Telecom Dating Vakantie Verzekeraars Energie Webshops

Tui ervaringen, reviews, beoordelingen en klachten

Tui ervaringen, reviews, beoordelingen en klachten
Tui
5.16 / 0 10
Er zijn 31 ervaringen toegevoegd
Tui ervaring toevoegen Lees alle Tui ervaringen

31 Tui ervaringen

Start aan je beoordeling van Tui
Klik hier om je beoordeling te geven
6 / 100
Beoordeeld op 18-05-2017 door
Eind April naar Japan gegaan. De vlucht was prima maar het vliegtuig was smerig. De kaarten die in het voorvakje van de stoelen lag was helemaal onder de smurrie. Geen zakjes etc. Op de heen reis kwamen te weinig langs met drinken. Op de terug reis was dat beter :) ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
4 / 100
Beoordeeld op 05-05-2017 door
Ik reis al jaren naar Turkije en Spanje tot tevredenheid mer reisorganisatie Tui. Ook dit jaar boekten wij weer een weekje Turkije (Antalya) met een Tui vlucht vanaf Eindhoven. Een aantal weken voor vertrek kregen we een brief van Tui dat de vlucht niet door Tui zou worden gevlogen maar met een derderangs Turkse luchtvaart maatschappij. Ik melde mijn ongenoegen aan Tui en kreeg een vrouwelijke medewerkster aan de lijn die mij meedeelde dat er niets aan te doen was omdat het in de voorwaarden stond. Toen ik dreigde de hele vlucht te cancelen, kwam ze met een alternatief van af Amsterdam, € 40,- duurder 100 km. verder en 2 dagen later. Maar we zouden dan zeker met Tui vliegen en zelfs met de Boeing 787 Dreamliner. Daar konden we ons wel in vinden dus omboeken dan maar. Gisteren de tickets gekregen: Wie vliegt er? Een onbekende Turkse maatschappij!! Bovendien komen we op de terugvlucht niet om 23:15 aan maar om 02:15 midden in de nacht zodat er geen trein meer is naar Limburg. Naar mijn mening is dit een schandalige manier van klanten behandeling. Wij boeken dus echt nooit meer bij Tui!! ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
10 / 100
Beoordeeld op 01-05-2017 door
Super goede deal gescoord bij TUI. Kwam via facebook een mooie aanbieding tegen van TUI en direct gaan kijken en was echt een mooie aanbieding. Zijn net terug van de meivakantie en wat hebben we het heerlijk gehad. Zo kan het dus ook (y) ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
3 / 100
Beoordeeld op 18-01-2017 door
Wij boekten een reis naar Kaapverdie voor 3 weken via reisburo ter waarde van 6300 euro. Stappen we in die Boeing 737 zitten we dik 10 rijen bij elkaar vandaan terwijl we samen op EEN boekingsformulier staan en nog extra geld hebben betaald voor wat meer beenruimte. Alles wat je wilt drinken kost peperduur, wijntje 4,50 euro bakje rijst 11 euro, je wordt gewoon afgelegd in ruil voor beetje eten en drinken. Toen we aankwamen op SAL en we onze koffers hadden stonden er wel 10 Tui bussen zonder hostes of wat voor aanwijzing dan ook met welke bus we moesten. Uiteindelijk moesten we aan de buschauffeurs vragen waar ze heen gingen om erachter te komen met welke bus we moesten. Na half uur kwam er een vreselijk wijf met een gezicht als een oorwurm die met een afschuwelijke krijsstem haar verhaal ging staan te doen. Een maal in het resort van Riu niets dan lof, gewoon vette 10 maar daar heeft Tui geen enkele invloed op. ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
4 / 100
Beoordeeld op 29-12-2016 door
Best Tui mijn vrouw en ik vliegen 4 per jaar op Holguin Cuba vanaf amsterdam. Met verbazing zie ik dat het steeds slechter wordt met de reserveringen van de betaalde stoelen in de starclass en de premiumcomfortclass . Bij elke vlucht is er wel weer een probleem dat er weer een ander type toestel ingezet wordt met een andere stoelindeling. Het misselijke antwoordt dan krijg u uw geld terug vanwege de downgrade , Uw klanten boeken voor deze classe en willen dan ook dit comfort. Wanneer wordt Tui nu eindelijk een volwassen maatschappij die z,n geboekte afspraken nakomt. Al in 2015 zou de confugiratie van de toestellen gelijk gemaakt worden maar volgens Uw personeel gaat dit pas in 2018 gebeuren. Dus die ellende van verassingen net voor vertrek blijft maar voortduren. Tui stop eindelijk met deze valse informatie en geeft uw klanten wat u beloofd. ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
