Telecom Dating Vakantie Verzekeraars Energie Webshops

ANWB ervaringen, reviews, beoordelingen en klachten

ANWB
3.7 / 0 10
Er zijn 13 ervaringen toegevoegd
ANWB ervaring toevoegen

13 ANWB ervaringen

Start aan je beoordeling van ANWB
Klik hier om je beoordeling te geven
Andere kozen voor
Bootverzekeraars
10 / 100
Beoordeeld op 08-10-2017 door
Een hevige brandlucht (droog gekookte aardappels)) in de auto tijdens het rijden, heel eng dus gauw de auto langs de weg gezet en de ANWB Wegenwacht gebeld en het advies was niet verder rijden. Na 30 minuten kwam monteur Henk vanaf standplaats Ede voorgereden en hoorde mij eerst even aan om daarna op onderzoek te gaan. En binnen een mum van tijd had hij het euvel gevonden, een "slak" op het spruitstuk nabij het motorblok net zichtbaar door een sparing van 3cm bij 5cm in een beschermplaat die over het spruitstuk zit. Knap werk, toen Henk riep dat het een slak was stond ik wel even verbaasd te kijken maar hij zag het aan de kleur van het slakkenhuis dat door het gaatje zichtbaar was, dat is nou een sterk stukje ervaring en kunde wat de ANWB Wegenwacht in huis heeft. En nogmaals, hierom ben ik lid van de ANWB Wegenwacht. ....
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
1 / 100
Beoordeeld op 13-04-2017 door
Dit jaar in verband met mijn ziekte besloten toch het buitenland te gaan doen we gingen met de auto naar Spanje, Benalmadena, op aanraden van veel mensen besloot mijn man ANWB te kiezen i.p.v. eurocros die ik al had maar ja de ANWB had overal goede garages nou niet dus, op de heenweg natuurlijk problemen en dat terwijl de auto net was gekeurd een beurt had bgehad en nieuwe banden we konden veilig weg, onderweg kregen we problemen met de trekkracht en we hebben net het hotel gehaald daar de ANWB gebeld die de auto maandag hebben opgehaald die vervolgens tot vrijdag zijn kwijt geweest en die ook nog eens 30 kilometer ver weg stond in Malaga toen we hem eindelijk konden halen maakte hij bij het starten een vreemd geluid toen ik dat zei werd met veel handen en voetenwerk duidelijk gemaakt dat het om een snaartje ging maar dat we dit thuis konden laten maken na dit verschillende malen gevraagd te hebben zijn we toen toch maar vertrokken, later nog wel gesproken met Ton de Ridder die voorstelde de auto door te laten meten bij een ford dealer prima alleen die was dus dicht het was weekend we moesten wel weg, onderweg begonnen de problemen met een brandend acculampje maar de auto bleef rijden, toen viel de toerenteller uit vervolgens de snelheidsmeter en de brandstofmeter mijn vertrouwen in de ANWB verdween ook en heb eurocross gebeld die de auto heeft opgesleept naar een fordgarage daar de schrik van ons leven eerst kregen we te horen dat ons was verteld dat de dynamo kapot was niet dus anders waren we nooit weggegaan we werden dus voor leugenaars uitgemaakt en wat bleek in de garage niks dynamo veel meer aan dat, compressor kapot een olielek en speling op het linkervoorwiel vreemd allemaal dongen die er niet waren ze hebben mijn auto verkloot een schadepost van 1350 euro en ja dat is de auto dan niet meer waard dus hij staat in spanje om gesloopt te worden dus ik zeg BEDANKT ANWB voor de geweldige hulp en het niet in behandeling nemen van onze klacht echt een geweldige organisatie ....
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
1 / 100
Beoordeeld op 15-01-2017 door
In 2011 in Frankrijk auto weggesleept na contact met alarmcentrale ANWB. Deze kosten zouden vergoed worden. Na 5jr en 2x indienen van de papieren kunnen ze bij de ANWB (wéér) niets vinden terwijl ik beide keren bevestigd heb gekregen dat ze de papieren ontvangen hadden. Nu meer dan 5jr later ben ik hier nog steeds mee bezig en kan de ANWB zelfs niets vinden over mijn contact met de ANWB alarmcentrale. Blijkbaar ben ik niet de enige die ontevreden is over de service van de ANWB. Conclusie: ANWB int graag je jaarlijkse gelden maar als het op betalen aan komt duurt het een eeuwigheid. Als klant die bijna 40jr lid is zou je toch wat meer service kunnen verwachten. ....
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
1 / 100
Beoordeeld op 04-06-2016 door
