Ervaringensite maakt gebruik van coockies
Om een zo optimale mogelijk beleving voor onze bezoekers te garanderen, maken wij gebruik van zogeheten coockies. Dit doen wij zowel voor functionele, analytische en marketing coockies.
Door de melding te sluiten of gebruik te maken van de website laat je weten dat je akkoord gaat. Meer informatie over ons coockiebeleid? Lees dan hier verder
Sluit melding
Meer informatie

Tui ervaringen, reviews, beoordelingen en klachten

3.45
3.45 0 10
57 reviews
37% tevredenheid
Start met beoordelen
-
2018-06-13 10:27:42
1 jaren geleden
1 10 0
De vakantie is nog niet eens begonnen en TUI heeft het nu alweer verpest! Dit is niet de eerste keer maar zeker wel de laatste keer want wij gaan nooit meer een vakantie boeken bij TUI. Wat een slechte klantenservice. Het maakt ze allemaal niks uit. Jammer
Rapporteren
2018-06-02 07:32:41
1 jaren geleden
7 10 0
Over het geheel genomen was de service, vlucht en vakantie prima. Waar wij ons echter boos over hebben gemaakt was het beleid met de handbagage. In oktober mochten we handbagage incl handtas meenemen. Dit beleid was veranderd. Vervelend dat dit niet gemeld is maar wij netjes een koffer als ruimbagage opgegeven en betaald. Zowel op de heen als terugvlucht. Wat zien wij tot onze verbazing dat er meerdere mensen met zowel een handkoffer als handtas het vliegtuig in kwamen. Zelfs iemand met 3 stuks. En ik kan U verzekeren dat dit geen taxfree tasjes waren. Verder was het erg lang wachten op de koffers toen wij weer in Nederland aankwamen, bijna 2 uur.
Rapporteren
2018-06-01 13:20:08
1 jaren geleden
10 10 0
Ga zo door TUI! Al de derde keer op rij bij jullie geboekt en weer tot in de puntjes perfect. Natuurlijk hebben we wel eens wat te miepe, maar god wat hebben we weer genoten van een weekje zon (y)
Rapporteren
2018-04-21 08:55:22
1 jaren geleden
6 10 0
We wachten al 30min en baggage band op schiphol is nog niet aan het draaien. Volgens de airport taxi wacht je soms 1 of 2 uur op je koffers bij Tui. Ik baal nu dat ik moet wachten na een vlucht van 9uur, dus schrijf ik een slechte review
Rapporteren
2018-02-23 11:03:05
2 jaren geleden
2 10 0
wij hadden tickets gekocht 4 maanden geleden naar Gran Canaria voor 3 personen om van daaruit een cruise te nemen , wat blijkt dat Tui enkele uren voor vertrek een sms stuurt met een uurwijziging naar 2 uur later , wat voor ons heel slecht uitkwam omdat we dan niet op tijd zouden zijn voor de boot , heb hen een klachtenbrief gestuurd waarin ze aantwoorden dat het de normaalste zaak van de wereld is om de vluchturen te wijzigen zoals het hun goed uitkomt en zij doen dat voor de veiligheid zogezegd , ondertussen heb ik wel de dag van vertrek zelf duurdere tickets moeten kopen bij IBERIA om toch nog op tijd te geraken op bestemming , uiteindelijk waren de tickets bij tui niet zo goedkoop want je betaalt vlucht + eten + bagage + zetel en dan krijg je te horen dat het spijtig is maar men geeft geen enkele compensatie want ze vinden het heel normaal om al het geld dat je betaalt hebt in eigen zakken te steken en ze wimpelen jou dan af met een belachelijke standaard mailtje , dit is blijkbaar bij tui wat men noemt Deutsche Gründlichkeit und Ordnung , dus pas op en denk 2 keer na voor je iets boekt bij tui
Rapporteren
2018-02-14 13:16:32
2 jaren geleden
1 10 0
2 maanden voor vertrek vertelt tui ons dat het complex gerenoveerd wordt tijdens ons verblijf. Aangezien dit niet is wat ik redelijkerwijs kon verwachten, gevraagd wat ze daar aan konden doen. Onder de streep kon ik kostenloos annuleren, maar enige vorm van tegemoetkoming zat er niet in. Ze laten je dus keihard stikken met een stukje bedrijfsrisico wat in iedergeval NIET aan mijn kant thuishoort. Schandalig TUI, hier is het laatste woord nog niet aan vuil gemaakt.
