Ervaringensite maakt gebruik van coockies
Om een zo optimale mogelijk beleving voor onze bezoekers te garanderen, maken wij gebruik van zogeheten coockies. Dit doen wij zowel voor functionele, analytische en marketing coockies.
Door de melding te sluiten of gebruik te maken van de website laat je weten dat je akkoord gaat. Meer informatie over ons coockiebeleid? Lees dan hier verder
Sluit melding
Meer informatie

Tui ervaringen, reviews, beoordelingen en klachten

3.45
3.45 0 10
57 reviews
37% tevredenheid
Start met beoordelen
-
2016-10-03 09:00:11
3 jaren geleden
1 10 0
Onze ervaring met TUI is niet positief. Het was duidelijk dat er na de boeking nog vluchtwijzigingen konden plaatsvinden maar onze terugvlucht van Mallorca is uiteindelijk gewijzigd van een aankomst in de middag naar een aankomst 02.00 uur s nachts. Omdat wij met 2 kleine kinderen vliegen is dit niet ideaal. Ook de vertrektijd van de heenreis is uiteindelijk 4 uur vertraagd. Omdat dat betekende dat we rond 20.00 uur zouden aankomen was dat nog redelijk te doen. Maar dit is dus echt iets om goed op te letten bij het boeken. Wij doen dit niet nog een keer.
Rapporteren
2016-09-25 14:49:49
3 jaren geleden
9 10 0
Terwijl het heel druk was, en de medewerker er helemaal alleen voor stond werd iedereen geweldig geholpen. We kregen hele goede adviezen over onze reis naar Zuid Afriks (2e keer bij Tui geboekt) Dit is dus toch de meerwaarde van boeken bij een reisburo, alle hulde voor Roland Altenburg!We wren ookgoedkoper uit dan als we zelf hadden geboekt. Helemaal top!
Rapporteren
2016-09-16 15:28:53
3 jaren geleden
1 10 0
2 jaar op rij problemen met tui gehad vorig jaar een klacht ingediend na maanden je aan het lijntje houden wordt je afgescheept dit jaar een aanmaning gekregen daar waar ik geen rekening had gehad de aanmaning was niet mis incassokosten blabla ik had een omboeking gedaan waar geen kosten voor zouden worden geteld ze gaan totaal niet correct met hun klanten om !!!!!
Rapporteren
2016-09-11 10:28:34
3 jaren geleden
10 10 0
fantastische vakantie! Iedereen suppervriendelijk. Kalloni village is als thuiskomen.De rust komt je tegemoet.Lekker eten, vriendelijke mensen om je heen, kindvriendelijk gewoon een totaalplaatje!!
Rapporteren
2016-08-01 07:50:18
3 jaren geleden
1 10 0
Wij hebben diverse malen gevraagd of de hotels daadwerkelijk goed waren en of deze centraal lagen, zodat wij alles (en dat met name het centrum goed konden bereiken). Dit is meerdere keren bevestigd. Helaas maakt TUI op voorhand niet de hotels bekend, dus het was een gok of het daadwerkelijk fatsoenlijke 4* hotels waren. De hotels op Mykonos en Naxos waren gewoon goed, alleen lag het hotel Mykonos te ver weg van de bewoonde wereld. Hierdoor waren wij een klein vermogen kwijt aan taxi’s en transfers. De hotels op Paros en dan met name Santorini waren bedroevend slecht. Bij het hotel op Santorini moest je bijna je duikuitrustig meenemen als je een keer gedoucht had. Overal water. Ook waren de kamers vies en klein. Daarnaast waren wij op Paros ook weer een vermogen kwijt aan taxi’s, daar er geen bushalte dichtbij was en de stad gewoon te ver lopen was (en dat in de brandende zon). Ook zijn er nog een legio aan andere en/of kleinere klachten, echter zullen wij deze hier niet vermelden om het één en ander overzichtelijk te houden. Vervolgens een klacht gedeponeerd (en geregistreerd) bij TUI (2016260493) op 29/06. Vervolgens kregen wij een bevestiging dat hierop binnen 4 weken een antwoord zou komen en een oplossing aangedragen zou worden. Helaas blijkt dit ook weer een leugen te zijn van TUI, want inmiddels zijn we alweer een maand verder en hebben wij nog altijd niks mogen vernemen van deze schandalige reisorganisatie. Dit was voor ons duidelijk de eerste en laatste keer dat wij ons door TUI op deze manier hebben laten ”verrassen”. Schandalig bedrijf wat gemaakte afspraken niet nakomt. Gewenste Oplossing: Zoals reeds vermeld in mijn geregistreerde klacht van 29 juni j.l. verlangen wij een deel van de reissom terug vanwege de overlast en gemaakte taxi/transfer kosten. Die gewoon noodzakelijk waren om ergens überhaupt te kunnen komen.
