Sunweb logo

Sunweb reviews, ervaringen en beoordelingen

Bezoek de website
Sunweb reviews, ervaringen en beoordelingen
Beoordeel Bezoek de website Schrijf een beoordeling
29
Sunweb logo
Website
sunweb.be
Categorie
Vakantie & reizen
Bezoek de website

Reviews en ervaringen Sunweb

We pakken graag de koffer in en we gaan graag op vakantie. Even ontsnappen aan het dagelijkse leven, de drukte en de rekeningen die zich opstapelen. Een vakantie is een moment van ontspanning en rust. Je wil je nergens zorgen over maken en alleen maar genieten van je welverdiende vakantie. Dus je gaat driftig op zoek naar een leuke locatie, maar ook naar een reisbureau die in al jouw wensen en eisen kan voldoen. Sunweb is dan ook de juiste partij om voor te kiezen! Lees onze beoordelingen over het bedrijf en oordeel zelf of Sunweb de beste keuze is.

Informatie over Sunweb

Sunweb is een reisorganisator die actief is in Nederland en België en ze bieden verschillende soorten vakanties aan op hun website. Het bedrijf werd in 2000 in Nederland opgericht en ze specialiseren zich in vrijwel iedere vakantie die je maar kunt bedenken. In 2006 heeft het bedrijf een Belgische tak opgericht en hun doel is om iedereen te laten genieten van de beste vakanties voor de scherpste prijs. Ze onderscheiden zich niet alleen door het enorme assortiment en de beste prijzen aan te bieden, maar ook door de beste service te leveren. De specialisten van Sunweb staan voor je klaar om al je vragen te beantwoorden en om je van advies te voorzien. Zodat jij straks onbezorgd op vakantie kunt gaan.

Aanbod Sunweb

Het aanbod van Sunweb is in de afgelopen jaren flink uitgebreid met verschillende soorten vakanties. Het is dan ook de perfecte online reisorganisator waar je zoektocht naar je meest ideale vakantie begint. Of je nu op zoek bent naar zon, zee en strand of juist de sneeuw wil opzoeken. En natuurlijk maakt het niet uit of je met de auto op vakantie wil of dat je juist een verre bestemming wil bezoeken. Sunweb biedt het allemaal aan. 

Zonvakanties

Ben je op zoek naar zon, zee en strand? Dan ben je bij Sunweb aan het juiste adres, want zij bieden tientallen vakanties naar zonnige bestemmingen. Denk aan vakanties naar Griekenland, de Canarische eilanden en Spanje. Wanneer je op de website op zoek gaat naar zonvakanties krijg je direct handige tips en een selectie van de meest populaire vakanties te zien die je direct kunt boeken. Zo krijg je gelijk veel info over de mogelijkheden en welke bestemmingen je kunt kiezen. En dat uiteraard voor de beste prijs.

Je hebt niet alleen de keuze uit verschillende bestemmingen, maar ook uit soorten vakanties. Ben je op zoek naar een vlieg- of autovakantie of ben je juist op zoek naar een all-inclusive aanbieding. Of wil je misschien een kijkje nemen bij de last minute aanbiedingen? Dat alles is mogelijk via Sunweb.

Wintersport

Een wintersportvakantie is een ideaal moment om het jaar goed te beginnen of af te sluiten. Er zijn talrijke bestemmingen in alleen al Europa waar je kunt genieten van dikke pakken sneeuw en zowel familievriendelijke als uitdagende pistes. Sunweb biedt verschillende soorten wintersportvakanties aan. Of je nu de hele dag door op de latten wilt staan, van de wonderschone omgevingen en besneeuwde bergen wil genieten of het gezellig wil hebben met de Après Ski. 

Voor iedere wintersporter is er wel een vakantie op Sunweb te vinden. Of je nu alleen, met je vriendengroep of met het gezin wil gaan wintersporten. Je hebt keuze uit verschillende locaties en accommodaties. Een groot voordeel is dat een skipas altijd is inbegrepen. Dus dat is sowieso al een zorg minder wanneer je een wintersportvakantie via Sunweb boekt.

Cruisevakanties

Een cruisevakantie is natuurlijk een unieke ervaring, want wanneer je een cruisevakantie boekt boek je feitelijk je accommodatie en vervoersmiddel in één. Je kunt kiezen voor een cruise die vanuit Nederland vertrekt of kies voor een andere mooie locatie waar jouw avontuur begint. Denk aan het Caribische gebied of boek een mooie cruise die je kennis laat maken met de wonderschone natuur en wateren van Noord-Europa.

De keuze is enorm. Je kunt kiezen voor complete cruisevakanties, scherpe aanbiedingen wanneer je op zoek gaat naar last minute cruisevakanties en je kunt ook selectief kiezen op locatie, bestemming, schepen en rederijen. Wanneer je op de website van Sunweb op zoek gaat naar je eerstvolgende cruisevakantie krijg je niet alleen een enorme keuze, maar ook handige tips en meer informatie over wat je van een cruisevakantie kunt verwachten.

Autovakanties

Blijf je liever met beide benen op de grond en wil je niet het water over? Dan kun je ook altijd kiezen voor een mooie of juist avontuurlijke autovakantie. Met een autovakantie kun je de mooiste locaties in Europa bezoeken en je kiest zelf waar je naartoe gaat. Het aanbod van Sunweb is zeer uitgebreid met verschillende locaties en accommodaties waaruit je kunt kiezen. En ook nog eens tegen zeer scherpe tarieven.

Op de website kun je kiezen uit verschillende soorten vakanties en accommodaties. Voor als je samen, met vrienden of het hele gezin op vakantie wil. Je hebt ook keuze uit thema’s en uit faciliteiten die op locatie aanwezig zijn. Zo weet je ook al van te voren wat je te wachten staat als je achter het stuur kruipt en naar je gekozen bestemming rijdt.

Last minutes

Wil je echt spotgoedkoop op vakantie? Sunweb biedt zowel zonvakanties als wintersportvakanties tegen zeer scherpe prijzen aan. Wanneer je kiest voor last minutes op de website heb je direct een keuze of je de zon wil opzoeken of dat je op wintersport wil. Je krijgt direct een uitgebreid aanbod in vakanties die je kunt boeken. 

Hier heb je nog wel keuzes uit een all-inclusive last minute, een super last minute of een traditionele last minute waarmee je binnen 6 weken op vakantie gaat. Last minute vakanties gaan naar mooie bestemmingen, zoals Griekenland, Spanje, Oostenrijk, Turkije en Egypte. Een nadeel is dat last minute vakanties relatief hard gaan en dus ook snel uitverkocht zijn. Wil je dus snel en voordelig op vakantie? Beslis dan snel!