Rapporteren
2017-11-28 21:15:21
2 jaren geleden
1 10 0
Vlucht naar Curacao met dreamliner. 1 week voor vertrek wordt aangekondigd dat ze via "partner" Airtanker de vlucht afhandelen. "Helaas is hier geen entertainment aan boord. U kunt wel een app downloaden". Airtanker had ik nog niet van gehoord...heeft omgebouwde vrachtvliegtuigen...lekker goedkoop voor Tui. Dit is misleiding van klanten. En ze doen het vaker. Ze verwijzen naar "de kleine lettertjes"...Geen Tui meer voor ons.
Rapporteren
2017-10-31 13:51:22
2 jaren geleden
1 10 0
Buiten het feit dat ik nooit eerder problemen heb gehad met Tui, moet ik helaas tot mijn teleurstelling deze ervaring veranderen. Samen met mijn beste vriendin wilden we een paar leuke nachten doorbrengen en de mooie stad Praag. We twijfelde enorm om donderdag te vliegen of een passende vlucht op vrijdag ochtend te nemen zodat we beide niet nog een extra dag vrij hoefden te nemen. We hebben samen voor deze laatste optie gekozen en dus een vlucht geboekt op vrijdag om 11.20 uur en vliegen we terug op zondag om 15:45 uur. Zo zouden wij zeker totaal 2 volle dagen onze tijd in Praag kunnen doorbrengen. Super enthousiast dat we zijn keken we uit naar dit weekendje Praag. Zoals altijd krijg je ruim van tevoren een bevestiging opgestuurd met daarin je vluchttijden, vluchtnummer etc. Blijkt dat onze vlucht van 11.20 uur ineens is veranderd naar 19.00 uur. Tot onze verbazing heb ik meteen Tui gemaild en uitgelegd hoe het kan dat onze vlucht ineens gewijzigd is naar bijna 8 UUR later. Met daarop een reactie terug geen wijzigingen in onze vlucht te hebben gevonden en ons ervan "beschuldigde" zelf verkeerd te hebben gekeken bij het boeken van onze reis. Mijn vriendin en ik begonnen heel erg aan onszelf te twijfelen en hebben onze reisspecificatie opgezocht met daarin de tijden die wij geboekt hadden. Nogmaals hebben wij mailcontact gezocht met Tui en deze reisspecificatie eraan toegevoegd. Ik heb daar ook zeker duidelijk in vermeld dat een wijzing in vluchttijden kan voorkomen, maar ik een wijziging in vluchttijden van 8 uur niet echt passend vind op een reisduur van 3 dagen. Een tegemoetkoming van Tui zou hierbij zeker van toepassing zijn. Maar om het mail contact tussen Tui en mij wat in te korten kwam er uit de conclusie dat er inderdaad vluchttijden gewijzigd kunnen worden over de gehele dag en dat ze niets tegemoet kunnen komen qua eventuele kosten of een andere vlucht. Hierdoor heeft Tui mij zeer en zeer teleurgesteld en zal ik, en menigte om mij heen, zeker geen stedentrip meer boeken bij Tui. Ik had gehoopt dat we samen tot een passende oplossing konden komen. Maar niets is minder waar. Klant tevredenheid staat kennelijk niet op nummer 1 bij Tui.
