Ervaringensite maakt gebruik van cookies
Om een zo optimale mogelijk beleving voor onze bezoekers te garanderen, maken wij gebruik van zogeheten cookies. Dit doen wij zowel voor functionele, analytische en marketing cookies.
Door de melding te sluiten of gebruik te maken van de website laat je weten dat je akkoord gaat. Meer informatie over ons cookiebeleid? Lees dan hier verder
Sluit melding
Meer informatie

Corendon ervaringen, reviews, beoordelingen en klachten

3.38
3.38 0 10
85 reviews
41% tevredenheid
Andere bekeken
Goed
7.50
Start met beoordelen
-
2018-09-07 17:02:42
2 jaren geleden
8 10 0
Ondanks enkele slechte recensies over het op Kreta gelegen hotel Santa Marina hebben wij besloten dit hotel bij Corendon toch te boeken. Voornaamste reden: het ligt aan de rand van het centrum van het levendige en relaxte Aghios Nicolaos. Daarbij ligt het vliegveld Maastricht-Aachen op een 20tal minuten rijden en is het parkeren gratis voor reizigers van Corendon. Wij hebben een fantastische vakantie gehad. De begeleiding door de hostesses van Corendon op het vliegveld van Heraklion was bijzonder aangenaam (mijn vrouw is invalide en zit in een rolstoel). Op verzoek kregen we een kamer op de 2e verdieping met zwembadzicht gelegen naast de lift in het hoofdgebouw. Hotel Santa Maria maakte een zeer goede indruk en zeker de 3 sterren waard, de kamers schoon, ruim en volledig. Iedere dag werden de handdoeken verschoond en bedden opgemaakt. De matrassen waren comfortabel net zoals de kussens. Het eten was lekker en zeer gevarieerd. Het personeel bij de receptie was vriendelijk en behulpzaam. Vanaf het hotel was het maar twee minuten naar het prachtige zandstrand. Tegenover het hotel ligt een kleine supermarkt. Het zeewater was helder en blauw van kleur! Het volgend jaar gaan we zeker weer terug naar hetzelfde hotel en natuurlijk weer met Corendon. Familie Hendrikx - Santos
Rapporteren
2018-08-06 12:37:05
3 jaren geleden
2 10 0
Wat een leuke vakantie moest zijn eindigde in een drama. Helaas hadden wij voor de eerste keer geboekt via Corendon. De eerste dag dat we aan kwamen was maandag. Toen zijn we alleen bij het hotel geweest. Dinsdag ochtend had mijn man al een voedsel vergiftiging op gelopen. Woensdag had ik het zelf. En mijn dochter woensdag nacht. Naderhand hebben wij uiteraard niks meer gegeten of gedronken in het hotel. Direct in het hotel hebben wij het kenbaar gemaakt er stond direct een receptionist die ins verhaal bevestigde. Ook hebben wij de reislijdster gebeld van Corendon. Maar ja daar kregen wij niet echt een reactie van. Bij thuis komst direct een klacht ingediend. Die pas na weken en op en neer mailen is behandeld. Erg slechte zaak. Ook deze email krijg je weer beantwoord met dat het altijd kan gebeuren. Ook hebben wij meerdere mensen gesproken die er ziek van zijn geworden. Helaas doet Corendon helemaal niks. Nooit maar ook nooit zal ik nog met Corendon gaan.
Rapporteren
2018-06-18 10:08:51
3 jaren geleden
1 10 0
Ik had een aantal maanden geleden een vliegticket geboekt via Corendon. Hoewel dit ticket niet eens het goedkoopste ticket was, heb ik voor Corendon gekozen omdat ik dan een rechtstreekse vlucht zou hebben van Amsterdam naar Hurghada. Helaas was niets hiervan waar, Corendon besloot zonder enige communicatie een tussenlanding te maken. Daar kwam iederen achter bij het boarden. Uiteraard was niemand gecharmeerd hiervan. Ons werd verteld dat deze tussenlanding maar 20 minuten zouduren, maar dat werd 1,5 uur, zonder dat ook maar iemand van de cabin crew ons vertelde waarom het zo lang duurde en hoe lang het uberhaupt zou duren. Zeer slecht, ik wens nooit meer met deze maatschappij te hoeven vliegen. Buiten dat er geen service is, zowel van de cabin crew niet, van de klantenservice niet, betaal je ook nog eens veel voor het eten tijdens de vlucht. Vele andere vliegmaatschappijen hebben dit gewoon inbegrepen! Denk er goed overna voor je een vlucht met Corendon boekt!
