zusje van abn. Maar klant vriendelijk zijn ze absoluut niet. Klantenservice is nauwelijks bereikbaar. Antwoorden op je vragen krijg je niet.
Rapporteren
2019-02-06 10:52:54
7 maanden geleden
6 10 0
Van een oude Moneyou rekening was ik de gebruikersnaam vergeten. Deze kan je alleen telefonisch opvragen. Ik sta 23 minuten in de telefonische wachtrij. Moneyou geeft niet aan hoe lang de wachtrij is, je hebt geen idee waar je aan toe bent. Uiteindelijk wel netjes geholpen.
Rapporteren
2019-01-02 09:00:10
9 maanden geleden
4 10 0
Wat een aanfluiting, de app werkt de helft van de tijd niet. Je zal maar net bij de kassa staan en je pas in het verkeerde potje hebben staan. Kan je gewoon niet inloggen en dus niet pinnen. Maar dat zal wel komen omdat het gratis is. Moet ik eerst naar apps en deze uitschakelen, in de hoop dat ik hem dan weer kan open. Als de telefoon in standby gaat, blijft de app ook gewoon open staan. Als je je telefoon weer openend kan je gelijk in de app. Dat lijkt me toch niet zo heel veilig.
Rapporteren
2017-09-18 19:03:55
2 jaren geleden
1 10 0
Sinds 16 juni 2017 bezig een offerte te krijgen voor het afsluiten van een kleine hypotheek (eenderde van de recent getaxeerde woningwaarde). Helaas heeft Moneyou het primaire proces: het leveren van een hypotheek niet op orde. Continu worden nieuwe documenten opgevraagd, die vaak ook al eerder zijn ingeleverd. De communicatie is onpersoonlijk en gebaseerd op standaardteksten (het lijken wel chatbots in plaats van mensen). Over de gehele voortgang en de ervaringen een klacht ingediend. Omdat deze klacht niet adequaat werd afgehandeld, een nieuwe klacht ingediend bij de afdeling directieklachten. Omdat deze afdeling de klacht nog slechter afhandelt dan de eerste klacht wederom een klacht ingediend maar nu direct bij ABN-AMRO. Hopelijk wordt de klacht nu wel naar behoren afgehandeld en volgt er snel een inhoudelijke reactie en een offerte. Anders rest alleen nog het Kifid. Resumerend: mensen bespaar je tijd en geld en ga niet met Moneyou in zee...
Rapporteren
2016-10-20 13:23:18
3 jaren geleden
2 10 0
Heb een aanvraag gedaan voor een execution only hypotheek omdat hun renteaanbod het scherpst is/was. Vervolgens heb ik alle gewenste documenten via hun website geupload. Al snel ontstond er wat discussie over de werkgeversverklaring. Deze was nl. opgesteld in het Duits omdat ik in DL werk. Uiteindelijk heb ik mijn werkgever bereid gevonden om de Nederlandse werkgeversverklaring te ondertekenen en heb ik dit stuk ook aangeleverd. Vervolgens kreeg ik van moneyou een afwijzing omdat ik geen Nederlands inkomen had. Mijn tegenwerpingen dat ik mijn geld niet in een land als Albanie verdiende maar in een van swerelds grootste economien maakte geen verschil. Vermeldenswaardig is dat ik minder dan 60% van de marktwaarde wilde financieren (dus royaal eigen geld inbracht) en dat ik op basis van mijn inkomen het 4 voudige bedrag kon lenen. Al met al een zeer teleurstellende ervaring. Hetgeen me het meest geirriteerd heeft, is het gegeven dat ze me eerst alle stukken hebben laten opsturen om op het allerlaatste moment Nee te verkopen vanwege een futiliteit. Dat ik Duits inkomen geniet was al duidelijk aan het begin van het aanvraagtrajekt.