Vakantiegarantie van Sunweb

Het laatste wat je wil wanneer je op vakantie bent is dat je jezelf zorgen maakt over randzaken die roet in het eten kunnen gooien. Daar heeft Sunweb iets op gevonden. Namelijk de vakantiegarantie. De vakantiegarantie is precies dat de naam doet vermoeden. Garanderen dat je plezier hebt en kunt ontspannen.

Met de vakantiegarantie is de reisleiding altijd bereikbaar. 24 uur per dag en 7 dagen in de week. Heb je op je bestemming een dokter nodig? Geen probleem. Dat regel je eenvoudig via de Sunweb-app. Je hebt ook een geld terug garantie. Stel dat je de vakantie door onvoorziene omstandigheden moet annuleren? Dan krijg je gegarandeerd binnen 14 dagen het geld teruggestort. En ben je op je bestemming gestrand? Geen probleem, want Sunweb biedt met de vakantiegarantie ook een repatriëringsgarantie aan. En last but not least kun je ook met de vakantiegarantie gebruikmaken van de gratis omruilgarantie.

Bijzonderheden Sunweb

Duurzaam ondernemen staat bij Sunweb hoog in het vaandel. Ze investeren daarom in zowel binnenlandse als buitenlandse projecten om duurzaam te zijn. Terwijl ze ook veel aandacht besteden aan het opleiden van bekwame kennis specialisten. Sunweb vind het ook belangrijk dat de CO²-uitstoot wordt beperkt en daarom investeren ze in partners en vliegtuigmaatschappijen om bijvoorbeeld onderzoek te doen naar duurzame brandstoffen.

Een andere bijzonderheid is dat Sunweb vrijwel ieder keurmerk heeft dat je kunt vinden. Daaronder de keurmerken van SGR, SGRZ en ANVR. Ze hebben ook het Thuiswinkel Waarborg keurmerk en zelfs het Europese E-Commerce Europe keurmerk. Ze zijn ook aangesloten bij het calamiteitenfonds reizen en het vignet AVG OK. Dat aangeeft dat ze de privacy van reizigers beschermen en persoonsgegevens worden beschermd.

Sunweb werkt ook intensief samen met Stichting reis met je hart. Een stichting die zich inzet voor mensen die graag op vakantie willen, maar daar niet de financiële middelen voor hebben. De stichting maakt het voor deze doelgroep in samenwerking met reisorganisaties en donateurs mogelijk dat mensen met minder geld toch op vakantie kunnen.

Hoe betrouwbaar is Sunweb?

Wij denken dat Sunweb een betrouwbaar bedrijf is. De reviews over de webshop zijn overwegend positief! In de reviews spreken klanten over de scherpe prijzen, de goede service en het ruime assortiment van de reisorganisatie. De overzichtelijke en gebruiksvriendelijke website is bereikbaar via sunweb.nl en beveiligd met een SSL/TLS-certificaat. Te herkennen aan het groene slotje dat voor het webadres in de browserbalk staat. Sunbweb staat tevens ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en ze hebben verschillende keurmerken die bevestigen dat Sunweb aan de hoge kwaliteitseisen van een reisorganisatie voldoen.

Betalingsmethoden

Bij Sunweb kun je betalen via een bankoverschrijving. Na de boeking ontvang je een factuur voor de aanbetaling die je binnen 7 dagen moet voldoen. Bij het uitblijven van een betaling wordt je boeking geannuleerd. Een aanbetaling bestaat uit 100% reserveringskosten, 100% calamiteitenfonds, 100% van een eventuele annuleringsverzekering, 100% van de eventuele poliskosten en 30% over de overige onderdelen van de reis. De restbetaling moet 6 weken voor aanvang via een bankoverschrijving aan Sunweb zijn voldaan. De exacte kosten van je vakantie worden altijd op factuur gespecificeerd.

Is Sunweb goed bereikbaar?

Sunweb is goed bereikbaar, maar de kans dat je ze moet bellen, appen of mailen is klein tot nihil. Een groot voordeel van de reisaanbieder is dat ze een zeer uitgebreide kennisbank hebben. Vrijwel iedere vraag wordt in de kennisbank beantwoordt en zo kun je heel zelfstandig alle informatie opvragen die je nodig hebt. 

Wanneer je een reis boekt of wil boeken, heb je een account voor ‘Mijn Sunweb’ nodig. In Mijn Sunweb kun je ook heel eenvoudig informatie en facturen inzien. Zo heb je altijd een overzicht van je interesses, mogelijkheden en eventuele boekingen die je hebt verricht. Voor de liefhebber is er ook een Sunweb-app voor iOS en Android beschikbaar. 

Wil je toch in contact treden met Sunweb? Dat kan via social media, zoals Facebook, Instagram en Twitter en je kunt ook een WhatsApp-bericht naar ze versturen. Uiteraard kun je ze ook telefonisch bereiken of je kunt ze een e-mail sturen. Op de website vind je onder ‘contact’ alle contactmogelijkheden met Sunweb.

Wil jij ook beoordelen en een review schrijven?

Heb jij bij Sunweb een reis geboekt? Zowel wij als de bezoekers van onze review website zijn benieuwd naar jouw ervaring met de reisorganisatie. Door jouw duidelijke en eerlijke review kunnen we het verhaal over Sunweb compleet maken. Terwijl de consumenten die ons platform bezoeken en op basis van jouw review een goed besluit kunnen nemen of ze bij het reisbureau willen boeken. Omschrijf dan ook zo gedetailleerd mogelijk hoe jouw ervaring met Sunweb was. Wat er goed ging en wat er eventueel beter kan. Denk dan bijvoorbeeld aan het beschrijven van hoe simpel of moeilijk het was om een reis te vinden en of ze de beloftes met betrekking tot de service waarmaken. Wij willen je alvast bedanken voor jouw review over Sunweb!

Reviews over Sunweb
Gerelateerde bedrijven
Tix logo
Tix
43 beoordelingen
4,2
Golftime logo
Golftime
2 beoordelingen
9
Texel logo
Texel
2 beoordelingen
8,5
Gerelateerde blogartikelen
5,5
42% zou hier weer kopen
63 beoordelingen
Onze beoordeling over Sunweb

Sunweb is geverifieerd door ons expert team. De webshop Sunweb bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare partij om zaken mee te doen. Daarnaast is Sunweb lid van de kamer van koophandel en is hun website beveiligd met een SSL certificaat (groen slotje). Dit SSL certificaat geeft aan dat het via de online betaalmethodes veilig is om te bestellen via Sunweb. Ze bieden de grootste betaalmethodes van Nederland aan op hun webshop.