10 / 100
Beoordeeld op 02-12-2016 door
Met TUIfly naar Aruba gevlogen en daar in het RIU Aruba verbleven. Heel vriendelijk personeel aan boord en in het hotel ook alles netjes geregeld! ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
8 / 100
Beoordeeld op 22-11-2016 door
Pfff wat was ik bang voor mijn heen- en terugvlucht naar Orlando. Al die horror scenario's en verschrikkelijke verhalen over uren vertragingen en de meest verschrikkelijke stoelen etc was ik toch wel overal op voorbereid.Ja, er zijn wat minder leuke dingen aan TUI, maar voor dat geld...ach. Ik moest tussen 11 en 18 november naar Orlando. TUI vroeg hiervoor 433 euro voor een directe heenvlucht een een terugvlucht met tankstop in Miami. De eerstvolgende vindbare ticket was 676 euro met beide kanten op een overstap van 5+ uur. Mijn keuze was dus snel gemaakt. Het feit dat eten, stoelreservering, entertainment en ruimbagage niet inbegrepen zijn kun je van te vóren al uitzoeken op de site. Doe dus je huiswerk en ga er niet achteraf over klagen.Toen ik mijn ticket boekte zou ik om 09:30 uur vliegen. Ik zou dan dus mooi met de trein kunnen. C.a. drie weken voor vertrek werd deze vertrektijd gewijzigd naar 06:25. Irritant? Ja. Kon dus niet meer met de trein. Heb uiteindelijk gekozen om de auto via TUI parking op Schiphol te laten. Super goed geregeld, kostte 54 euro voor 8 dagen.De avond voor vertrek kreeg ik een smsje van TUI dat het vliegtuig vertraagd zou vertrekken, nieuwe vertrektijd 08:30 uur. Voor mij prima, kon ik nog wat langer doorslapen. Bij TUI parking kwam ik gemakkelijk terecht, binnen vijf minuten stond een bus klaar die me naar Schiphol bracht. Super snelle service aan de TUI balie om mijn boardingpass op te halen. Op naar de Gate: 08:15 geboard, en voor ik het wist waren we al onderweg. We vlogen met een oud toestel van TUI. Had de stoel gekregen die ik van te voren gereserveerd had. Beenruimte leek niet krapper of anders dan andere (budget) vliegtuigen.Personeel was hartstikke vriendelijk, de warme maaltijd die inclusief was was prima te eten. Voor de rest heb ik zelf een fles water en belegde broodjes en koekjes meegenomen, dus ik had niets te klagen.Ik had het entertainment programma genomen (7,50E). Hij was wat beperkt maar prima films en series, in ieder geval voldoende om 11 uur mee te vermaken.Terugweg vliegtuig perfect op tijd vertrokken. Vloog toen met de Dreamliner. Erg mooi vliegtuig, iets meer beenruimte en iets bredere stoelen, zo leek het. Tussenstop in Miami vlekkeloos, ongeveer 1 - 1,5 uur aan de grond gestaan, mochten gewoon blijven zitten. Nogmaals een prima maaltijd. Ook de schermen waar je films op kon kijken waren super duidelijk en scherp, wat ik erg fijn vond.Al met al is TUI zeker niet perfect, maar in mijn geval ging het helemaal super, heb nergens last van gehad, en heb zelfs al veel minder fijne situaties meegemaakt met KLM en Air France. Voor dat geld was de vlucht helemaal perfect. ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
1 / 100
Beoordeeld op 08-11-2016 door
na klacht, reageren ze nergens op. Onze vlucht 12 uur vertraagd, en claim ingediend bij euclaim. Alleen wordt euclaim en ook wij volledig aan de kant geschoven. andere mensen hebben gewoon de vergoeding gehad, en ons laten ze barsten. Nee nooit, never tui meer ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
1 / 100
Beoordeeld op 02-11-2016 door