Rapporteren
2018-06-02 11:41:14
3 jaren geleden
4 10 0
Vakantie van17-5 t/m 24-5 invoeren bay resort. Eerste 3 dagen geen handdoeken,3 keer van kamer verandert,kamer 2 was een beerput,en overal schimmel in de badkamer.Liften deden het de eerste 3 dagen niet dat was trappen lopen 4 etages,mijn vrouw was in januari aan een hernia geopereerd.Pas op dag 5 werden de kamers gepoetst! Hostels en balie personeel waren wel behulpzaam. Hotel is zeker geen 5 sterren.Wat gaat corendon daar aan doen? Wij komen al 17 jaar in Turkije maar nog nooit zo iets meegemaakt,
Rapporteren
2018-06-01 11:51:28
3 jaren geleden
10 10 0
Zojuist prima te woord gestaan én geholpen door Fatma. Duidelijk, geduldig, vriendelijk, 3 keer het gesprek teruggenomen om nog even aan te geven dat ze met mijn vraag bezig is. Zo hoort het! Dank je wel voor je geduld en je tijd. Te?ekkür ederim!
Rapporteren
2018-05-30 16:22:17
3 jaren geleden
6 10 0
Vannacht gearriveerd uit Kreta met cnd 212. De heenvlucht met cnd 211 was vertraagd, er werd niets gemeld of omgeroepen. Gewoon wachten wachten wachten. Aangekomen op Heraklion een ongeorganiseerde toestand en onduidelijk over waar je verder heen moest qua transfer. Terugvlucht weer vertraagd. Ipv 2215 werd er ineens 0015 gevlogen. Ook geen berichtgeving hoe of wat. Wachten tot je een ons weegt. Aangekomen op Schiphol geduld weer op de proef gesteld door het niet-arriveren van de koffers. Zelfs die waren vertraagd. Geen mededeling, niets. Niet klantvriendelijk. Het hotel, service en vakantie verder waren erg fijn en zeker voor herhaling vatbaar. Maar dit soort vluchten is vervelend en onnodig.
Rapporteren
2018-04-01 19:03:23
3 jaren geleden
2 10 0
Hoe Corendon zijn reizigers akelig kan foppen. Voor mijn verjaardag krijg ik een reisje aangeboden naar Marokko en niet zomaar een reisje, nee een door Corendon geheel verzorgde stedentrip. Maar wel onder voorbehoud. Corendon heeft het recht de geboekte reis te annuleren als er niet minimaal 6 en maximaal 8 deelnemers zich hebben aangemeld. We krijgen immers een prachtige rondreis in een min busje met maximaal 8 personen. Hoera, onze reis is geboekt en er hebben zich genoeg deelnemers aangemeld. De omschrijving van Corendon: DAG 1 Vlucht naar Marrakeh Vandaag begint uw reis al op de luchthaven van Amsterdam. U vliegt comfortabel met Corendon Dutch Airlines naar de luchthaven van Marrakesh, aldus de website informatie.. Geen Corendon vliegtuig te vinden want we vliegen met Transavia. Laat Corendon maximaal 15 kg ruimbagage en 10 kg handbagage toe, bij Transavia mag je maar liefst 30 kg meenemen, maar omdat de ticket is geboekt bij Corendon is 15 kg het maximum overschrijding van dit gewicht ontkom je er niet aan bijbetalen. Transavia was coulant en ik mocht inchecken met 17 kg zonder bijbetaling met dank aan Transavia! De vlucht met Transavia was comfortabel en van een hartelijke ontvangst van de Corendon Hostess op de luchthaven was geen sprake. Eenmaal buiten de terminal was een reclamezuil waar verschillende touroperators hun outdoor sign lieten zien en daar zijn we maar naar toegelopen. Een politieman wees op een vrouw die onze hostess zou zijn van Corendon. Geen enkel zichtbaar teken in de vorm een papiertje, een uniform of een welkom bordje waarbij zij duidelijk herkenbaar zou zijn ontbrak. Eindelijk contact met de hostess bracht zij ons in een mini busje naar het hotel, waar we voornamelijk uitleg kregen wat we moesten bijbetalen aan lunches en dinertjes tijdens de tour . DAG 2: Marrakesh. Vanaf dag 2 werd onze comfortabele mini busje ingeruild voor een touringcar voor 48 mensen. De bus was in een dermate conditie dat deze waarschijnlijk in NL van de weg zou worden gehaald. Een aantal zittingen zaten los en dat is nogal lastig als de chauffeur remt, dan vlieg je met