De reputatie van sunweb.be is positief te noemen. Het Nederlandse bedrijf is namelijk ook al een lange tijd actief op het internet. Je kunt zelf ook meehelpen andere gebruikers een goede keus te maken bij hun aankopen. Dit kun je doen door een review achter te laten op deze pagina.

Het is verstandig de website van sunweb.be te bekijken voor actuele openingstijden. Daar vind je uiteraard ook het uitgebreide assortiment van Sunweb.

Geplaatst op: 05-03-2021
Geschreven door: ErvaringenSite.nl

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Expert review
Je kan niemand bereiken per telefoon (83pers. Voor je in de wachtrij) per mail of WhatsApp. Ze nemen ook geen contact met je op…

Niet te bereiken voor vragen!
Nemen ook geen contact op met u!

Waarschijnlijk geen tweede keer meer

Geplaatst op: 26-03-2024
Laatst bewerkt op: 26-03-2024
Geschreven door: Anoniem

3 / 10
1/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Annulering door ziekenhuisopname kind

De dag voor ons vertrek werd mijn dochter van 2,5 jaar opgenomen in het ziekenhuis. Wij moesten rekenen op een opname van minimum 3 dagen.
Wij contacteerden Sunweb met de vraag hoe we dit met onze skireis konden oplossen. Na vele malen proberen binnen te raken bij de klantendienst (tussen de onderzoeken door) en na uiteindelijk 45min wachttijd, bleek er geen enkele regeling of uitzondering mogelijk. We waren het volledige bedrag van de reis gewoon kwijt. Wij hadden helaas geen annuleringsverzekering, maar wel een omruilgarantie. Deze was helaas niet meer geldig. Ik begrijp de policy, maar het is erg jammer om als trouwe klant van Sunweb toch te moeten ervaren dat je uiteindelijk niet meer bent dan een zoveelste klantennummer.

Geplaatst op: 07-01-2024
Laatst bewerkt op: 07-01-2024
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Zeer moeilijk bereikbaar

Wij verbleven in november in de Gorgonia beach in Marsa Alam.Het is een ruim hotel en niettemin het vol zat kregen we niet de indruk dat het te druk was . Het is wel verouderd . Het hotel is 5 sterren , maar ten hoogste 4 waard. Wie hiervoor verantwoordelijk is heeft zijn zakken goed gevuld gekregen waarschijnlijk.
De Hilton bijvoorbeeld , de Movenpick .....dat zijn 5 sterren.
Dit hotel in een godvergeten woestijn komt nog niet in de buurt.
We boekten 3 kamers met zeezicht en betaalden hier voor extra en vroegen om een rustige kamer , maar kregen een zijaanzicht en naast het amfitheater , waar elke avond een show was !!! We kregen geen andere kamer , niettemin we een schimmel hadden in de douche ! Het barpersoneel was niet vriendelijk alsook de meesten van de obers.
In het restaurant werd er toegelaten dat er gerookt werd terwijl iedereen aan het eten was en de boertige italianen en duitsers + de receptie trokken hun dit niet aan.
Het draait hier allemaal om de tips die men geeft !!!
Het eten is niet slecht , maar altijd hetzelfde.
Het dessertenbuffet was groot , maar het zou beter andersom zijn.
1 frappant item vond ik er wel over : de hardgebakken , afgekoelde fritten die ze gebruikten als croutons voor in de soep !!!???
5 sterren ? Ja....het weer , maar voor de rest .....nooit van zijn leven.

Geplaatst op: 20-12-2023
Laatst bewerkt op: 22-12-2023
Geschreven door: Anoniem

8 / 10
5/5 3/5 4/5 4/5
Nogmaals kopen? Ja
Rampzalig om Sunweb te bereiken

Verschrikkelijk. 2 maanden ben ik wachtende op een feedback van Sunweb. Als jij ze belt zijn er 34 of 92 wachtenden voor u, kies jij om terug gebeld te worden, kan jij het ook vergeten, want er wordt gewoon gezegd dat ze later met je contact opnemen (nooit dus). Op mails komt er na 2m ook geen reactie. Reist in september gehad met spa access en ter plaatse zeggen ze in het hotel dat wij geen toegang tot spa hebben. Reisleider onbereikbaar, sms gestuurd zoals hij in zijn voicemail vraagt - nooit antwoord op gehad, ook niet gebeld geweest. Dus oftewel betaalde ik voor een spa toegang dat mij ter plaatse geweigerd werd oftewel is het chick verkocht als zijnde spa toegang terwijl het niet waar is. Ik dacht eerst na te gaan wat hier van aan is - ligt het aan Sunweb of hotel zelf, maar aangezien Sunweb geen moeite doet, zal ik hetzelfde doen en voortaan bij Corendon of andere organisatie boeken.

Geplaatst op: 13-11-2023
Laatst bewerkt op: 13-11-2023
Geschreven door: Andrea D.

5 / 10
4/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Bij de neus genomen van het begin tot het einde.

Bij de boeking kreeg ik een pop-up dat ik drie dagen bedenktijd had en binnen die periode gratis mocht annuleren. Niet dus. Telde niet voor reizen met afreis binnen de "X" weken. (Lees de kleine lettertjes goed eer je boekt). Het hotel voldeed, zoals gevreesd, niet aan de verwachting. Geen 4 sterren waard. All in was beschamend slecht. Slechte kamer, slecht eten, ondrinkbare drankjes.

Geplaatst op: 30-09-2023
Laatst bewerkt op: 30-09-2023
Geschreven door: Dirk S.

6 / 10
2/5 3/5 3/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Slechte eerste ervaring!

Helaas een slechte eerste ervaring. Vliegreis inclusief huurwagen geboekt. Geen voucher ontvangen voor de wagen. Sunweb onbereikbaar of onbehulpzaam via mail, chat, form en telefonisch. Ter plaatse veel tijd verloren met de wagen te zoeken!

Bij terugreis, brand in luchthaven. Zelf moeten bellen welke acties werden ondernomen voor de terugvlucht.

Klacht ingediend, maar telefonisch met de rug tegen de muur gezet door Sunweb. Ze vonden het heel vervelend maar we hebben zelf te weinig stappen ondernomen!

Geplaatst op: 11-09-2023
Laatst bewerkt op: 11-09-2023
Geschreven door: Sven P.

6 / 10
4/5 1/5 4/5 3/5
Nogmaals kopen? Ja
Snelle en hulpvaardige reactie.