Onderstaande verhaal/klacht bij D-reizen gedeponeerd!Ellende met TUI. Terugvlucht:• Vlucht van Gran Canaria naar Tenerife; bijna 1 uur later! • Tussenstop Tenerife verliep rommelig; cabinepersoneel was erg onrustig; zaten al in de overuren omdat de heenvlucht veel tijd had gekost door tegenwind. Iedereen werd gesommeerd snel te gaan zitten zodat men toch nog kon vertrekken. We konden eerst ook niet op onze gereseveerde stoelen zitten! ( dit kwam later goed!) Na veel gedoe zouden we eindelijk vertrekken. HELAAS; we kregen een mededeling dat we het vliegtuig moesten verlaten ZONDER enige mededeling. Dit verliep heel erg traag. Wij zagen echter dat er onder de vleugel iets lekte ( waarsschijnlijk kerosine) ook de brandweer kwam er aan. Foute boel, maar er werd niks verteld. Toen de passagiers niet snel genoeg het vliegtuig gingen verlaten werd er wel een mededeling gedaan door de steward of iedereen wat haast wilde gaan maken om het vliegtuig te verlaten. En…..voegde hij toe: “ik zeg dit niet voor niets! “ Wij hadden wel in de gaten dat er iets goed mis was en raakte wel in paniek en hebben de passagiers om ons heen de nood van de situatie laten inzien. Niemand had verder iets in de gaten; er werd ook niks verteld, maar dit was denken wij om er voor te zorgen dat niet iedereen helemaal door het lint zou gaan. Na het verlaten van het vliegtuig moesten we bij de gate blijven wachten. We wisten niet waarom, kregen geen informatie, durfden niet de gate te verlaten voor bijvoorbeeld een toilet bezoek enz, enz, Na een uur werd er na aandringen van passagiers bij de iberiabalie ( vlakbij de gate) door de baliemedewerker onduidelijk omgeroepen dat wij informatie zouden krijgen over ongeveer een half uur van het cabinepersoneel ( ???) dit is niet gebeurd. Na een uur nog niet en tussen 17.30 en 18.00 uur kregen we te horen dat het vliegtuig niet meer ging vertrekken. De reden werd niet verteld en dit werd weer omgeroepen door een iberiamedewerker. Personeel van TUI hebben we nooit gezien. Helpdesk gebeld; geen begrip; geen uitleg. Na weer ruim een uur kregen sommigen van ons een sms of app met daarin de informatie we door een technisch probleem inderdaad niet meer zouden vertrekken; meer informatie zou volgen en Iberia was bezig om hotels voor ons te gaan regelen. Om 19.14 uur werden we gesommeerd door een niet vriendelijke Iberiamedewerker om naar de bagageband te gaan om de koffers op te gaan halen. TUI nog steeds niet gezien. Eenmaal buiten wel. Ze negeerden ons allemaal wat en kregen geen antwoord hoe en wat. Na een tijdje kwamen er bussen. We werden verdeeld en er kwam even iemand in de bus van TUI om te vertellen dat onze bus naar Santa Cruz ging en dat we via de app of in het hotel meer informatie zouden ktijgen. En………..weg was de medewerker van TUI !!!!!!!!!!!! NB: we hebben op het vliegveld ook geen bonnen gekregen om iets te kunnen drinken of eten! • Santa Cruz: na een uur waren we daar! Bij aankomst stapte een hele aardige mevrouw van het hotel in de bus en vertelde ons de stand van zaken. Het bleek dat er niet genoeg kamers waren voor iedereen ( TUI zei van wel) Iedereen weer in paniek. We konden inderdaad niet allemaal in het zelfde hotel, maar kregen een slaapplaats in een hotel , 5 minuten lopen verderop. In het “basis hotel” waar we aangekomen waren konden we eten krijgen. Wij moesten naar een ander hotel ( dus 5 minuten verderop) en daarna zijn wij teruggelopen om te gaan eten. Het eten bestond uit tappas en drankjes ( vonden wij prima!). De informatie betreft de terugvlucht regelde het basishotel. Allereerst dachten wij om 4 uur ’s nachts de pick-up met de bus en 7 uur vliegen ( dit had TUI geappt naar de mensen die dit konden ontvangen) maar het hotel bracht later briefjes in de eetzaal met daarop de juiste tijden: pick-up 6.15 uur vlucht 9.30 uur. Na een kortte nacht zijn wij inderdaad om 6.15 uur allemaal opgehaald. Een ontbijt was mogelijk in het basishotel ( dit bleek fruit en een donut te zijn) maar wij hadden hier geen tijd voor. Aangekomen op het vliegveld van Tenerife bleek alles nog dicht te zijn. We waren hier om 7.00 uur. Om 7.30 uur werd de incheckprocedure gestart;deze heeft geduurd tot 9.30 uur ( waardoor het vliegtuig 3 kwartier later pas kon vertrekken). Het bleek dat iedereen weer helemaal opnieuw moest worden ingecheckt ( handmatig door een mederwerker). En….ja hoor! daar was warempel ineens Naomi van TUI. Ze deed net of er niks aan de hand was, reageerde amper op alle aanwezigen die vragen gingen stellen omdat het wederom weer allemaal heeeeeel lang duurde. De klantvriendelijkheid van TUI is echt beneden alle