Ervaringensite maakt gebruik van coockies
Om een zo optimale mogelijk beleving voor onze bezoekers te garanderen, maken wij gebruik van zogeheten coockies. Dit doen wij zowel voor functionele, analytische en marketing coockies.
Door de melding te sluiten of gebruik te maken van de website laat je weten dat je akkoord gaat. Meer informatie over ons coockiebeleid? Lees dan hier verder
Sluit melding
Meer informatie

ANWB ervaringen, reviews, beoordelingen en klachten

3.57
3.57 0 10
21 reviews
24% tevredenheid
Start met beoordelen
-
2019-08-16 16:33:04
1 maanden geleden
1 10 0
Twee weken geleden onderweg naar huis met pech in Duitsland gestrand op de snelweg. Pechhulp zou er binnen een half uur zijn, dat werd 2 uur. Vervolgens was het een sleepservice die ons bracht naar het desbetreffende depot om de auto en ons daar te droppen. De anwb gaf geen sturende hulp en heeft niks voor ons betekend, ook gaven zij aan dat omdat wij op zaterdag met pech stonden, wij maandag pas inzicht konden hebben in de eventuele schade van de auto, een huurauto kon dus nog niet geregeld worden, tenzij het op onze kosten verhaald werd. Zij gaven aan dat de eerst bepaald moesten hebben dat de auto binnen 48 uur niet gemaakt kon worden, voordat zij een huurauto konden vergoeden. Na ongeloof en volledige onredelijkheid besloten wij het risico te nemen om de auto in duitsland te laten staan en de huurauto aan te nemen om naar huis te rijden. De anwb gaf aan wij 21 dagen recht hadden op vervangend vervoer (met europa standaard). Omdat ook de sleepservice 3 weken duurde besloten wij de auto in duitsland te maken. Twee weken later, wanneer de auto gemaakt was en wij de huurauto wilde inleveren, geeft europcar aan de anwb de auto voor 2 dagen voor ons heeft gereserveerd en de huurauto veel te laat is ingeleverd, er staan kosten open (dit gaat over honderden euro’s tot duizend euro!). Na tig belletjes en uuuren in de wacht te staan om van pion naar pion te worden verwezen, krijgen we keer op keer te horen dat we maar twee dagen recht hadden op vervangend vervoer en zij niks kunnen betekenen. Met geen elke wijze hebben ze ons hiervan op de hoogte gesteld, noch staat het in het contract wat wij met europcar hebben getekend. Ik heb de kosten voor de huurauto niet betaald en de factuur wordt voor nu naar de anwb gestuurd, puur omdat ik weigerde te betalen. Onze situatie staat nog in behandeling en het wordt de vraag wat hier uit gaat komen. Ik en mijn partner zijn verbijsterd. de service, compassie, begrip en dienstverlening van de anwb is waar-de-loos. Wanneer gegeven wordt dat ik hiervoor de kosten moet gaan betalen, start ik een juridische procedure. Bedankt anwb voor de 'pechhulp', langs de reparatiekosten voor de auto zullen er alleen nog meer kosten bijkomen, de factuur van de huurauto gaat over meer dan duizend euro!