Afgelopen nacht autopech ter hoogte van Metz (frankrijk) Diverse keren telefonisch contact gehad met de alarmcentrale. Na +/- 3 uur is er een sleepbedrijf gekomen die de auto meegenomen heeft. Er is niet gevraagd of ik als bestuurder mee wilde gaan. De diagnose was al helder (v-snaar dynamo stuk) terwijl door de alarmcentrale aangegeven werd dat de diagnose pas de volgende dag gedaan zou worden. Het sleepbedrijf geeft aan dat de auto zeker in het weekend niet gemaakt zou kunnen worden. Ik heb aan het sleepbedrijf aangegeven met de andere reispartners in een andere auto mee naar huis te gaan. S'morgens vroeg belt de ANWB alarmcentrale dat ze waarschijnlijk vandaag de auto zouden kunnen maken. Daarvoor moeten ze wel de auto 80 km zuidelijker verslepen. Daarna zou er pas een offerte door het betreffende garagebedrijf gemaakt kunnen worden. (hier loop ik dus weer een risico) Ik vraag de ANWB simpel om de auto naar Nederland te transporteren, omdat ik al thuis ben, maar dat wordt geweigerd, omdat de auto binnen 48 uur gerepareerd kan worden. De verantwoordelijkheid wordt bij mij terug gelegd, dat ik op het moment in de nacht moet realiseren dat ik de auto terug moet besturen indien deze gerepareerd is. Terwijl de persoon ter plekke aanwezig heeft aangegeven dat het zeker niet in het weekend mogelijk is. Deze zelfde persoon heeft voor de ANWB de volgende dag de diagnose gesteld. Er is een duidelijke miscommunicatie door ANWB vs sleepbedrijf, en vervolgens naar mij als klant. Er is totaal geen pro-activiteit door de ANWB. Schandalig dat ik op deze wijze behandeld wordt. En dat terwijl we sinds 2001 trouw lid zijn. Ik heb het dossier opgevraagd. Overweeg de rechtsbijstand in te schakelen. Als er geen fatsoenlijke afhandeling van deze klacht komt zeggen we per acuut ons lidmaatschap op! ....
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
1 / 100
Beoordeeld op 16-05-2016 door
Iedere dag krijg op de de mail aanbiedingen van o.a. herenkleding. Steeds weer als ik mijn maat aanklik staat er niet meer leverbaar dmv (3 x )een kruis. U medewerker schrijft dat er markt onderzoeken gedaan worden en daarom zou de grote maten niet meer leverbaar zijn. Maar als er onderzoeken gedaan worden waarom zijn er dan wel kleuren leverbaar in grote maten die schijnbaar niet in trek zijn.En haal deze dan van de aanbiedingen af Ik heb gereageerd en heb deze persoon gemaild dat ik niet zit te wachten op kul verhalen want zo ga je niet met leden om die 50 jaar lid zijn. Doet deze medewerker dit uit zich zelf of heeft hij opdracht vanuit de ANWB. Begrijpt men bij de ANWB dat men zo hun klanten zal verliezen? ....
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
1 / 100
Beoordeeld op 18-02-2016 door
27/10/15 ten onrechte 37 euro te veel van mijn rekening afgeschreven. Diverse mails gestuurd. Slechts éénmaal inhoudelijke reactie gekregen d.d. 4/1/16 waarin werd beloofd dat bedrag binnen 3 weken op mijn rekening zou staan. Tot op heden(18/02/16) geen geld en geen reacties meer van de ANWB ....
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
1 / 100
Beoordeeld op 07-01-2016 door
Mijn dochter had mijn auto nodig, zal je juist zien ; kapotte brandstofpomp. Nu is zij ook lid van de ANWB, dus gelijk gebeld en daar kwam de wegenwacht, helaas, niet te repareren. Het betreft hier een Saab 9-5 automaat, dus mijn dochter geeft aan dat hij niet gesleept mag worden en met een bergingsvoertuig vervoerd moet worden. Maar dat doen zij niet, alleen slepen naar de dichtstbijzijnde garage, volgens de desbetreffende wegenwacht geen enkel probleem om een automaat te slepen. Zo gezegd zo gedaan, maar voordat je deze automaat sleept moet er 2 ltr. Extra ATF vloeistof in de automaatbak, dit staat ook duidelijk aangegeven in het boekje. Nee hoor, niets bijgevuld, gewoon zo gaan slepen. Ik bel nog met de wegenwacht en vraag hem of hij heeft bijgevuld, zijn commentaar is ; nee, niets bijgevuld, ik sleep altijd op deze manier en heb nog nooit klachten ontvangen. Vervolgens bel ik de klachtenlijn om mijn beklag te doen, zij zouden een aantekening maken en als er iets aan de hand zou zijn moest ik nog maar eens bellen of een klachtenformulier invullen. De volgende dag is de brandstofpomp gerepareerd, ik haal de auto op en de automaatbak maakt een vreemd geluid. Thuisgekomen vul ik direct het klachtenformulier in en enkele dagen later wordt ik gebeld. De ANWB “ inderdaad, was misschien niet zo handig van ons, maar wij hebben bewust dit risico genomen, als er iets mankeert aan de automaatbak, moet ik maar aantonen dat het door het slepen is veroorzaakt “. Oh ja, is misschien verstandig dat ik maar niet meer met de auto ga rijden. Ik was met stomheid geslagen ; de ANWB houd zich niet aan de sleep-instructie, willens en wetens dit risico nemen met andermans auto, en vervolgens moet ik dit aantonen !!! Voor het onderzoek moet de auto naar een transmissie-specialist met een bergingsvoertuig, kosten € 850,- Of ik die even zelf wil betalen. Indien de automaat schade heeft, komt de specialist van de ANWB en wordt achteraf bepaald of- en hoeveel zijn meebetalen aan de reparatie. Aan de telefoon krijg je dan ook nog eens te horen dat je te emotioneel reageert, is toch niet zo vreemd. Hoe dan ook, zij blijven bij hun standpunt, en komen ons op geen enkele manier tegemoet, willen niet helpen met een bergingsvoertuig, geen cent (mee)betalen aan het onderzoek en van te voren zeker geen afspraken maken hoeveel zij bijdragen aan een evt. reparatie. Kortom, ik zit met de problemen en de kosten en zij wassen hun handen in onschuld. Ik heb nu mijn rechtsbijstand maar ingeschakeld, kijken of zij verder komen, ik ben er klaar mee.De ANWB : ONDESKUNDIG – de kennis mbt het slepen van een automaat ontbreekt blijkbaar, en een boekje, daar houden zij zich niet aan. KLANT ONVRIENDELIJK – geen enkel medeleven/inlevingsvermogen met de ellende die ze veroorzaken en te beroerd om ook maar mee te denken over een oplossing, laat staan meebetalen aan de schade die zij veroorzaakt hebben.Jullie worden bedankt !!!!! ....