Rapporteren
2016-06-15 10:22:32
3 jaren geleden
1 10 0
Tui…Wat een slechte reisorganisatie ! Eerst pikken ze schaamteloos een dag van de geboekte reis. Daarna werd de vlucht op 16 april eerst vertraagd van 16.00 naar 17.00 en uiteindelijk plotseling helemaal afgeblazen. van Tui was er helemaal niemand voor enige uitleg aanwezig. Zoek het maar uit ! Onze vlucht werd verplaatst naar 17 april en zou nu om 13.00 vertrekken. Of we maar met onze koffers naar buiten wilden gaan, want daar zouden we met een bus naar het Ibis hotel worden vervoerd. Daarna inchecken bij Ibis…alle koffers weer uit de bus…weer allemaal in de rij…en daarna gezeul met koffers naar een piepklein budgetkamertje. De volgende ochtend ontving ik binnen een kwartier twee sms-jes achter elkaar van Tui; 13.00 werd “helaas” 14.30 14.30 werd “helaas” 17.00. Ik heb een berichtje teruggestuurd en gezegd dat dit onacceptabel was. Nog een verloren dag rondhangen op Schiphol zagen we helemaal niet meer zitten. We kregen te horen dat de totale reis annuleren niet mogelijk was. Alleen de vlucht konden we annuleren. Vreemd, we hebben toch het totale pakket bij Tui geboekt ? Tui bood (excuses voor het ongemak) in het vliegtuig aan, dat we alles mochten eten en drinken wat we wilden. Een leuke geste zou je zeggen. Ik vroeg om een wijntje; helaas mijnheer, dat hebben we niet. Een zakje pinda’s en een broodje kaas, dan maar; Nee…mijnheer..dat kan niet…of een broodje kaas of een zakje pinda’s … Je gelooft het niet….het was hilarisch. Wat is Tui een armoedige maatschappij geworden ! Uiteindelijk vertrokken wij 17 april om 18.00 van Schiphol Toch weer een uur later als beloofd en arriveerden wij 24.00 (23.00 uur locale tijd) in ons hotel. Jammer joh… Keuken dicht. Drie volledige dagen zijn ons afgenomen. Door al dit gedoe is onze totale vakantie compleet verpest ! En..het ergste is, Tui staat totaal niet open voor onze klachten. Ten einde raad hebben we nu de geschillencommissie moeten inschakelen. Denk eerst goed na, voordat je met deze maatschappij in zee gaat !
Rapporteren
2016-06-10 08:46:36
3 jaren geleden
7 10 0
Super vakantie gehad, alles soepel verlopen. Tip: voor tui, zet geen vliegtoestellen uit romenie in.
Rapporteren
2016-05-20 09:02:10
3 jaren geleden
1 10 0
Net terug van Alanya Turkije via Tui geboekt.. Het begon al op Schiphol op lang parkeren dat bij inchecken op P3 de labelprinter niet werkte voor de koffers. Ze schreef een handmatige bon uit en ga nog aan komt dit wel goed. Als eerste was ik bij de gate en 10 minuten voor boarden werd mijn naam omgeroepen en ja hoor koffer konden ze niet vinden. Fijne vlucht... Eenmaal aangekomen in het hotel vierden de Russen tot 5 uur sochtends feest tot vechtende toe. Dit was erg fijn andere kamer gekregen spullen over het park gezeuld.. aangekomen bij kamer was kamer al bezet. Deze mensen weer boos want lagen te slapen. Weer terug naar receptie pfff. Dan stoelen reserveren en betalen aan 13 euro per vlucht.. doe dit niet zowel heen als terug andere stoel gekregen. Uiteraard heb ik ter plaatse het noodnummer van Tui gebeld maar na 4x 10 minuten in de wacht vanuit Turkije opgegeven. Ook op email wordt niet gereageerd alleen standaard mail terug... Tja Tui discover your Smile? Onbeschoft behandeld.