zitting en al tegen de voorgaande stoel. Bij een vertrek om 8 uur in de morgen is het nogal koud en als de airco in de bus niet uitgezet kan worden en de roosters van de luchtkanalen niet dichtgezet konden worden omdat deze ontbraken of waren afgebroken, zat er niets anders op om maar wat papierproppen in de luchtkanalen te stoppen om niet helemaal te bevriezen. Daar ga je met je 8 personen tour.. Je wordt in je 4 sterren hotel door deze touringcar opgehaald om daarna 1,5 uur door de stad te crossen om de overige 42 gasten uit een 3 sterren hotel aan boord te krijgen. Na deze ophaaldienst naar Het befaamde Djemaa El Fna plein, het kloppend hart van de media waar wij met 48 man door de plaatselijke reisleider in een turbo tempo doorgeen worden gejaagd om daarna nog sneller door de soeks te struinen waar de tijd ontbrak om überhaupt een foto te maken of een winkeltje binnen te gaan. Nee, er stond een tapijten voorlichtingsshow op het programma waar we uitleg kregen hoe een tapijt gemaakt wordt en wij deze vanaf € 700,-- deze handgeweven Berber meester karpetten konden bemachtigen. Zo ook een kruiden voorlichting bezoek waar met deze kruiden alle voorkomende ziektes konden worden bestreden en uiteraard tegen contante betaling liefst in Euro’s. Na deze verkoop voorlichting is het tijd voor de lunch. Dit middaghapje was overal goed verzorgd al blijft het natuurlijk een heel gedoe om 48 mensen tegelijk te bedienen. Als aan het laatste groepje de lunch werd geserveerd was het eerste groepje allang klaar. Dat had ook zo zijn voordelen zodat niet iedereen tegelijk zich bij de sanitaire stop meldden en ook daar een file ontstond. Na dit dagje in de touringcar rond getoerd te hebben in de touringcar worden eerst de drie sterren gasten afgezet bij het hotel. Maar de chauffeur kon het hotel niet vinden. Eenrichtingsverkeer en afgesloten wegen hebben we 1,5 uur rondgereden om het hotel voor onze medepassagiers terug te vinden. Uiteindelijk reed de bus maar tegen het eenrichtingsstraatje in om de gasten af te leveren. Aan deze slapstick kwam maar geen einde omdat wij als vier sterren hotelgasten ook nog afgezet diende te worden en ook ons hotel was voor de chauffeur en de bijrijder een moeilijk vindbare locatie. De gids verbleef in het 3 sterren hotel en als je de Franse taal niet machtig bent was communicatie niet meer mogelijk. Uiteindelijk zijn we gearriveerd en het hotel had voor ons nog een dinertje in petto. Maar omdat we zo laat waren was het eten volledig koud op het stukje kip na. De soep en andere warme gerechten hadden te lang in de voorraad bakken gelegen die werden warm gehouden door een theelichtje. DAG 3 Marrakesh Alweer een dagje in Marrakesh. Van de 8 dagen stedentocht beginnen we aan onze derde dag in Marrakesh en bezoeken we conform de voorlichtingspagina van Corendon de andere bezienswaardigheden. Maar de touringcar verschijnt weer en dienen eerst weer naar het 3 sterren hotel te verkassen om de andere gasten op te pikken alvorens aan deze nieuwe uitdaging te kunnen deelnemen. Met een temperatuur in de nacht van nul graden is het 4 sterrenhotel uitgerust met een airco die desgewenst op 20 graden gezet kan worden, maar dan moet de airco wel functioneren. Na 2 dagen is het euvel verholpen en hebben we kunnen genieten van een aangenaam temperatuurtje op de kamer in tegenstelling tot de eerste 2 nachten. De douche kophouder was afgebroken dus zat er niets anders op om relaxed in het ruime ligbad plaats te nemen ware het niet dat heet water niet altijd beschikbaar was. Koud en warm baden schijnt goed te zijn voor de doorbloeding maar had niet direct mijn voorkeur. Dag 4 naar Casablanca Om 7.15 uur in de ochtend staat de bus paraat om ons naar Casablanca te brengen. De bus had onze medereizigers uit het 3 sterrenhotel