Zondag geboekt, maandag vertrokken. Alles geregeld in één nacht.

Geplaatst op: 31-08-2023
Laatst bewerkt op: 31-08-2023
Geschreven door: Anoniem

9 / 10
5/5 5/5 3/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Bedrieglijke informatie

Ik boek een verblijf voor 5 dagen via Sunweb. Tijdens het boekingsproces zie ik enkel de aankomstdatum verschijnen. Na definitieve bevestiging, zie ik plots dat mijn vertrekdatum gebaseerd is op een verblijf van 4 nachten, alhoewel steeds 5 dagen vermeld werd. Dit is blijkbaar de specifieke interpretatie van Sunweb : als je dus in een hotel een verblijf met 1 overnachting boekt, dan heb je volgens Sunweb een verblijf van 2 dagen geboekt ... Wanneer je dan online een klacht wilt inbrengen, dan krijg je helemaal op het eind een bericht 'unexpected error'. Wanneer je via telefoon contact wenst op te nemen, dan krijg je bericht dat er nog 60 wachtenden voor u zijn ... echt top-service !

Geplaatst op: 31-07-2023
Laatst bewerkt op: 31-07-2023
Geschreven door: Rik L.

3 / 10
1/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Ze zeggen dat je wordt opgehaald bij het hotel wat dus helemaal niet waar is en we hebben geen geld terug gekregen!

Ze zeggen dat je wordt opgehaald bij het hotel wat dus helemaal niet waar is en we hebben geen geld terug gekregen!

Geplaatst op: 22-07-2023
Laatst bewerkt op: 22-07-2023
Geschreven door: Anoniem

4 / 10
5/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Valse boeking

Normaal schrijf ik nooit recensies of ervaringen. Maar deze ervaring vond ik zo belachelijk, dat ik het het delen waard vind. Ben enorm ontevreden over de misleidende website, mailcommunicatie en klantenservice van Sunweb.

Heb een kleine maand geleden met een vriendin van mij naar vakanties zitten kijken. We dachten een paar leuke opties te hebben gevonden, waaronder een hotel via Sunweb. We wilden even naar het totale kostenplaatje kijken inclusief vlucht etc. hiervoor moet je dus al je persoonsgegevens invullen. Dit had ik dus gedaan.
Echter viel ons oog uiteindelijk op een andere accommodatie en heb ik dus deze met gegevens ingevulde pagina weg geklikt.

Wat blijkt, dat ik kennelijk een boeking had gedaan, terwijl ik NERGENS op 'bevestigen' of 'betalen' heb gedrukt, ook heb ik mijn betaal gegevens nooit hoeven invullen. Inderdaad heb ik al mijn gegevens ingevuld, alleen ik heb nooit iets bevestigd. Dit weten mijn vriendin en ik 100% zeker.

Wél heb ik toen een mailtje ontvangen met de titel: 'Jouw inloggegevens voor Mijn Sunweb - 0000' met een aantal getallen erachter wat kennelijk mijn boekingsnummer moest voorstellen. Het triggerde mij verder niet om de mail te openen, toen ik zo de titel las. Ik dacht dat omdat ik mijn gegevens had ingevuld, er mij een optie werd gemaild om een account aan te maken. Deze mail heb ik niet geopend, want was bang dat het een phisingmail was.

Dus ik heb met die vriendin van mij een boeking gedaan ergens anders en hier niet meer naar om gekeken. In de veronderstelling dat wij absoluut niks hadden geboekt via Sunweb.

Toen kreeg ik 3 dagen geleden ineens een mail met een factuur van die reis die ik toen heb bekeken. Hier schrok ik van, want het kon geen mogelijkheid zijn dat ik deze vakantie geboekt zou hebben.

Dus ik bel de klantenservice van Sunweb. Na ruim een uur in de wachtrij te hebben gestaan kreeg ik een vrij passief agressieve meid aan de lijn die mij haarfijn ging uitleggen dat ik gewoon een bevestigingsmail heb ontvangen en dat het onmogelijk is om ‘perongeluk’ iets te boeken en het dus volledig mijn eigen verantwoordelijkheid is geweest. Kreeg de optie aangeboden om mijn boeking te annuleren tegen de gebruikelijke annuleringskosten (in dit geval €800,-) of om mijn vakantie zelf aan iemand anders te verkopen (doen mensen dit?).
Ze gaf me erg het gevoel alsof ik achterlijk was, omdat ik volgens haar wel ‘meerdere mailtjes had ontvangen die erg duidelijk erop duidde dat ik een boeking had gedaan’. Terwijl ik ten eerste, heel goed weet hoe ik een vakantie boek en wanneer zoiets dan bevestigd is. Ten tweede maar 2 mails heb ontvangen, een vage inlogmail en daarna een betalingsmail.

Iets ‘perongeluk’ boeken kan klaarblijkelijk WEL bij Sunweb, want het is mij overkomen. Nadat ik hier onderzoek naar heb gedaan, heb ik gezien dat het dus meerdere mensen is overkomen. Dus lijkt het me handig als jullie dat boekingssysteem van jullie even aanpassen, met een duidelijke ‘ALS JE HIER OP DRUKT BOEK JE JE VAKANTIE’-knop.

Uiteindelijk heb ik die €800,- gewoon betaald, om gedoe te voorkomen. Maar dat is nogal een bedrag dat je zomaar betaald, omdat de fout door Sunweb bij MIJ wordt gelegd. Ik zou het netjes vinden als Sunweb dit geld teruggestort of met een andere passende oplossing komt.

Anders hoop ik van harte dat Sunweb mijn geld investeert in een aanpassing aan de website, met duidelijk erop verwerkt WANNEER je een vakantie hebt geboekt. Voordat er nog meer mensen de dupe worden van dit soort situaties en zo ongelukkig hun geld kwijtraken.

Mijn tip aan andere mensen die een vakantie zoeken via Sunweb; vul NOOIT je gegevens in, want je kunt een boeking doen zonder ergens op te drukken of betaalgegevens in te vullen.

Geplaatst op: 13-07-2023
Laatst bewerkt op: 13-07-2023
Geschreven door: Yente -.

3 / 10
1/5 2/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Veiligheid en gezondheid is niet prioriteit voor sunweb

Morgen op 26/07 moeten we verplicht vertrekken naar Lardos, een gebied getroffen door bosbranden en ligt momenteel nog tussen twee andere streken niet niet velig verklaard zijn.We kunnen niet omboeken of geld terug.
Geloof de berichten niet in de media. Daar stond dat Sunweb enkel reizigers naar het noorden brengt. Wij logeren in het zuiden, in de chaos. Of we nu in de rook moeten zitten of niet, dit maakt voor Sunweb niets uit. Ook het feit dat het er nog zo warm is en veel wind , maakt de situatie niet veiliger.Hoe groot is de kans op terug een evacuatie.
Tui is slimmer: die annuleren alle reizen naar Rhodos tot vrijdag. Bij hun is veiligeheid belangrijk.