peil!!!!!!!! Alle aanwezigen waren het hier over eens. Ze had wel een aantal ontbijtbonnetjes mee om op het vliegveld wat te kunnen halen, maar daar was helemaal geen tijd voor. Mensen stonden bijna allemaa 1 uur tot 2 uren in de rij. EN…………..wat bleek ook nog eens?? Het vliegtuig was te klein om iedereen te kunnen vervoeren. Er moesten mensen terug naar het hotel ( dit waren de laatsten in de rij) zij konden pas ’s avonds om 23.30 uur terugkomen. Wij konden gelukkig nog mee, maar moesten rennen om het te kunnen halen. De terugvlucht is uitgevoerd door een portugees vliegtuig; aardig cabinepersoneel; niks mis mee!We zijn helemaal brak en geemotioneerd thuis gekomen; niet in staat om weer aan het werk te gaan. Hebben allemaal een extra dag vrij moeten nemen om bij te komen ( voor de meesten van ons ( zelfstandig ondernemer) kost dit heel veel geld). Onze vakantie is enorm teleurstellend verlopen en we zijn allemaal niet uitgerust thuis gekomen. We nemen TUI heel veel kwalijk. De onprofessionele en afstandelijke houding was echt verschrikkelijk! Wij kunnen niet spreken van een fijne vakantie.NAWOORD: wij zullen het onderste uit de kan halen om recht te halen bij TUI. Doen ze weer alsof er niks aan de hand is geweest dan zullen wij andere stappen ondernemen. ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
2 / 100
Beoordeeld op 30-10-2016 door
Misleidende reclame. Je boekt een vlucht met een aantrekkelijke prijs en moet vervolgens voor allerlei zaken die normaal inclusief zijn extra betalen. Denk aan 1,- per kilo bagage, 11,- om je stoel te kiezen, 7.50 om films te kunnen kijken en als je iets wil eten of drinken moet je daar ook voor betalen. Maak het dan 100,- duurder en zorg dat je al deze zaken voor je klanten regelt. ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
1 / 100
Beoordeeld op 28-10-2016 door
Horror terugreis van 26/27 en 28-10 Vertraging door slecht weer maar andere maatschappijen landen en vertrekken wel zij het met vertraging, geen mededelingen van TUI en pas later komt de reisleiding op de luchthaven terwijl eerst was verteld dat ze niet achter de douane mochten komen, na middernacht eindelijk terug naar een appartement zonder het beloofde eten en drinken te krijgen dit konden we dan in de stromende regen en 30 minuten lopen op de boulevard kopen, maar wat is er open om 1 uur s'nachts? tweede dag weer op de luchthaven met weinig wind en een zonnetje vliegt TUI nog steeds niet en andere maatschappijen wel, we krijgen we tegoedbonnen, nu wel eerder terug naar een appartement als blijkt dat TUI niet vliegt en daar kunnen we eten en drinken. Derde dag vroeg naar luchthaven en geen reisleiding aanwezig , de informatie borden geven oude informatie van de eerste dag bij inchecken kregen we een voucher van 10 euro. Op de vlucht krijgen we gratis 1 keer water/limonade en brood/ sneetje wit brood met ham of kaas. Thuisfront is in onzekerheid of we vliegen of niet omdat het vluchtnummer op Schiphol niet bestaat eenmaal geland wachtend bij de bagagebelt op ons niet bestaande vluchtnummer en welke band dat word. Uiteindelijk wordt dit omgeroepen. en zijn we om 21 uur thuis met hoofdpijn stress en uitgeput.Voor mij nooit meer TUI ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
2 / 100
Beoordeeld op 15-10-2016 door
Reis bij Kras geboekt in december 2015 voor september 2016 ruim 3000 euro. Daarna nog 2 prijsverhogingen gehad waarvan 1 al in januari van enkele honderden euro's. In juni dit jaar wintersportvakantie geboekt bij TUI, nu in oktober dezelfde reis ineens met korting. Gevraagd of wij ook voor die korting in aanmerking kunnen komen omdat wij heel vroeg geboekt hadden en er toen geen korting was.Dan krijg je een raar antwoord o.a over kortingen bij last minute(okt is geen last minute voor een reis in maart). Waarschijnlijk standaard antwoord van de klantcontact. Je mag geen supervisor spreken. ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
7 / 100
Beoordeeld op 13-10-2016 door