Rapporteren
2015-12-29 21:18:33
4 jaren geleden
2 10 0
HYPOTHEEK MONEYOU stuurde na aanvraag snel een offerte, maar daar hield het mee op.had snel de indruk dat men de drukte niet aankon zowel per telefoon als op hun site also met de beoordelingen. Stukken werden halslachtig en zeer traag beoordeeld, wilden steeds weer een ander format en dan volgde alsnog afkeuring en wilden vervolgens weer een ander soort document. Weer heel lang moeten wachten soms wel 14 dgn. Er werd een zelfde stukken na 3 afkeuren toch goed gekeurd. Nadat alles goedgekeurd was werden tegen het einde van de offerte periode opnieuw extra andere documenten gevraagd, stukken die 2 weken duurden om op te vragen(ABP), weer na insturen zo lang moeten wachten tot de offerteperiode afliep. Gelukkig betrof het een oversluiting maar je zal maar een Huis hebben willen kopen. .. Heb review geschreven op hun site maar die werd natuurlijk niet geplaatst. Wees voorzichtig met rekenen op een hypotheek bij Moneyou
Rapporteren
2015-10-22 07:05:55
4 jaren geleden
4 10 0
Bij de direct rekening krijg je blijkbaar maar intrest voor bedrag onder de 150.000 euro. Dit staat blijkbaar in de Algemene voorwaarden (kleine lettertjes) maar voor de rest niet transparant geafficheerd op de website. Als gevolg: in juli ben ik boven dit bedrag gegaan. Pas eind september krijg ik een mail van Moneyou dat ik voor het bedrag boven de 150.000 euro NUL intrest krijg, niks noppes. Nochtans heeft deze bank dus ondertussen 3 maand gratis mijn geld gehad. Klantendienst telefonisch verschillende malen gebeld en telkens ging het doorschakelen mis: je wacht minutenlang naar een wachttoon en uiteindelijk wordt je afgesneden. Uiteindelijk toch via mail hen kunnen bereiken. Ze bellen je wel snel op. Men heeft mij een regeling voorgesteld zodat ik geen intrest zou verliezen voor periode juli - september. Maar uiteindelijk weken later komen ze hun belofte niet na. Er is niks gestort. Ondertussen reeds 3 maal hieromtrent gebeld maar telkens met kluitje in het riet gestuurd. Ik ga volledig weg en ga naar Medirect bank. 1.4 % Netto 100% belgische waarborg, ze nemen dar wel snel hun telefoon op en zijn zeer correct en vriendelijk. Enig minpuntje bij de ME3 rekening is er 3 maand vooropzeg nodig.
Rapporteren
2015-08-14 10:47:04
4 jaren geleden
1 10 0
In 2005 gekozen voor voordeligste aanbieder van een hypotheek. Nu de markt is gewijzigd helpen alle Nederlandse banken en verzekeraars hun klanten met het aanpassen van de premie voor de verplichte overlijdensrisico verzekering (al dan niet via geruisloze voortzetting in een bankspaar product). Moneyou weigert als enige partij in Nederland de consument/klant te helpen door de te hoge verzekeringspremie aan te passen (waar andere ABN AMRO labels dat wel doen). Wat nu voordelig lijkt bij Moneyou, kan je op termijn erg zuur opbreken. Het kost ons circa 10.000 euro. Onbegrijpelijk dat een gerenomeerde bank als ABN AMRO dergelijke excessen in haar gelederen toestaat. Het klantbelang wordt volledig genegeerd doordat Moneyou de formeel juridische bal via de kleine letters blijft spelen (waar is de redelijkheid en billijkheid?). Een gewaarschuwd consument telt voor twee ...... weersta de verleiding van voordeeltjes op dit moment, op termijn krijg je een Moneyou sigaar uit eigen doos.
Rapporteren
2014-08-21 16:46:44
5 jaren geleden
2 10 0
Via internet een hypotheek offerte aangevraagd op 29 juli 2014.
Op 30 juli bericht dat de offerte binnen 2 dagen op de persoonlijke hypotheekpagina staat. Na 9 dagen op 8-8-2014 staat hij er nog niet op.
En ook niets ontvangen per post. Maar wéér gebeld met het nummer van de klantenservice (8-ste keer).Hoezo service??
Inmiddels hebben ze de kosten wél verhoogd van € 300 naar € 485.
Ook hier is niets aan te doen is gewoon pech gehad komt het op neer.
De offerte is mij eindelijk op 8-8-2014 toe-gemaild!, na weer 2 telefoontjes, maar ik kan nog steeds niets aanleveren via internet op mijn pers. pagina.
Nu, op 22 augustus 2014, 3 weken na het aanvragen van de offerte en nadat ik met veel moeite in de afgelopen weken de offerte en de benodigde formulieren per post heb ingediend krijg ik 1 simpel zinnetje in een mail : Uw hypotheekaanvraag komt helaas te vervallen. Hadden ze dit niet eerder kunnen bedenken/zien, na alles wat ik aangeleverd heb en alle telefoontjes?
Je denkt even simpel een hypotheek bij dit bedrijf af te sluiten?? Nou dat kun je wel vergeten. Je wordt 3 weken aan het lijntje gehouden door allerlei verschillende mensen die van elkaar niet weten wat ze doen,en je daardoor van het kastje naar de muur sturen, en op het eind zonder een hypotheek,maar met veel frustraties, en nul vertrouwen, in MoneYou, achterlaten
Rapporteren
2014-03-28 19:19:00
6 jaren geleden
10 10 0
Als je wilt sparen dan wil je gewoon de hoogste rente. Bij Moneyou heb ik een spaarrekening afgesloten. De rente was hoger dan bij mijn oude bank en alles was echt super snel geregeld.
Rapporteren

Notice: Trying to get property 'stats_user_id' of non-object in /home/ervaring/public_html/wp-content/themes/template/single.php on line 167
5.30

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/ervaring/public_html/wp-includes/functions.php on line 3730