Geplaatst op: 25-07-2023
Laatst bewerkt op: 25-07-2023
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Ja
Drama met onbevestigde boekeingen

Na al eerder een post te hebben gedaan over een boeking die geen boeking (5144874) was, heeft Sunweb via de mail op de review op Trustpilot contact opgenomen. (waar je dan via trustpilot weer niet op kan antwoorden) Je kunt ze dan via hun kanalen bereiken ... via de app lukt helemaal niets, het online formulier invullen krijg je geen antwoord op, dan maar bellen denk je. Na 3 dagen 40 mensen voor je in de rij te hebben gehad kun je dan eindelijk een terugbelverzoek aanklikken. Gedaan en ze hebben gebeld. Volgens hen dus wel geboekt, want je moet stappen doorlopen ,etc blahblah blah .. afijn ze moeten hun gelijk hebben. Dat vind ik toch raar dat we dan 15 minuten later een reis boeken via D-Reizen, omdat deze goedkoper zijn en meer mogelijkheden hebben. Je gaat toch geen 2 reizen op dezelfde data boeken ? Men zegt dan door de telefoon dat ze allerlei kosten hebben gemaakt, etc en dat we de reis kunnen verzetten of maximaal 500,= moeten betalen voor gemaakte kosten (welke dan ?). Afijn, dan maar weer via de mail een bericht sturen dat je de reis wilt verzetten; dan kan dat ineens toch niet meer, omdat de zogenaamde gemaakte boeking te dichtbij is, je moet wel kosten betalen voor het annuleren; die zijn nu ineens weer rond de 750,=. Waar haal je in godsnaam die bedragen vandaan ? Men belooft dus veel, maar liegt gewoon vrolijk door met beloften die ze niet waarmaken, met name dus het mogen verzetten van de niet geboekte reis. Nog geen dag naderhand krijg je gewoon een mail met een herinnering om te betalen; doe je dat niet, dan komt er een annuleringsfactuur. Deze dus nu gehad .. en wat staat erop: 1433,= !!
waar halen ze het gore lef vandaan om dit te doen; tegen alle afspraken in die telefonisch gemaakt worden. Zelden zo'n minachtend scheibedrijf meegemaakt. Dit gaat een langslepende zaak worden, want dit wordt uiteraard nooit betaald ! Een oplichtersbedrijf 1e klas dus. Ik adviseer dan ook iedereen om hier nooit iets mee af te spreken, want je wordt gewoon in de maling genomen. Als we dan misschien weer iemand aan de telefoon mogen krijgen, dan moet je alles opnemen, want ze liegen over de telefoon gewoon keihard over kosten en afspraken die je kunt maken. Dit zal nu wel via de rechtsbijstand gaan lopen. Een advies; blijf er weg van ... p.s. je kunt ze ook nergens bezoeken, wel zo handig voor SUNWEB zelf .

Geplaatst op: 11-07-2023
Laatst bewerkt op: 11-07-2023
Geschreven door: Peter V.

3 / 10
1/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Schandalig

Geboekt voor een reisje naar Kreta. Vol verwachtingen… Mooi naar het Sunweb hokje stappen voor de transfer. U mag naar bus 14, éénmaal bij bus 14 u staat niet op de lijst. Terug naar de vrouw van Sunweb aja maar dan ben je mis en heb je geen vervoer! Euhm excuseer ik betaal extra voor privé vervoer! Dan moet je een papier hebben anders klopt dat niet hoor (*mag ik even zoeken mevrouw*). Aja ok ge moogt me die taxi chauffeur. Die wist zijn baan dan niet en dropte me nog bij een fout hotel! Éénmaal bij het juiste hotel is de kamer een teleurstelling, met heel veel show alles op Sunweb, insta van het hotel. En wat krijg je voor een kamer met landzicht? Uitzicht op een pallet! Jawel een pallet! Dat telt blijkbaar als landzicht. Meermaals contact opgenomen met receptie en met Sunweb dat ik allesbehalve tevreden ben voor die prijs toch wel iets verwacht. Ik wil bij Sunweb een klacht indienen hiervoor wat krijg je als respons, we hebben alles gedaan voor jou wat we konden. Veel plezier! Echt de ergste mensen waar ik al mee te maken heb gehad. Nooit meer en ook nooit meer dit hotel. Luxe hotel is ver te zoeken. Zonde van het geld.

Geplaatst op: 28-06-2023
Laatst bewerkt op: 28-06-2023
Geschreven door: Anoniem

3 / 10
3/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Zeer slechte afhandeling problemen

Van 20 juni tot 27 juni reis geboekt maar Karpathos via sunweb, 4dagen zonder koffer dat is niet fijn geloof me, het bekende verhaaltje kastje naar de muur voor compensatie, zoek het maar uit dus , Ik heb nog wel een aandenken overgehouden gebroken pols door val op Karpathos, dat was me eigen schuld,

Geplaatst op: 06-07-2023
Laatst bewerkt op: 06-07-2023
Geschreven door: Willem D.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Matig

Het hotel ; voldeed zeker niet aan onze verwachtingen,zeer gedateerde uitgeleefde kamers in de biigebouwen.
Eten was ondermaats voor een viersterren hotel
De hostes ter plaatse;
de zaterdag was ze aanwezig om ons een beetje wegwijs te maken,maar de info bleef zeer beperkt ,enkel zo veel mogelijk uitstappen proberen te verkopen.Ze beloofde om de zondagmiddag nog eens langs te komen maar stuurde haar kat.(waarvan het er trouwens vol zat in het hotel)
Ik heb een sms gestuurt om een uitstap te boeken ,en kreeg pas een dag later dat de gevraagde uitstap niet beschikbaar was ,zonder een alternatief aan te bieden.
We hebben de uitstap die we wilden doen dan maar geboekt in kos centrum maar wel 15 euro goedkoper dan sun web voor hetzelfde.
Kortom voor ons zeker niet de vakantie die we voor ogen hadden.

Geplaatst op: 20-06-2023
Laatst bewerkt op: 20-06-2023
Geschreven door: Rudi H.