Het was jammer dat er in het hotel geen goed restaurant was. Verder was de service van het hotel goed. hetgeen wat enorm tegenviel was de excursie naar Lamin Lodge Het varen op de Gambia River was goed, maar de trip door het bos viel erg tegen,niet alleen ons maar heel de groep (8 pers.) Alle dieren zaten in kooien,dat is in Artis beter. Het ergste was nog de prijs € 57.00 per persoon. En om 12.15 waren we weer terug bij het hotel.Kortom excursie via de plaatselijke gids boeken is veel te duur voor dat geld. ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
1 / 100
Beoordeeld op 03-10-2016 door
Onze ervaring met TUI is niet positief. Het was duidelijk dat er na de boeking nog vluchtwijzigingen konden plaatsvinden maar onze terugvlucht van Mallorca is uiteindelijk gewijzigd van een aankomst in de middag naar een aankomst 02.00 uur s nachts. Omdat wij met 2 kleine kinderen vliegen is dit niet ideaal.Ook de vertrektijd van de heenreis is uiteindelijk 4 uur vertraagd. Omdat dat betekende dat we rond 20.00 uur zouden aankomen was dat nog redelijk te doen. Maar dit is dus echt iets om goed op te letten bij het boeken. Wij doen dit niet nog een keer. ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
9 / 100
Beoordeeld op 25-09-2016 door
Terwijl het heel druk was, en de medewerker er helemaal alleen voor stond werd iedereen geweldig geholpen. We kregen hele goede adviezen over onze reis naar Zuid Afriks (2e keer bij Tui geboekt) Dit is dus toch de meerwaarde van boeken bij een reisburo, alle hulde voor Roland Altenburg!We wren ookgoedkoper uit dan als we zelf hadden geboekt. Helemaal top! ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
1 / 100
Beoordeeld op 16-09-2016 door
2 jaar op rij problemen met tui gehad vorig jaar een klacht ingediend na maanden je aan het lijntje houden wordt je afgescheept dit jaar een aanmaning gekregen daar waar ik geen rekening had gehad de aanmaning was niet mis incassokosten blabla ik had een omboeking gedaan waar geen kosten voor zouden worden geteld ze gaan totaal niet correct met hun klanten om !!!!! ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
10 / 100
Beoordeeld op 11-09-2016 door
fantastische vakantie! Iedereen suppervriendelijk. Kalloni village is als thuiskomen.De rust komt je tegemoet.Lekker eten, vriendelijke mensen om je heen, kindvriendelijk gewoon een totaalplaatje!! ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
1 / 100
Beoordeeld op 01-08-2016 door
Wij hebben diverse malen gevraagd of de hotels daadwerkelijk goed waren en of deze centraal lagen, zodat wij alles (en dat met name het centrum goed konden bereiken). Dit is meerdere keren bevestigd. Helaas maakt TUI op voorhand niet de hotels bekend, dus het was een gok of het daadwerkelijk fatsoenlijke 4* hotels waren.De hotels op Mykonos en Naxos waren gewoon goed, alleen lag het hotel Mykonos te ver weg van de bewoonde wereld. Hierdoor waren wij een klein vermogen kwijt aan taxi’s en transfers.De hotels op Paros en dan met name Santorini waren bedroevend slecht. Bij het hotel op Santorini moest je bijna je duikuitrustig meenemen als je een keer gedoucht had. Overal water. Ook waren de kamers vies en klein.Daarnaast waren wij op Paros ook weer een vermogen kwijt aan taxi’s, daar er geen bushalte dichtbij was en de stad gewoon te ver lopen was (en dat in de brandende zon).Ook zijn er nog een legio aan andere en/of kleinere klachten, echter zullen wij deze hier niet vermelden om het één en ander overzichtelijk te houden.Vervolgens een klacht gedeponeerd (en geregistreerd) bij TUI (2016260493) op 29/06. Vervolgens kregen wij een bevestiging dat hierop binnen 4 weken een antwoord zou komen en een oplossing aangedragen zou worden.Helaas blijkt dit ook weer een leugen te zijn van TUI, want inmiddels zijn we alweer een maand verder en hebben wij nog altijd niks mogen vernemen van deze schandalige reisorganisatie.Dit was voor ons duidelijk de eerste en laatste keer dat wij ons door TUI op deze manier hebben laten ”verrassen”. Schandalig bedrijf wat gemaakte afspraken niet nakomt. Gewenste Oplossing:Zoals reeds vermeld in mijn geregistreerde klacht van 29 juni j.l. verlangen wij een deel van de reissom terug vanwege de overlast en gemaakte taxi/transfer kosten. Die gewoon noodzakelijk waren om ergens überhaupt te kunnen komen. ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