al opgehaald en kon de reis aanvangen. Mooie autowegen waar we na 4 uur een sanitaire stop kregen bij een benzine station waar ook koffie even een half uurtje de beentjes konden strekken. Maar als 48 mensen allemaal tegelijk koffie willen en gebruik willen maken van het toilet vliegt het halfuurtje snel om. De Nederlands sprekende gids raakt geïrriteerd en verklaard dat hij alleen maar zijn best doet en zich aan een tijdschema dient te houden. Daar hadden wij begrip voor maar met een totaal versleten bus die met een topsnelheid van 65 km per uur over een bijna lege betaalde autoweg huppelt begreep iedereen dat de reis een paar uur langer zou duren dan in ons toegezegde en geboekte mini bus. Met jaloerse blikken kijk ik bij het benzinestation naar een busje gevuld met 8 Japanners die bij ons vertrek arriveerden en 1 uur laten ons met een aangename snelheid op de autoweg al zwaaiend ons voorbij reden. De bezienswaardigheden in Casablanca waren fraai maar wederom is er geen enkele ruimte om al die bezienswaardigheden eens goed te bekijken. De lokale gids wurmt zich door de mensen massa’s waar je schuifelend doorheen trekt. De grootste zorg van de gids is dat hij ons in de massa kwijt raakt. Er zit dan niets anders op om constant de gids te volgen en een foto maken niet mogelijk is. De enorme mensen massa’s bellemeren elk aardig gezichtspunt. DAG 5 op weg naar FEZ met stop in Meknes. Alweer om 7.15 uur in de ochtend arriveert de touringcar om wederom de 3 sterren reizigers in een ander hotel op te halen en de reis aan te vangen naar FEZ. Het reisje begint steeds meer trekken te krijgen van een gedegen Islamitische voorlichting over het geloof en de rol die de Koning als afstammeling van Mohammed zijn stempel drukt op de samenleving. Aangezien de Koning heilig is krijgen we dagelijks in de bus van de gids een opsomming wat de Koning niet allemaal voor goeds doet voor het land en dat als gids als ambassadeur van het land wordt geacht dit uit te dragen. DAG 6 van Meknes naar Fez FEZ: een betoverende stad maar ook hier weer sleuren in de oude touringcar waar we na het bezoek aan weer een moskee tijd krijgen voor onszelf. Wat een verademing. Even niets hoeven en niet in een bus zitten. DAG7: Van Fez naar Marrakesh Terugreis van FEZ naar Marrakesh. Om 7.15 worden we opgehaald in het hotel om na een reis van maar liefst 13,5 uur volledig gebroken in Marrakesh aangekomen. In deze 13,5 uur lange trip 4 pauzes gehad. Pauze 1 Meknes: 1 uur op eigen houtje rondlopen en koffie drinken om de reis te vervolgen. Daarna om 14.00 uur een lunch bij het grootste stuwmeer met mooi panoramaview. Maar de accommodatie was nieuw, het plastic zat nog om de pilaren die het dakterras droegen waar we met z’n allen van de lunch konden genieten. Een aantal reizigers waren wagenziek geworden en er werd regelmatig langs de weg gestopt om de astma patiënt wat lucht te geven en de wagenziek gasten te kunnen laten overgeven in de open lucht. Ook eenmaal gestopt bij een olijven verkoper omdat twee vrouwen uit het gezelschap graag verse olijven wilde kopen. Langs de kant v.d. weg een uur stil gestaan. Maar even stoppen voor een leuke foto op een mooi locatie was er niet bij. We dienden immers op tijd in het hotel te zijn. Daarna nog een stop bij een benzine station voor wat koffie. Dag 8 Marraskesh Terug in Marrakesh konden we gaan en staan waar we wilden omdat we om 18.30 de terugvlucht hadden met Transavia. We werden keurig om 3 uur opgehaald met de Mini Van, van Corendon en de overige 40 STIP reizigers hebben we niet meer gezien. Op de luchthaven was het een chaos. Tot ver buiten de departure terminal stonden de mensen te wachten om überhaupt binnen te komen. Door de enorme controles en checks waren we 5 minuten voor boarding aan de gate. De terugvlucht