8 / 10
4/5 4/5 4/5 3/5
Nogmaals kopen? Ja
Teleurstelling

Excursie geboekt voor 159€ (jeepsafari 2 personen)
Bij de boeking 2 maal gevraagd of het zeker zelf rijden is met de jeep en 2 maal krijgen we het antwoord dat je zelf rijd met de jeep.

Eenmaal aangekomen blijkt dat we een jeep moeten delen met nog 2 personen en dus niet zelf kunnen rijden.

3 uur achterop een houten plank zitten en je vast houden dat je niet uit de auto valt.

Langs afgronden rijden met iemand aan het stuur die misschien geen ervaring heeft. (Er werd ooj geen rijbewijs gevraagd voor vertrek)

Dit is je leven in handen leggen van een vreemde.

Na vraag of er iets kan gedaan worden lachen ze eens met je en ben je de slechte in het verhaal omdat je geen jeep wilt ‘delen’ terwijl we geboekt hebben om zelf te rijden.

Grote teleurstelling!

Via sunweb boeken is geen goed plan. Beter bij de locale shops excursie boeken.

Eerste en laatste keer via sunweb geboekt!

Geplaatst op: 16-06-2023
Laatst bewerkt op: 16-06-2023
Geschreven door: Antony B.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Schande

Net mijn boeking geannuleerd Door sun web , wegens te laat betaald door technische probleem bij home banking . Gevraagd aan klanten service om mijn boeking terug in orde te brengen aangezien dit net was geannuleerd. Niet mogelijk zeggen ze , heb mails gestuurd en Neckermann ook om hun hiervoor te verwittigen, al wat ik kreeg te horen was een sorry het is heel druk (mails zijn nog niet gelezen ) 90% annuleer kosten . Al ons geld weg , geen humanity meer in deze wereld !!!

Geplaatst op: 08-07-2023
Laatst bewerkt op: 08-07-2023
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Onze trip naar Mallorca was een zorgeloze reis!

Vanaf dat we geboekt hebben is alles netjes geregeld en tijdig gecommuniceerd. Op de luchthavens, tijdens de bustransfers en in het hotel was iedereen op de hoogte en deed het nodige om ons een zorgeloze vakantie te bezorgen! Ik teken graag voor nog meer van dat! Onze volgende trip boek ik uiteraard weer met Sunweb!

Geplaatst op: 26-05-2023
Laatst bewerkt op: 26-05-2023
Geschreven door: Carmen M.

10 / 10
5/5 5/5 4/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Bij terugvlucht verplicht online incheken

bij terugvlucht verplicht online inchecken uit de rij gezet naar kantoor 10 euro betalen en terug wachten in de rij ongeveer 1 uur gewoon schande voor ons en vrienden nooit meer Sunweb

Geplaatst op: 17-04-2023
Laatst bewerkt op: 18-04-2023
Geschreven door: Anoniem

5 / 10
3/5 1/5 4/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Bizar KLANT -ON -VRIENDELIJK

In verband met ziekte en plotseling noodzakelijke operatie een deelannulering gedaan voor een geboekte all inclusive wintersport vakantie gedurende de kerstdagen.

Omdat het een deelannulering betrof werden er extra kosten berekend voor de resterende bezetting.

Omdat de afzegging zo kort voor vertrek is gedaan kon er geen beroep worden gedaan op enige restitutie.
Dit staat in de voorwaarden.
Tot zover accoord maar waar men volledig de plank mis slaat is dat er extra kosten worden berekend terwijl de hele kamer reeds is betaald.

Bovendien i.v.m. het all inclusive arrangement word een aantal skipassen niet gebruikt en ook de ondere inclusive onderdelen.

In mijn optiek dubbele winst voor Sunweb.

Ik heb om deze redenen gevraagd de extra kosten te crediteren.

Volgens de ANVR voorwaarden zou dit mogelijk zijn.

Op mijn verzoek om enige empathie te tonen voor de omstandigheden werd abrupt en bot wederom verwezen naar de kleine lettertjes.

Om deze reden zal ik in de toekomst zeker nooit meer bij deze organisatie boeken.

Mede ook omdat eerdere all inclusive arrangementen zeer karig of ronduit niet voldeden aan het predikaat all inclusive.

Kortom slechte service en zeer niet in verhouding tot prijs die ervoor berekend word.

Kennelijk het verdienmodel van deze organisatie.

Mocht u met sunweb in zee zou willen gaan moet je goed kunnen zwemmen.

Geplaatst op: 22-12-2022
Laatst bewerkt op: 22-12-2022
Geschreven door: Anoniem

3 / 10
2/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Teleurstelling

Geboekt naar LA Palma, Puerto Naos, vertrek 1 december. TWEE dagen voor vertrek werden we gebeld; reis gaat niet door ivm metingen die na de vulkaanuitbarsting van dit voorjaar nog steeds te hoog zijn. Geld terug of iets anders; op zich oké geholpen, maar de schrik was groot, niet naar de plek waar we ons zo op verheugd hadden. Uiteindelijk waren we tevreden, maar hoe is het is vredesnaam mogelijk dat we niet eerder op de hoogte gesteld zijn etc??? Zeer slecht, hoe kan een mens zo snel schakelen?? Zelf moeten vragen om een tegemoetkoming, maar niet meer gehoord hoe dat is geregeld want we gingen al op vakantie. Maar het blijft idioot, ook al was het alternatief goed (Gran Canaria), maar een compleet andere sfeer en vele malen drukker.

Geplaatst op: 14-12-2022
Laatst bewerkt op: 14-12-2022
Geschreven door: Anoniem

6 / 10
3/5 3/5 3/5 3/5
Nogmaals kopen? Ja
Let heel goed op waar je voor betaald

Reis geboekt voor mijzelf en minderjarige zoon. Beide exact zelfde prijs betaald. Zoon kan/krijgt minder op reis. Sunweb past gewoon prijs aan. Ik betaal meer, hij minder. Voila, en nu klopt het?! De prijsspecificatie die ik in eerste instantie ontving klopt dus niet. Vreemde praktijken en meedenken aan een oplossing ho maar. Pas op met dit bureau...

Geplaatst op: 06-12-2022
Laatst bewerkt op: 06-12-2022
Geschreven door: Merel B.

4 / 10
2/5 1/5 1/5 3/5
Nogmaals kopen? Nee
Ronduit een schandalige maatschappij

Deze maatschappij is eerder als schandalig te omschrijven. Ik wou een simulatie maken, maar had blijkbaar verkeerdelijk doorgeklikt op boeken. Daarna onmiddellijk een mail gestuurd (er werd ook niks online betaald)
Bleek dat niks meer geannuleerd kon worden, enkel omboeken was nog mogelijk met een kostprijs van 500 euro voor annulatie... wat een oplichterij... NOOIT meer, ik reis heel veel voor mijn werk en privé, heb dus al heel veel maatschappijen gehad en hun service gezien, maar dit, NOOIT MEER, nooit eerder meegemaakt... Service laat echt te wensen over en prijzen veranderen om de haverklap ....
Connections, tui, correndon zoveel beter of rechtstreeks bij maatschappij en hotel boeken, dan krijg je tenminste de service die je als klant verdient en kan mij je bij vergissing wel verder helpen.