1 / 100
Beoordeeld op 15-06-2016 door
Tui…Wat een slechte reisorganisatie !Eerst pikken ze schaamteloos een dag van de geboekte reis. Daarna werd de vlucht op 16 april eerst vertraagd van 16.00 naar 17.00 en uiteindelijk plotseling helemaal afgeblazen. van Tui was er helemaal niemand voor enige uitleg aanwezig. Zoek het maar uit ! Onze vlucht werd verplaatst naar 17 april en zou nu om 13.00 vertrekken. Of we maar met onze koffers naar buiten wilden gaan, want daar zouden we met een bus naar het Ibis hotel worden vervoerd. Daarna inchecken bij Ibis…alle koffers weer uit de bus…weer allemaal in de rij…en daarna gezeul met koffers naar een piepklein budgetkamertje. De volgende ochtend ontving ik binnen een kwartier twee sms-jes achter elkaar van Tui; 13.00 werd “helaas” 14.30 14.30 werd “helaas” 17.00. Ik heb een berichtje teruggestuurd en gezegd dat dit onacceptabel was. Nog een verloren dag rondhangen op Schiphol zagen we helemaal niet meer zitten. We kregen te horen dat de totale reis annuleren niet mogelijk was. Alleen de vlucht konden we annuleren. Vreemd, we hebben toch het totale pakket bij Tui geboekt ?Tui bood (excuses voor het ongemak) in het vliegtuig aan, dat we alles mochten eten en drinken wat we wilden. Een leuke geste zou je zeggen. Ik vroeg om een wijntje; helaas mijnheer, dat hebben we niet. Een zakje pinda’s en een broodje kaas, dan maar; Nee…mijnheer..dat kan niet…of een broodje kaas of een zakje pinda’s … Je gelooft het niet….het was hilarisch. Wat is Tui een armoedige maatschappij geworden !Uiteindelijk vertrokken wij 17 april om 18.00 van Schiphol Toch weer een uur later als beloofd en arriveerden wij 24.00 (23.00 uur locale tijd) in ons hotel. Jammer joh… Keuken dicht.Drie volledige dagen zijn ons afgenomen. Door al dit gedoe is onze totale vakantie compleet verpest ! En..het ergste is, Tui staat totaal niet open voor onze klachten. Ten einde raad hebben we nu de geschillencommissie moeten inschakelen.Denk eerst goed na, voordat je met deze maatschappij in zee gaat ! ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
7 / 100
Beoordeeld op 10-06-2016 door
Super vakantie gehad, alles soepel verlopen. Tip: voor tui, zet geen vliegtoestellen uit romenie in. ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
1 / 100
Beoordeeld op 20-05-2016 door
Net terug van Alanya Turkije via Tui geboekt..Het begon al op Schiphol op lang parkeren dat bij inchecken op P3 de labelprinter niet werkte voor de koffers. Ze schreef een handmatige bon uit en ga nog aan komt dit wel goed. Als eerste was ik bij de gate en 10 minuten voor boarden werd mijn naam omgeroepen en ja hoor koffer konden ze niet vinden. Fijne vlucht...Eenmaal aangekomen in het hotel vierden de Russen tot 5 uur sochtends feest tot vechtende toe. Dit was erg fijn andere kamer gekregen spullen over het park gezeuld.. aangekomen bij kamer was kamer al bezet. Deze mensen weer boos want lagen te slapen. Weer terug naar receptie pfff.Dan stoelen reserveren en betalen aan 13 euro per vlucht.. doe dit niet zowel heen als terug andere stoel gekregen.Uiteraard heb ik ter plaatse het noodnummer van Tui gebeld maar na 4x 10 minuten in de wacht vanuit Turkije opgegeven. Ook op email wordt niet gereageerd alleen standaard mail terug...Tja Tui discover your Smile?Onbeschoft behandeld. ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
2 / 100
Beoordeeld op 14-05-2016 door