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
1 / 100
Beoordeeld op 07-01-2016 door
Mijn dochter had mijn auto nodig, zal je juist zien ; kapotte brandstofpomp. Nu is zij ook lid van de ANWB, dus gelijk gebeld en daar kwam de wegenwacht, helaas, niet te repareren. Het betreft hier een Saab 9-5 automaat, dus mijn dochter geeft aan dat hij niet gesleept mag worden en met een bergingsvoertuig vervoerd moet worden. Maar dat doen zij niet, alleen slepen naar de dichtstbijzijnde garage, volgens de desbetreffende wegenwacht geen enkel probleem om een automaat te slepen. Zo gezegd zo gedaan, maar voordat je deze automaat sleept moet er 2 ltr. Extra ATF vloeistof in de automaatbak, dit staat ook duidelijk aangegeven in het boekje. Nee hoor, niets bijgevuld, gewoon zo gaan slepen. Ik bel nog met de wegenwacht en vraag hem of hij heeft bijgevuld, zijn commentaar is ; nee, niets bijgevuld, ik sleep altijd op deze manier en heb nog nooit klachten ontvangen. Vervolgens bel ik de klachtenlijn om mijn beklag te doen, zij zouden een aantekening maken en als er iets aan de hand zou zijn moest ik nog maar eens bellen of een klachtenformulier invullen. De volgende dag is de brandstofpomp gerepareerd, ik haal de auto op en de automaatbak maakt een vreemd geluid. Thuisgekomen vul ik direct het klachtenformulier in en enkele dagen later wordt ik gebeld. De ANWB “ inderdaad, was misschien niet zo handig van ons, maar wij hebben bewust dit risico genomen, als er iets mankeert aan de automaatbak, moet ik maar aantonen dat het door het slepen is veroorzaakt “. Oh ja, is misschien verstandig dat ik maar niet meer met de auto ga rijden. Ik was met stomheid geslagen ; de ANWB houd zich niet aan de sleep-instructie, willens en wetens dit risico nemen met andermans auto, en vervolgens moet ik dit aantonen !!! Voor het onderzoek moet de auto naar een transmissie-specialist met een bergingsvoertuig, kosten € 850,- Of ik die even zelf wil betalen. Indien de automaat schade heeft, komt de specialist van de ANWB en wordt achteraf bepaald of- en hoeveel zijn meebetalen aan de reparatie. Aan de telefoon krijg je dan ook nog eens te horen dat je te emotioneel reageert, is toch niet zo vreemd. Hoe dan ook, zij blijven bij hun standpunt, en komen ons op geen enkele manier tegemoet, willen niet helpen met een bergingsvoertuig, geen cent (mee)betalen aan het onderzoek en van te voren zeker geen afspraken maken hoeveel zij bijdragen aan een evt. reparatie. Kortom, ik zit met de problemen en de kosten en zij wassen hun handen in onschuld. Ik heb nu mijn rechtsbijstand maar ingeschakeld, kijken of zij verder komen, ik ben er klaar mee.De ANWB : ONDESKUNDIG – de kennis mbt het slepen van een automaat ontbreekt blijkbaar, en een boekje, daar houden zij zich niet aan. KLANT ONVRIENDELIJK – geen enkel medeleven/inlevingsvermogen met de ellende die ze veroorzaken en te beroerd om ook maar mee te denken over een oplossing, laat staan meebetalen aan de schade die zij veroorzaakt hebben.Jullie worden bedankt !!!!! ....
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
1 / 100
Beoordeeld op 01-12-2014 door
Mijn schoonmoeder (J. Vernooij-Van Schie, bijna 80 jaar) is al sinds decennia lid van de ANWB en daar ook verzekerd. Na een doorgegeven verhuizing in september stuurt de ANWB de post nog steeds naar het oude adres waardoor zij nu 400 euro boete moet betalen aan de RDW omdat de verzekering niet betaald kon worden. Top! Als de post op het juiste adres was bezorgd was er niks aan de hand geweest. Al haar hele leven lang betaalt ze alles op tijd en toen het incassobureau, dit keer wel op het juiste adres, haar vond heeft ze gelijk betaald. Incl een boete waar zij niet schuldig aan was.
En denk maar niet dat de ANWB schuld bekent. Twee keer aan de telefoon gehangen, maar ja regels zijn regels..... Terwijl wij gelijk hebben. Fraai hoor.
....
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
6 / 100
Beoordeeld op 28-04-2014 door
Al jaren was ik vaste klant bij de ANWB en heb ze nooit nodig gehad. In vergelijking met andere aanbieders vond ik ANWB service gewoon te duur worden. Ik ben dus overgestapt.