Rapporteren
2016-05-14 07:20:19
3 jaren geleden
2 10 0
Tui heeft volledig lak aan zijn klanten. Zorgvuldig van tevoren gepland, hebben wij vorig jaar op 2-12-2015 een week vakantie op Tenerife geboekt betreffende de periode 16-04-2016 tot en met 23-04-2016 Toen wij 26-03-2016 de tickets ontvingen, bleek het dat er opeens 14 uur van deze reis zomaar was verdwenen. (??) Stoelen reserveren lukte niet (??) Daarna werd de vlucht op 16 april eerst vertraagd van 16.00 naar 17.00 en uiteindelijk plotseling afgeblazen.(dit moesten wij terplekke van een scherm bij de gate op Schiphol vernemen.) van Tui was er helemaal niemand voor enige uitleg aanwezig. Iedereen ging ontredderd terug naar de bagageband, koffers weer ophalen en op zoek naar de Tui Balie voor meer info. Daar vernamen wij dat onze vlucht ter beschikking was gesteld aan passagiers van een andere vlucht die met pech teruggehaald was. We zijn dus gewoon opgeofferd !…Schandalig!!!! Onze vlucht werd verplaatst naar 17 april en zou nu om 13.00 vertrekken. Of we maar met onze koffers naar buiten wilden gaan, want daar zouden we met een bus naar het Ibis hotel worden vervoerd. De bus was propvol (mijn vrouw heeft nog een kind van iemand anders op schoot moeten nemen.) Daarna inchecken bij Ibis…alle koffers weer uit de bus…weer allemaal in de rij…en daarna gezeul met koffers naar een piepklein budgetkamertje. De avondmaaltijd aldaar zou door Tui worden vergoed. Terplekke kregen we een vaststaand menuutje (fish and chips) voorgeschoteld en bleek het dat wij de drankjes zelf moesten betalen. (Een puur willekeurige keuze, bleek later, want van andere passagiers vernam ik dat die gewoon geweigerd hebben te betalen.) Bah…wat een gekruidenier. De volgende ochtend ontving ik binnen een kwartier twee sms-jes achter elkaar van Tui; 13.00 werd “helaas” 14.30 14.30 werd “helaas” 17.00. Ik heb een berichtje teruggestuurd en gezegd dat dit onacceptabel was. Nog een verloren dag rondhangen op Schiphol zagen we helemaal niet meer zitten. Nadat we uitgecheckt hadden bij Ibis, hebben we ons wederom bij de Tui balie op Schiphol gemeld en verteld dat we er allebei wel klaar mee waren. We kregen daar te horen dat de totale reis annuleren niet mogelijk was. Alleen de vlucht konden we annuleren. Vreemd, we hebben toch het totale pakket bij Tui geboekt ? Er werd ons mondeling, een vergoeding van 400 euro p.p. voorgesteld. (tevens later nog een keer schriftelijk, in het vliegtuig d.m.v. een formulier) Wellicht is zo’n vergoeding aanvaardbaar voor een gezin die twee weken heeft geboekt in een all-inclusive driesterren appartement, (en daar is helemaal niets mis mee) want die mist een paar daagjes niet zo, en heeft meteen zijn totale vakantie betaald gekregen. Maar dit is natuurlijk niet te vergelijken met de kosten van een week halfpension in een vijfsterren hotel. Uiteindelijk vertrokken wij 17 april om 18.00 van Schiphol (weer een uur later als beloofd !) en arriveerden wij 24.00 (23.00 uur locale tijd) in ons hotel. Helaas de keuken was net dicht. Drie volledige dagen zijn ons afgenomen. Door al dit gedoe is onze totale vakantie compleet verpest ! Uiteraard heb ik dit allemaal meteen schriftelijk gemeld. Ik kreeg een ongeinteresseerd telefoontje en een email met wat standaard antwoordjes waaruit bleek dat mijn klachtenbrief niet eens gelezen was. Het is een rommeltje bij Tui geworden. Deze reisorganisatie heeft volledig lak aan zijn klanten.
Rapporteren
2016-04-24 12:00:19
3 jaren geleden
8 10 0
Onze terugreis had 24 uur vertraging, erg vervelend, maar TUI krijgt van mij een pluim. We werden goed opgevangen. Informatie verschaffing mocht beter. Maar we zaten wel in een goed hotel, eten en drinken was fijn geregeld en de volgende dag vlogen we terug. Later gaven ze ook direct antwoord op onze claim waar ze aan de EU-regels voldeden. Erg blij mee dat TUI het zo opgelost heeft.
Rapporteren
1...3456

Notice: Trying to get property 'stats_user_id' of non-object in /home/ervaring/public_html/wp-content/themes/template/single.php on line 167
3.45
Bekijken
Beoordelen

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/ervaring/public_html/wp-includes/functions.php on line 3730