Geplaatst op: 15-12-2022
Laatst bewerkt op: 15-12-2022
Geschreven door: Anoniem

3 / 10
1/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
"Oplichting" bij aanpassing

Toen we begin juni een wintersportreis wilden boeken, was het onzeker of we met 5 of 6 personen zouden gaan. Daarom heb ik via Whatsapp contact gezocht met Sunweb met daarbij de vraag of het mogelijk is om later een extra persoon bij te boeken. Het antwoord daarop was "Ja zeker! (maar wel een ruim genoeg appartement boeken)". Dat hebben wij dus gedaan, en hiervoor was de rekening 5*929 euro (bij 6 personen was het 6*850 euro geweest). Nu heb ik vandaag gebeld om een 6e persoon bij te boeken, en het blijkt dat we daarvoor ruim 1300 euro moeten bijbetalen omdat de prijs voor de reeds geboekte personen ook toeneemt. Dit vind ik onredelijk:
1) Dit betekent dat het nu boeken 150 euro per persoon = 900 euro totaal duurder is dan als we direct voor 6 man hadden geboekt (6*1005 = 6030 euro ipv 6*850 = 5100 euro)
2) Het appartement is al gereserveerd. De enige extra kosten voor Sunweb zijn toeristenbelasting, lakenpakket, skipas en wat administratiekosten.
3) Aan de telefoon werd aangegeven dat dit de "huidige prijs" is, maar het appartement is helemaal niet meer beschikbaar. "Huidige prijs" slaat dus nergens op.
4) Gezien het niet is aangegeven bij navragen (bovengenoemd) in juni dat dit forse extra kosten zou meebrengen

Geplaatst op: 12-11-2022
Laatst bewerkt op: 12-11-2022
Geschreven door: Hans V.

3 / 10
2/5 1/5 1/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Waardeloze verekeringen

Op 14/03/2022 boekten we een reis naar Mallorca bij Sunweb. Samen met de boeking sloten we een annulerings- en bijstandsverzekering af. Voor deze verzekeringen betaalden we € 234,01.

We vertrokken op 28/08, maar op 23/08 overlijdt mijn schoonbroer. De dag erna, op 24/08, neem ik contact op met Sunweb en deze verwijzen mij door naar Axa.
Een medewerker van Axa wist me te vertellen dat we geen recht hadden op de annuleringsverzekering indien mijn schoonbroer al 3 maanden ziek was. Spijtig genoeg vocht hij al 10jaar tegen kanker. De uitvaartplechtigheid was op 03/09 en wij kwamen op 06/09 terug. Dezelfde dag, op 24/08, heb ik nog tweemaal contact gehad met iemand van Axa en zij baseren zich op een artikel dat niet van toepassing was op ons. Namelijk als je 7 dagen na de boeking een annuleringsverzekering afsluit en de persoon is al 3 maand ziek dan keren ze niet uit. Wij sloten de verzekering samen met de boeking af op 14/03/2022 en geen 7 dagen later. Op 14/03 kan ik niet voorspellen dat mijn schoonbroer op 23/08 zou overlijden.

Omdat Axa niet wou wijken en wij geen positief antwoord hadden ontvangen van Sunweb hebben we ons uitvoerig geëxcuseerd bij mijn zus en familie en zijn we met tegenzin vertrokken om geen € 2.563,89 te verliezen.

Nu vraag ik zowel aan Sunweb als aan Axa om het bedrag van de verzekeringen terug te betalen. In eerste instantie is Sunweb de hoofverantwoordelijke. Daar hebben we geboekt, de verzekeringen afgesloten en betaald.

Tot op heden nog geen positief antwoord mogen ontvangen.

Sluit geen verzekeringen af bij Sunweb, ze zijn waardeloos.

Geplaatst op: 07-10-2022
Laatst bewerkt op: 09-12-2022
Geschreven door: Karel P.

7 / 10
4/5 1/5 4/5 4/5
Nogmaals kopen? Nee
Incompetent, bedrieglijk en klantonvriendelijk reisagentschap!

Hotel Gran Melia Palacio de Isora in Tenerife geboekt voor 13 dagen en 12 nachten (3 tem 15 september). Een 5-sterrenhotel waar de All IN tem 1 uur 's nachts inbegrepen is (of zo wordt het door Sunweb toch op hun site omschreven). Eenmaal aangekomen blijkt dat het hotel al jaren hun policy toepast van ALL in tem 23 uur en dat vanaf 23 uur ALLES betalend is. Voorbeeld: een mojito kost 14 euro/stuk. Drink je er dus nog 4 gedurende twee uren kost dit 56 euro/persoon/avond. Dit vanaf dag 1 gemeld aan Sunweb, geregeld zelf opnieuw een bericht moeten sturen of zij hiervoor een oplossing hadden. Wij hebben gedurende ons verblijf NIEMAND van Sunweb gezien, laat staat telefonisch gehoord. Enkel enkele whatsapp-berichten dat ze dit met het hoofdkantoor moesten opnemen hoewel ze zelf toegaven dat zij die 1 uur idd zo vermelden op de site. Dit is gewoonweg platvloers bedrog waarvoor wij ook de gepaste en rechtvaardige terugbetaling van verwachten en niet de belachelijk voorgestelde 'compensatie' van 150 à 200 euro korting op een volgende reis (dit werd mij via whatsapp voorgesteld NA terugkomst van vakantie). Wij boekten een reis, afgaande op de CORRECTE info op jullie site (wat iedereen wel doet veronderstel ik, als je via een reisagentschap boekt) en eens aangekomen blijkt dit helemaal niet te kloppen met de realiteit. Zoals reeds gemeld: alle nodige printscreens werden reeds genomen van hoe jullie het melden op de site. Het wordt tijd dat jullie deze info aanpassen. Wij wensen en eisen een correcte terugbetaling voor de gelden schaden. Verlof/vakantie dient om te ontspannen, we hebben ons meer moeten bezighouden met te kijken wat wel en niet inbegrepen was, het uur in het oog houden tot wanneer we mochten bestellen en de hopeloze communicatie naar jullie toe zonder enige pasklare respons. Werk aan de winkel zou ik zo denken.