Rapporteren
2017-10-24 05:11:50
2 jaren geleden
10 10 0
Met Martineke als reisleidster vanaf 28 september een rondreis langs de West Coast USA gemaakt voor 18 dagen. Ons reisgezelschap varieerde van 20-80 jarigen en telde 17 personen. Martineke heeft het talent om personen te binden, in elkaar te interesseren, te informeren en te amuseren. Gedegen kennis van zaken en sociale vaardigheden staan hoog in haar vaandel alsmede een luisterend oor die graag de meningen hoort van haar gasten. Want Martineke is niet alleen een reisleidster maar ook een gastvrouw en vriendin van de groep. We kregen gedegen informatie over de plaatsen en locaties die we bezochten en liet ons meebeslissen in het maken van keuzes. Bij het inchecken van de hotels/motels verzorgde zij de sleutels/pasjes van de kamers en controleerde of een ieder een gewenste accommodatie had verkregen. De rondreis krijgt van ons de hoogste waardering die we kunnen toekennen. Een solide reisgezelschap die elkaar in de toekomst zeker nog eens zullen ontmoeten om de herinneringen aan deze reis te delen. Het is net een goed gerecht, de juiste samenstelling van ingrediënten en de goede bereiding er van maakt het resultaat. Martineke blijft onder deze lofuitingen bescheiden maar als tevreden deelnemer van deze fantastisch reis zet ik haar graag eens in het zonnetje. Kan deze vakantie ooit nog beter? Ik weet het niet maar geef het zeker een kans. We gaan het zeker proberen. Carin en Pim Rotterdam
Rapporteren
2017-10-20 10:50:40
2 jaren geleden
1 10 0
Beste mensen van Tui, van een groot gerenommeerd bedrijf als Tui zou je verwachten dat klanttevredenheid hoog in het vaandel staat. Ik had gedacht dat een bedrijf als Tui bij problemen samen tot een oplossing zou willen komen. Niks is minder waar. Tui is een bedrijf dat zich absoluut niet flexibel toont en zelfs winst wil maken over andermans leed. Omdat ik het te bizar voor woorden vind hoe jullie omgegaan zijn met mijn situatie en ik door de telefonisten enkel verwijzingen krijg naar standaard regels probeer ik via deze weg alsnog mijn beklag te doen. Binnen 24 uur na het boeken van mijn reis, neem ik contact op om de reis om te boeken. Mijn kind is die nacht erg ziek geworden en de volgende dag na een bezoek aan de huisarts en spoedeisende hulp opgenomen in het ziekenhuis. Artsen geven aan dat hij een zeldzame ziekte heeft opgelopen die goed te behandelen is. Ze raden het aan om de vakantie door te laten gaan, vooral om de heftige gebeurtenis van een ziekenhuisopname te kunnen verwerken, maar om binnen Nederland te blijven en niet te gaan vliegen. Binnen 24 uur na het boeken van mijn reis geef ik jullie aan bij te willen betalen voor een goedkopere vakantie. Jullie kunnen dan mijn vakantie opnieuw verkopen en ik kan met het gezin binnen Nederland er even tussenuit om de situatie te verwerken. Maar dit is voor jullie geen optie. Voorwaarden zijn voorwaarden en ookal is de reis nog geen 24 uur geleden geboekt ik kan alleen annuleren en jullie geven enkel 10% terug. Omboeken is geen optie. Ik moet de rest maar met mijn verzekering regelen. Uiteindelijk annuleer ik mijn reis. En zoals ik al vermoedde staat de reis een paar uur later weer te koop aangeboden op Tui.nl. En de 10% die ik terugkrijg van het gehele bedrag beslaat enkel de luchthavenbelasting en het geld voor de koffers. In jullie voorwaarden staat echter dat luchthavenbelasting in dit soort situaties teruggevraagd kan worden en het lijkt me logisch dat ik het geld voor het vervoer van koffers die nooit vervoerd zijn terug krijg. Al met al heb ik dus 100% van mijn reis en verblijf betaald en daarvan geen cent teruggekregen. Ik heb hier meerdere telefoontjes aan gewaagd, maar jullie blijven wijzen op deze voorwaarden. Voorwaarden waarin staat dat ik meer kan terugkrijgen indien ik aannemelijk kan maken dat de schade van de reisorganisatie lager is uitgevallen. Dus Tui; willen jullie mij nu echt gaan vertellen dat jullie binnen 24uur na een boeking 100% van het verblijf en de vlucht moeten betalen? Beste Tui, je maakt mij toch niet wijs dat dit de manier is hoe jullie problemen met klanten op willen lossen. Klanten die proberen gezamenlijk tot een oplossing te komen om een kind van 3 jaar, na een moeilijke tijd alsnog een vakantie te geven afschepen om vervolgens winst te maken op deze situatie. Klanten die zelf willen meedenken en willen bijbetalen voor een goedkopere vakantie. Ik vind het geen stijl en eigenlijk te schandalig voor woorden hoe jullie hiermee omgaan! Weet dat ik als jullie dit niet beter oplossen nooit meer een reis boek bij Tui. En ik hoop ik niet alleen!!!
Rapporteren

Notice: Trying to get property 'stats_user_id' of non-object in /home/ervaring/public_html/wp-content/themes/template/single.php on line 167
3.45
Bekijken
Beoordelen

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/ervaring/public_html/wp-includes/functions.php on line 3730