Tui heeft volledig lak aan zijn klanten.Zorgvuldig van tevoren gepland, hebben wij vorig jaar op 2-12-2015 een week vakantie op Tenerife geboekt betreffende de periode 16-04-2016 tot en met 23-04-2016 Toen wij 26-03-2016 de tickets ontvingen, bleek het dat er opeens 14 uur van deze reis zomaar was verdwenen. (??) Stoelen reserveren lukte niet (??) Daarna werd de vlucht op 16 april eerst vertraagd van 16.00 naar 17.00 en uiteindelijk plotseling afgeblazen.(dit moesten wij terplekke van een scherm bij de gate op Schiphol vernemen.) van Tui was er helemaal niemand voor enige uitleg aanwezig. Iedereen ging ontredderd terug naar de bagageband, koffers weer ophalen en op zoek naar de Tui Balie voor meer info. Daar vernamen wij dat onze vlucht ter beschikking was gesteld aan passagiers van een andere vlucht die met pech teruggehaald was. We zijn dus gewoon opgeofferd !…Schandalig!!!! Onze vlucht werd verplaatst naar 17 april en zou nu om 13.00 vertrekken. Of we maar met onze koffers naar buiten wilden gaan, want daar zouden we met een bus naar het Ibis hotel worden vervoerd. De bus was propvol (mijn vrouw heeft nog een kind van iemand anders op schoot moeten nemen.) Daarna inchecken bij Ibis…alle koffers weer uit de bus…weer allemaal in de rij…en daarna gezeul met koffers naar een piepklein budgetkamertje. De avondmaaltijd aldaar zou door Tui worden vergoed. Terplekke kregen we een vaststaand menuutje (fish and chips) voorgeschoteld en bleek het dat wij de drankjes zelf moesten betalen. (Een puur willekeurige keuze, bleek later, want van andere passagiers vernam ik dat die gewoon geweigerd hebben te betalen.) Bah…wat een gekruidenier. De volgende ochtend ontving ik binnen een kwartier twee sms-jes achter elkaar van Tui; 13.00 werd “helaas” 14.30 14.30 werd “helaas” 17.00. Ik heb een berichtje teruggestuurd en gezegd dat dit onacceptabel was. Nog een verloren dag rondhangen op Schiphol zagen we helemaal niet meer zitten. Nadat we uitgecheckt hadden bij Ibis, hebben we ons wederom bij de Tui balie op Schiphol gemeld en verteld dat we er allebei wel klaar mee waren. We kregen daar te horen dat de totale reis annuleren niet mogelijk was. Alleen de vlucht konden we annuleren. Vreemd, we hebben toch het totale pakket bij Tui geboekt ? Er werd ons mondeling, een vergoeding van 400 euro p.p. voorgesteld. (tevens later nog een keer schriftelijk, in het vliegtuig d.m.v. een formulier)Wellicht is zo’n vergoeding aanvaardbaar voor een gezin die twee weken heeft geboekt in een all-inclusive driesterren appartement, (en daar is helemaal niets mis mee) want die mist een paar daagjes niet zo, en heeft meteen zijn totale vakantie betaald gekregen. Maar dit is natuurlijk niet te vergelijken met de kosten van een week halfpension in een vijfsterren hotel.Uiteindelijk vertrokken wij 17 april om 18.00 van Schiphol (weer een uur later als beloofd !) en arriveerden wij 24.00 (23.00 uur locale tijd) in ons hotel. Helaas de keuken was net dicht.Drie volledige dagen zijn ons afgenomen. Door al dit gedoe is onze totale vakantie compleet verpest !Uiteraard heb ik dit allemaal meteen schriftelijk gemeld. Ik kreeg een ongeinteresseerd telefoontje en een email met wat standaard antwoordjes waaruit bleek dat mijn klachtenbrief niet eens gelezen was.Het is een rommeltje bij Tui geworden. Deze reisorganisatie heeft volledig lak aan zijn klanten. ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
8 / 100
Beoordeeld op 24-04-2016 door
Onze terugreis had 24 uur vertraging, erg vervelend, maar TUI krijgt van mij een pluim. We werden goed opgevangen. Informatie verschaffing mocht beter. Maar we zaten wel in een goed hotel, eten en drinken was fijn geregeld en de volgende dag vlogen we terug. Later gaven ze ook direct antwoord op onze claim waar ze aan de EU-regels voldeden. Erg blij mee dat TUI het zo opgelost heeft. ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
1 / 100
Beoordeeld op 31-03-2016 door
22 dagen voor vertrek hebben wij aan TUI het vriendelijke verzoek gedaan om onze (geboekte) vliegreis om te boeken naar een autovakantie. Wij hadden een aantal goede redenen hiervoor. Wij gaven ook aan dat we bereid zijn om de nieuwe reis bij TUI te boeken. TUI heeft als reactie alleen maar verwezen naar de voorwaarden, waarin staat dat annuleringskosten in rekening worden gebracht. In ons geval meer dan 1.000 Euro. Wij begrijpen goed dat TUI hier kosten in rekening moet brengen, wij begrijpen niet dat TUI niet bereid is om ons hier enigszins tegemoet te komen. Bijvoorbeeld om de annuleringskosten te halveren, onder voorwaarde dat we een nieuwe reis bij TUI boeken. TUI is voor mij afgedaan; ze begrijpen de klant niet, ze doen geen moeite de klant te begrijpen, ze denken niet mee in oplossingen, en verwijzen alleen maar naar de regeltjes. Heel slecht; voor ons nooit meer TUI. ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