Scheelt me toch een paar tientjes in het jaar.
....
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
6 / 100
Beoordeeld op 07-04-2014 door
Afgelopen week een probleem met mijn auto. Bij het starten had de motor een hapering en vermoedelijk een vervuiling in een benzinefilter dacht ik. De auto wilde wel starten maar bleef problemen houden om de motor draaiende te houden.

Ik belde met de ANWB waar ik al jaren lid ben en hoopte na alle contributie die ik in de tijd al had betaald toch wel goed behandeld te worden. Ze zouden een monteur sturen en die zou er met een half uurtje zijn. Maar na 40 minuten wachten was de monteur nog in geen velden of wegen te bekennen. Ze vertelde dat de monteur waarschijnlijk nog ergens vast stond in het verkeer en dat hij er met 10 minuten zou zijn.

Na 1 uur wachten werd ik wel een beetje boos omdat ik wel haast had en nog altijd niet weg kon. Nomgaals bellen en kreeg weer hetzelfde antwoord en dat ik nog even moest wachten. Vervolgens maar weer naar binnen gegaan en daar verder gewacht. Uiteindelijk heb ik bijna 1,5 uur moeten wachten tot de monteur er uiteindelijk was.

Het probleem was wel snel verholpen en was binnen 15 minuten gefixt. Wel netjes verontschuldigingen gekregen maar het lange wachten vond ik niet netjes. Liever had ik van de ANWB vernomen wat de werkelijke reden was want het bleek dat de monteur een verkeerd adres door had gekregen en hij in eerste instantie op een verkeerde plek stond. Als ze me dat nou gewoon hadden gezegd in plaats van een reden te bedenken!

ANWB werken aan je service is wel het minste wat ik verwacht.
....
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
8 / 100
Beoordeeld op 29-03-2014 door
Laatst had ik in de morgen problemen bij het starten van mijn auto. Direct met de ANWB gebeld en binnen een half uur was er al een monteur ter plekken.

Alles was snel opgelost en de service was prima.
....
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
10 / 100
Beoordeeld op 11-03-2014 door
Door stond ik dan dan plotseling op de vluchtstrook met 3 kinderen, want we waren een dagje naar het bos geweest. Na verschillende pogingen om de auto opnieuw te starten was er geen andere optie dan de ANWB te bellen. Gelukkig werd ik door een vriendelijke stem verwezen naar wat regels zoals achter de vangrail staan enz. want daar hadi k zelf niet aan gedacht.

10 minuten later kwam de ANWB en werd ik netjes geholpen en konden we weer gauw opweg. Een perfecte service en ik kan je zeggen met 3 kinderen achter een vangrail dan ben je toch blij dat ze er zo snel zijn! Helemaal goed dus
....
Service
Kwaliteit
Prijs
Aanbod
© 2017 Ervaringensite | Disclaimer | Privacy