Ervaringensite maakt gebruik van coockies
Om een zo optimale mogelijk beleving voor onze bezoekers te garanderen, maken wij gebruik van zogeheten coockies. Dit doen wij zowel voor functionele, analytische en marketing coockies.
Door de melding te sluiten of gebruik te maken van de website laat je weten dat je akkoord gaat. Meer informatie over ons coockiebeleid? Lees dan hier verder
Sluit melding
Meer informatie

Sixt ervaringen, reviews, beoordelingen en klachten

3.86
3.86 0 10
17 reviews
29% tevredenheid
Start met beoordelen
-
2020-02-07 17:04:34
10 maanden geleden
1 10 0
Wat een verschrikkelijk slechte autoverhuurder! Bij inschrijven op vliegveld Porto werd ons aangeven dat jezelf de auto niet hoeft na te lopen. Bij het afhalen krijg je eigenlijk ook niet de tijd om de staat van de auto goed te bekijken. Je gaat namelijk niet samen de auto langs op bestaande schade, dat is al gebeurd voordat jij arriveert en daarna is het snel handtekening zetten en wegwezen.
Vervolgens constateert men bij het terugbrengen een tweetal plekjes (een krasje op een velg en een kleine inkeping op het dak) waar je gaan enkele weet van hebt en die met het blote oog ook nauwelijks waarneembaar zijn.
Je bestrijdt dit, maar verzet is zinloos. Verteld wordt dat je hierover een mail zult ontvangen met de geconstateerde schade en daarna wordt gemaild over de gevolgen. De eerste mail met de geconstateerde schade ontvang je direct, maar in de twee weken daarna hoor je niets. Je belt en men vertelt dat je binnenkort een mail zult ontvangen met de uitkomst van het onderzoek naar de financiële gevolgen. Verteld wordt dat je daarna nog de mogelijkheid krijgt om te reageren met jouw zienswijze en dat je zolang nog niet hoeft te betalen.
Bijna 2 maanden later wordt er een bedrag van meer dan € 800 van mijn creditcard afgeschreven van Sixt zonder enige kennisgeving vooraf.
Kwaad weer met Sixt gebeld en wat blijkt er zijn wel 2 mails gestuurd , maar naar een verkeerd mailadres (terwijl mijn goede mailadres wel al eerder door hen gebruikt is en dus bekend was). Een kwestie van jammer dan voor Sixt. Ze sturen de eerder naar het verkeerd, niet bestaande mail adres toegestuurde mails alsnog naar het goede adres op en vertellen mij dat ik alsnog kan reageren. Mijn verzoek is om dan ook het afgeschreven bedrag eerst terug te storten, omdat men zich niet aan de toezegging heeft gehouden mij eerst hierover een mail te sturen, waarop ik kan reageren.
De dame aan de telefoon is het daar niet mee eens, want ze hebben wel zoals beloofd mails gestuurd, Dat dit naar een verkeerd adres is gegaan is volgens haar niet relevant.
Dit soort opmerkingen getuigt van een ongekende minachting van de klant.
Het is dat ik buiten Sixt om verzekerd was voor een groot deel van de schade. Er zijn mensen die zeggen dat in feite op deze manier ook sprake is van een soort van verzekeringsfraude. Hoe dan ook, deze kennismaking met Sixt was voor mij, eens maar nooit meer. Mijn advies aan anderen, blijf ver uit de buurt van Sixt.
Rapporteren
2020-01-08 21:45:19
11 maanden geleden
1 10 0
Meer dan dubbel zoveel betaald dan de oorspronkelijke huursom. Een hele tank benzine gerekend terwijl ik maar een halve tank heb gebruikt en schade in rekening brengen die ik niet heb veroorzaakt.
Rapporteren
2019-08-19 13:41:24
1 jaren geleden
1 10 0
Na het huren van een auto bij sixt waarbij wij GEEN schade hebben gereden, krijgen we toch een schadeclaim van 585 euro! De auto hebben we na sluitingstijd ingeleverd, geen idee wat er in de tussentijd gebeurd, maar zij hebben hun zaken niet op orde. Ook bij het ophalen van de auto hebben wij erg lang moeten wachten. Er was duidelijk chaos bij het ophaalstation: Amstel Businesspark. Het personeel leek weinig ervaren en stonden met maar twee man personeel. Ik weet zeker dat hier fouten zijn gemaakt en wij moeten hiervoor nu de schade betalen. Wij gaan hier niet mee akkoord en gaan er alles aan doen om de 585 euro niet te hoeven betalen. Het schadeformulier is al ingeleverd, maar dat heeft Sixt alweer ingetrokken. Slechte recensies dus voor familie en vrienden en ik hoop ook op deze manier via Social Media.