was wederom goed met dank aan Transavia. Resume Eén 8 daagse stedenreis waarvan 3 volle dagen we in Marrakesh hebben verbleven en de terugreis van Fez naar Marrakesh een hele volle dag van maar liefst 13,5 uur op 530 km in een touringcar hebben doorgebracht. Voor € 525,-- p.p. mag je ook niet veel verwachten , maar waar het aan schort is de voorlichting op de website waarop wij geboekt hebben. Het grootste dilemma was het transport. Niet met een Mini bus met maximaal 8 personen zoals op de site werd aangeprezen en waarop is geboekt maar in een totaal versleten touringcar van Atlas Tours met 48 mensen, waarvan 40 mensen hadden geboekt bij STIP reizen in een 3 sterren accommodatie. In een klein gezelschap een tour door Marokko leek ons een mooi uitstapje. Maar in een zoals omschreven touringcar met 48 mensen is het voor een gids haast ondoenlijk om deze meute bij elkaar te houden om weer op de reis te kunnen voort zetten. Eens maar nooit meer als de touroperator een Mini Van tour aanprijst om daaropvolgend in een APK krot van een touringcar bus te worden gedropt. Alleen het afhalen op het vliegveld en het terugbrengen naar het vliegveld was deze haal en brengservice in een Mini Van busje van max 8 personen beschikbaar. Ik ben Not amused, en overweeg als journalist/columnist mijn belevenissen in mijn column gaan bespreken. De slogan in advertising van Cor & Don : “Mooi toch!”. Wordt hiermee behoorlijk naar het land der fabelen verwezen.
Rapporteren
2018-03-03 20:51:54
3 jaren geleden
2 10 0
Onze vakantie in januari in Maspalomas is bedorven vanwege verkeerde voorlichting door Corendon. Wij hadden geboekt voor Maspalomas suites en villas. Dit vormt samen met het aangrenzende deel Maspalomas bungalows het totale resort dat bestaat uit overwegend bungalows. We kregen een schriftelijke bevestiging dat we geboekt waren voor suites en villas. Omdat de site nogal verwarrend is heb ik voor de reis nog telefonisch gevraagd of in suite en villas geboekt waren. Dat werd bevestigd. Tot ons ongenoegen werden we terplaatse toch een bungalow toegewezen in deel Maspalomas bungalows. Deze zijn gelijk aan de bungalows in het deel suites en villas maar de voorzieningen zijn in dit deel beter en er heerst een andere sfeer. Dat betekent ook een ander polsbandje i.v.m. all inclusive. We mochten nu eten in een eetzaal met een verschrikkelijke akoestiek, ijzeren stoelen op een tegelvloer, koud wit licht en zeker 50 zweedse kinderen die het nodige kabaal maakten. In Zweden is er blijkbaar een soepeler leerplicht. Geen enkel rustig plekje te vinden om na het avondeten een kopje koffie of drankje te nemen. Overigens moet je de koffie uit een automaat met plastic bekertjes halen. (Een 4 sterrenhotel!?)
Rapporteren
2018-02-12 18:01:06
3 jaren geleden
1 10 0
Corendon is ons vergeten op een luchthaven en wij hebben zelf een taxi moeten nemen. Weigert vervolgens doodleuk om de taxikosten te voldoen.
Rapporteren
2018-01-01 13:05:44
3 jaren geleden
1 10 0
Wij hebben een korte vakantie gekregen van onze kinderen, waar wij op erg naar uitkeken. Helaas is dit de slechtste vakantie geworden die wij ooit hadden. Daarover een klacht ingediend ook ter plekke, wij waren overigens niet de enige er was een groep van ong. 10 vakantiegangers die allemaal dezelfde klacht hadden over de accommodatie. (vies en niet hygiënisch) Enfin ik zal de details maar weglaten. De klacht is dus direct na onze vakantie ingediend verleden jaar oktober. Nog steeds geen inhoudelijke afhandeling van de klacht, ondanks herhaaldelijk mails, steeds beloftes eerst 10 weken toen 11 weken en daarna binnen een week. CORENDON NOOIT MEER . Dit is werkelijk een waardeloze maatschappij zoals ze met hun klanten omgaan. SERVICE is absoluut uit de woordenboek van Corendon geschrapt
Rapporteren
3.38