10 / 100
Beoordeeld op 09-02-2016 door
Eigenlijk vrij last minute geboekt bij TUI en was was het heerlijk. Samen met met vrouw even twee weken heerlijk ontspannen en helemaal niks doen. Alles was goed geregeld en alles mocht en niks hoefde. Uiteindelijk waren we allebei zo moe dat we maar 1 excursie hebben meegedaan en dit was geen enkel probleem ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
9 / 100
Beoordeeld op 18-01-2016 door
Ik boek altijd via TUI en wij zijn over al onze reisen altijd zeer tevreden! ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
2.2 / 100
Beoordeeld op 16-01-2016 door
Cruise geboekt bij TUI via internet. Zonder dat dit op de site wordt vermeld kan de rederij de prijzen verhogen. Dit was ook gebeurt. Tui belt de volgende dag wat er is gebeurt en dat zij wel een andere hut kunnen boeken???? Maar dat de prijs met bijna 50% omhoog gaat en dit is een aanbieding. Bij ANVR staat in de voorwaarden dat de reis geannuleerd mag worden door reis organisatie en dit doet TUI dan ook, als wij de bijna 50% niet bij betalen. Op de vraag waarom we niet dezelfde hut kunnen boeken maar wel de veel duurdere krijgen we het antwoord dat deze niet meer beschikbaar is, hoe kan dit? TUI komt je hiermee dus echt niet tegemoet al vinden zij van wel kost je dan wel 50% extra. Let dus goed op als je bij TUI boekt ze kunnen weigeren zonder echt duidelijkheid te verschaffen, weg vakantie olezier ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
10 / 100
Beoordeeld op 01-12-2015 door
Ik in mijn eentje naar een vriendin gevlogen naar Amerika en heb dit gedaan met TUIFLY. Wat een ontzettend leuk personeel en ben echt verwend aan het vliegtuig. Ik had dan ook nog nooit gevlogen en was toch een beetje zenuwachtig. De maaltijd was erg lekker en er was echt lux aanboord. Zo had ik mijn eigen tv'tje en kon ik precies volgen waar we vlogen wat toch wel erg leuk is als je zo lang moet vliegen. ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
9 / 100
Beoordeeld op 11-11-2015 door
Heerlijke vakantie gehad in Griekenland. Wij zijn nog op reis geweest met de oude naam Arke, maar dat mag geen verschil maken. Echt een onwijs lekker vakantie waar je echt super lekker kan eten. Wij hebben iedere avond genoten van het griekse vlees en de heerlijke salades van tomaat en ui. Zeker een aanrader om even heerlijk tot rust te komen ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
9 / 100
Beoordeeld op 03-11-2015 door
Wij zijn met ze twee heerlijk naar Turkije all inclusief geweest om nog even van de zon te genieten afgelopen week. Het hotel was echt heerlijk! Lieve mensen die turken en ontzettend lekker kunnen ze koken. Wat wel erg jammer was dat de ruimte het restaurant wat beperkt was waardoor je dicht op elkaar zat. Ook stond je soms in een rij van 40 mensen waardoor je echt wel even moest wachten voordat je aan de beurt was. We hebben er daarom voor gekozen om af en toe buiten de deur te eten wat echt heerlijk was.TUI was echt super gemakkelijk om te boeken en wij zijn er achtergekomen dat wij gewoon niet zo van het all inclusief zijn. ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
10 / 100
Beoordeeld op 14-10-2015 door
Bij aankomst was onze kamer niet 100% naar onze zin, omdat we dicht bij een lift zaten wat toch wat herrie gaf. Dit hadden wij aangegeven bij de reisleidster en zij had meteen een nieuwe kamer geregeld.kijk dit noemen wij nog eens service! ....
Bekijk Tui
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
X
Tui ervaringen, reviews, beoordelingen en klachten
48% van de consumenten zijn tevreden over Tui
Consumenten zijn het meest te spreken over de Betrouwbaarheid bij Tui
Bekijk Tui
© 2017 Ervaringensite | Disclaimer | Privacy