Blijf weg bij de anwb, ik hoop dat het failliet gaat en de mkb’s met goede service de markt weer beheersen.
Rapporteren
2019-07-15 12:38:15
2 maanden geleden
1 10 0
Op zaterdag een auto storing melden bij de ANWB Centrale. Meteen een medewerkster aan de lijn die ons goed probeert te helpen, jammer genoeg moeten wij meerdere keer wat correctie doen op het opgenomen verhaal (jammer dat na het melden, geen schriftelijke document via mail of dergelijke komt voor verificatie en eventuele correctie).
Na wat discussie met de medewerkster en een ANWB deskundige, beslissing is gemaakt om de voertuig te repatriëren naar Nederland.
Ons wordt gevraagd voor de lokale adres. Die wordt meteen gegeven (lokale herstel garage < 90km verder).
Eerst is dan besproken over zaterdag en/of zondag, wij geven geen voorkeur: beide dagen zijn acceptabel voor ons. Een tijdje later, horen wij over een andere datum, het zou of de komende maandag, of dinsdag/woensdag afhankelijk van de vervoerder (wel tot 4 dagen na de eerste melding en voor 86km!).
Terug naar huis, bellen wij de garage op woensdag, die heeft nog geen nieuws. Bellen naar de ANWB Logistiek dienst, horen wij dat de voertuig op dinsdag (of woensdag) vanuit de plaats van pech naar een centrale plek in Nederland vervoerd is geweest. Dan vragen aan de medewerker waarom niet meteen naar de eind plaats, horen wij dat zij wilden daar een gecombineerde transport regelen met een vervoerder om kosten te besparen. Het voertuig zou dan om de donderdag, of vrijdag maar maximaal op de volgende maandag getransporteerde worden. Na 9 dagen, en voor <90km. Nergens wordt dit geschreven, niet op de website en niet op de algemene voorwaarden. Echt schandalig. En tussendoor geen excuses maar ook geen voertuig (die misschien bij de lokale garage op de eerste maandag na de melding gerepareerd had kunnen zijn!)
Rapporteren
2019-07-07 12:16:58
2 maanden geleden
1 10 0
Dank je wel anwb voor de verkeerde informatie over partnerpassen waardoor ik nu niet geholpen wordt met mijn pechmelding. Schaamteloos !!!! Zelf een gouden pas mijn ouders een platina en meerdere verzekeringen bij jullie lopen. Maar op het moment dat je er een keer gebruik van moet maken geven jullie niet thuis en zitten er medewerkers bij de centrale die je continue onderbreken omdat ze de standaard tekst oplepelen en niet horen wat er gezegd wordt. En het meest onbeschofte.... de verbinding verbreken wanneer je om hun naam vraagt. Volgend jaar dan maar samen met mijn ouders voor alles een andere firma zoeken !!!!
Rapporteren
2019-06-14 16:25:24
3 maanden geleden
0 10 0
gewoon uitermate slecht ,traag ,slecht bereikbaar,slechte teelfonisten ,slechte afwikkelingenz enz enz enz en ga maar zo door
Rapporteren
2019-05-15 11:51:23
4 maanden geleden
2 10 0
De hulpverlening van ANWB heeft helemaal niks gedaan. Achter af krijg ik factuur van ANWB.
Rapporteren
2019-04-30 14:25:14
5 maanden geleden
0 10 0
paar maanden geleden mijn autoverzekering opgezegd omdat mijn oude auto verkocht was.Op 18 maart kreeg ik een brief dat de ANWB mijn schadevrije jaren (36) op de Roy Data zou zetten. Inmiddels een nieuwe auto gekocht en een andere verzekeraar. Nu blijken de schade vrije jaren nog steeds niet (6 weken) vermeld te zijn op de Roy Data. Vorige week gebeld en kreeg duizend excuses. Binnen 48 uur zou het erop staan. Helaas vandaag weer bericht van mijn nieuwe verzekeraar: ze staan er nog steeds niet op vermeld. Nu weer gebeld en ja: binnen 48 uur. Wordt wel ongeloofwaardig die ANWB
Rapporteren
2019-03-06 10:47:37
7 maanden geleden
1 10 0
Hierbij wil ik mijn klacht melden, ik was een korte tijd verzekerd bij de ANWB de premie zou automatisch van mijn rekening worden afgeschreven zo gezegd zo gedaan. Op een dag kreeg ik een brief van de ANWB dat zijn mijn schade jaren niet konden overnemen via Roy Data systeem. Ik heb daarna gelijk meteen met ANWB gebeld ik had een hele arrogante mevrouw aan de telefoon die oprecht meedacht en adviseerde wat voor mij nodig en het beste was. Toen ze mij terug belde kreeg, ik geloof ene mevrouw Bos, die niet goed naar mij luisterde en enkel het advies gaf waar zij voordeel uit zou halen en ik niet extra zou betalen. Zij gaf geen goed antwoord op mijn vraag en dacht niet mee. Want ik kon mijn auto niet op de naam van mijn partner verzekeren. Je zou zeggen dat zou wel moeten. Nee hoor! Bij ANWB werken ze niet mee. Want zij willen juist meer en meer geld binnenhalen! Erg jammer! Klantvriendelijkheid is daar ver te zoeken!!!
Rapporteren
2018-08-23 21:36:37
1 jaren geleden
1 10 0
Eerst voegen ze iets samen maar duidelijk wat dit is zeggen ze er niet bij. Dan maken ze een maandpremie over en als je dan vraagt wat er is krijg je drie verschillende verhalen. Uiteindelijk krijg je ineens een brief van een incasso bureau. En als je daarop reageerd is het ineens je eigen schuld. Klote organisatie die liegt en voortprutst. Ik ben er gauw weg bij die arrogante kut bende.
Rapporteren
2017-11-06 07:57:58
2 jaren geleden
1 10 0
Ongelofelijk, maar het is waar. Mijn auto heeft dus een probleem met de actuator van een automaat. Een wegenwacht is op 31-10 langs geweest en heeft de auto kunnen starten na een paar tikken te geven op de actuator. Vandaag 6-11 bel ik weer omdat het weer niet wilt starten wordt ik DAN PAS geinformeerd dat ik 24u de tijd had om het naar de garage te slepen en dat ze mijn daarom niet mee kunnen helpen! Ongelofelijk!! En daar betaal je een abonnement van 200euro per jaar voor! Als de wegenwacht dat had verteld had ik de auto direct naar de garage gebracht, maar dat had hij dus NIET gedaan en wordt ik via de telefoon verwezen naar de voorwaarden. Dit is gewoon een fout van een andere collega!
Rapporteren
2017-10-08 20:19:52
2 jaren geleden
10 10 0
Een hevige brandlucht (droog gekookte aardappels)) in de auto tijdens het rijden, heel eng dus gauw de auto langs de weg gezet en de ANWB Wegenwacht gebeld en het advies was niet verder rijden. Na 30 minuten kwam monteur Henk vanaf standplaats Ede voorgereden en hoorde mij eerst even aan om daarna op onderzoek te gaan. En binnen een mum van tijd had hij het euvel gevonden, een "slak" op het spruitstuk nabij het motorblok net zichtbaar door een sparing van 3cm bij 5cm in een beschermplaat die over het spruitstuk zit. Knap werk, toen Henk riep dat het een slak was stond ik wel even verbaasd te kijken maar hij zag het aan de kleur van het slakkenhuis dat door het gaatje zichtbaar was, dat is nou een sterk stukje ervaring en kunde wat de ANWB Wegenwacht in huis heeft. En nogmaals, hierom ben ik lid van de ANWB Wegenwacht.
Rapporteren

Notice: Trying to get property 'stats_user_id' of non-object in /home/ervaring/public_html/wp-content/themes/template/single.php on line 167
3.57
Bekijken
Beoordelen

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/ervaring/public_html/wp-includes/functions.php on line 3730