Geplaatst op: 17-09-2022
Laatst bewerkt op: 19-09-2022
Geschreven door: Kristof V.

4 / 10
4/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Slecht, laat iets zien en je beland ergens anders

Ik vraag mij af waarom mijn review niet op de website onder de hotel Poenix sun staat ???
Dit zijn de waarheiden die jullie verbergen.
Je komt daar aan en je ziet opeens vuile schimmel kamer totaal anders dan op de foto.
Ik wil hierbij mijn klacht indienen tegen jullie website die mensen voor de gek houden. Wordt een iets laten zien en je beland ergens anders.
Waarom kijken jullie niet na of de accomodaties voldoen aan de standaard basis hygiënisch en logische voorwaarden wat een Europese gezin verdient?
Nu jullie mijn review verbergen betekend dat het enkel geld voor jullie belangrijk is dan de gezondheid van mensen.
Ik was daar met kinderen. We zijn allemaal ziek geworden inclusief mijn kinderen !!!! Hoe harteloos zijn jullie ? Als ik wist dat de hotel kamers en badkamer zo slecht aan toe is zou ik dat nooit boeken Ookal was het maar 1 euro!!!

Ik heb totaal niet genoten van mijn vakantie en heb financiële schade gelopen.
Ik wens schadevergoeding!
Mijn klacht zal ik ook onder de review voor de sunweb zelf ook plaatsen !! Plaats zo snel mogelijk mijn review onder de hotel zodat anderen niet voor de gek gehouden worden!!!

Geplaatst op: 23-09-2022
Laatst bewerkt op: 23-09-2022
Geschreven door: Shabnam H.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Je krijgt niet wat sunweb beloofd

Een appartement met swim up geboekt. Bij aankomst bleek het niet zoals de foto's hadden aangetoond op de site bij het boeken. De medewerkers ter plaatsen hebben niets voor ons gedaan. Zij verscholen zich achter het antwoord "wij kunnen niets doen vanwege de drukte".
Dit was de 2e keer dat wij via sunweb hadden geboekt en 2 keer gezeik. Ik zal NOOIT meer via sunweb iets boeken en sunweb zeker NIET aanbevelen. Ben benieuwd hoe zij onze klacht gaan afhandelen, weinig vertrouwen in sunweb.

Geplaatst op: 24-08-2022
Laatst bewerkt op: 24-08-2022
Geschreven door: Vincent V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Zeer mooie reis,maar slechtte organisatie door Sunweb.

Wij zijn op een uitstap in Tenerife met 4 personen achtergelaten op de ophaalplaats.De bus ging om 18h vertrekken en wij hebben gewacht van 17.45h tot 19.15h.maar werden niet opgepikt.Toch beweren ze dat hij er was en dat de bus vol zat ?

Geplaatst op: 09-08-2022
Laatst bewerkt op: 09-08-2022
Geschreven door: Benjamin D.

8 / 10
5/5 1/5 5/5 5/5
Nogmaals kopen? Nee
Bedenk je goed als je met SUNWEB boekt.

Ik zal het samenvatten om het voor jullie duidelijk te maken.

Mijn vrouw heeft bij SUNWEB een vakantie geboekt 17-06-2022 met boeking 474----.

Hierbij heeft zij dezelfde dag gebeld en 45 minuten in de wacht gestaan om het te annuleren.
Uiteindelijk niet doorgekomen ze bleef op dezelfde positie hangen.
Omdat ik zelf al een vakantie had geboekt precies die dag kon ze dat niet weten en heeft daarom direct contact opgenomen.

Ze kreeg jullie niet te pakken en heeft maandag 20-06-2022 een mail gestuurd om het schriftelijk nogmaals door te geven dat het geannuleerd kan worden en met de aantekening en schermafbeelding dat ze die vrijdag ook al 45 min gebeld had.

Annuleringsrecht:
Als reiziger heb je het recht om binnen 24 uur na de totstandkoming van de reisovereenkomst deze zonder opgave van redenen kosteloos te annuleren, tenzij de organisator dit recht in de aanbieding en de bevestiging heeft uitgesloten door het gebruik van de term: definitieve boeking.

Hierbij staat bij jullie reservering dat de reis pas definitief is als de betaling is voldaan.
En moest binnen 3 dagen betaald worden.
Ook dat heeft ze uiteraard niet gedaan.

Hierbij stuurt Sunweb dit antwoord:

24 uur bedenktijd is hierbij niet van toepassing. Bij de laatste stap vragen wij namelijk 'weet je zeker dat je de boeking definitief wilt maken' om het vervolgens met een rode knop te bevestigingen dat je de boeking definitief maakt. De betaling staat hier los van.

DUS BIJ SUNWEB HEB JE GEEN RECHT

JE KRIJGT DIRECT EEN FACTUUR VAN MEER DAN 1000 EURO ALS JE PER ONGELUK DUBBEL BOEKT.

Daarbij heeft ze 21-06 gelijk geantwoord dat we hier ons best voor gedaan hebben om gelijk te annuleren en het zo nogmaals te bevestigingen.

Nu blijven jullie maar bellen en een aanmaning sturen van het te vorderen bedrag.

Ze is er echt helemaal van overstuur en heb het met deze reden voor haar geschreven.

Ik heb nog niet eerder met zo'n bedrijf te maken gehad met zo'n onvriendelijk samenwerking.
Een vakantie moet genieten zijn ( creating memories) jullie zeggen het zelf maar dat is niet gelukt.

Dennis

Geplaatst op: 24-08-2022
Laatst bewerkt op: 24-08-2022
Geschreven door: Dennis V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee

Schrijf een review over Sunweb
Bestelproces *
0
/ 10
Service *
0
/ 10
Prijs *
0
/ 10
Levering *
0
/ 10


Gerelateerde bedrijven
Tix logo
Tix
43 beoordelingen
4,2
Golftime logo
Golftime
2 beoordelingen
9
Texel logo
Texel
2 beoordelingen
8,5
Gerelateerde blogartikelen

FAQ (Veelgestelde vragen)

Is Sunweb een betrouwbaar bedrijf?

Er zijn 63 beoordelingen geplaatst over Sunweb. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5,5 gekregen, waarbij 42% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

In welke sectoren is Sunweb actief?

Sunweb is vooral actief in de categorie vakantie & reizen en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) autovakantie , vakantieparken , wintersport en zonvakanties.

Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

Heb je een positieve indruk gekregen door de Sunweb reviews? Dan kun je naar de website van Sunweb gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.

Alle subcategorieën uit deze categorie