Rapporteren
2019-07-11 18:20:52
1 jaren geleden
1 10 0
Very disappointed in sixt. Online booking and the car itself were perfect but at the counter they have added an extra insurance without reporting this. It was our honeymoon so I was very tired after the wedding and only checked everything verbally. I was verbally confirmed that no costs had been added. This has cost us 320 euros extra. I will never rent here again.
Rapporteren
2019-06-26 11:29:00
1 jaren geleden
1 10 0
De huur van de aurto is 2x inrekening gebracht. Dat constateer ik nadat de creditcard afschriften binnenkomen.
Eén keer via de boekingssite autohuren.nl . Maar ter plaatste werd ons ook gevraagd af te rekenen.
Ik had een kopie van de reservering bij me. Maar daar is dus te weining notie aan gegeven.
Bovendien hebben we ter plaatse bijna 50 euro meer moeten afrekenen dan Autohuren.nl ons had voorgerekend.
Rapporteren
2018-10-12 19:35:50
2 jaren geleden
2 10 0
Auto gehuurd bij Sixt op Schiphol voor 3 dagen. Na 40 minuten wachten bij de balie en dan nog eens 15 minuten bij het ophalen van de auto, eindelijk op weg. Na het inleveren blijkt het volgende : - eerst 20 euro extra kosten voor "banden en voorruit bescherming" : nooit van gehoord en nooit op gewezen of gevraagd. Ergens verborgen in de kleine lettertjes - en dan, tot mijn grote verrassing, komt Sixt 3 weken later met : er schade aan de auto (er was niemand aanwezig bij het inleveren van de auto op Eindhoven luchthaven) terwijl ik 100% geen scahde heb veroorzaakt. Wagen is waarschijnlijk sinds dien al 10 keer verhuurd aan anderen. Sixt mijden. Wat een rotzooi daar.
Rapporteren
2018-09-18 09:19:50
2 jaren geleden
1 10 0
Na een botsing buiten onze schuld om, kregen we geen vervang auto, maar moesten we nog 800 km door Marokko rijden met een kapotte achteras. Gelukkig is alles goed gegaan. Tijdens het ongeluk is Sixt komen kijken en de politie betrokken. Bij het inleveren van de auto, bleek dat er een papiertje ontbrak. Waardoor we ons eigen risico niet terug hebben gekregen. Sixt is niet bereikbaar voor commentaar. Ik raad niemand Sixt aan! Als er problemen zijn ze slecht bereikbaar bij een ongeluk en de handelingen daarna ook.
Rapporteren
2018-08-28 11:53:10
2 jaren geleden
10 10 0
Afgelopen vakantie bij Sixt onze auto gehuurd op het vliegveld. Prijs is wel wat aan de hoge kant, maar we hadden inclusief volledige verzekering. We hoefden dus ook nergens naar te kijken. We konden meteen onze auto meenemen, het nieuwste model Polo met maar weinig kilometers. Halverwege de week besloten we ergens anders nog te overnachten en na een telefoontje konden we zonder problemen onze auto ergens anders inleveren dan waar we hem hadden gehaald. Ook bij het inleveren hoefden we nergens naar te kijken, leverden we de sleutels in en kregen we vrijwel meteen die week het geld wat gereserveerd stond op de creditcard terug. Al met al een topervaring gehad bij Sixt!
Rapporteren
2018-06-29 21:02:12
2 jaren geleden
1 10 0
Auto gehuurd in Faro bij de luchthaven, het was drama om de auto op te halen aangezien er 32 wachtenden voor ons waren en dus anderhalf uur hebben zitten wachten( personeel deed hun best). Na drie weken breng je de auto terug staan er wel zeker 20 wachtenden voor ons om de auto in te leveren en dat ging zo tergend langzaam dat we de auto aan de kant gezet hebben en de sleutels achtergelaten omdat we anders onze vlucht niet zouden redden, niu die hebben we ook maar net gered terwijl we voldoende tijd in acht hadden genomen maar Sixt er een mega puinzooi van heeft. Voor ons nooit meer!!!
Rapporteren
2018-01-14 16:29:38
3 jaren geleden
2 10 0
Dieven. Als je met je credit card betaald en je annuleert tijdig ben je gewoon je geld kwijt
Rapporteren
3.86
Bekijken
Beoordelen