Ervaringensite maakt gebruik van coockies
Om een zo optimale mogelijk beleving voor onze bezoekers te garanderen, maken wij gebruik van zogeheten coockies. Dit doen wij zowel voor functionele, analytische en marketing coockies.
Door de melding te sluiten of gebruik te maken van de website laat je weten dat je akkoord gaat. Meer informatie over ons coockiebeleid? Lees dan hier verder
Sluit melding
Meer informatie

ANWB ervaringen, reviews, beoordelingen en klachten

3.92
3.92 0 10
22 reviews
27% tevredenheid
Start met beoordelen
-
2017-10-08 20:19:52
3 jaren geleden
10 10 0
Een hevige brandlucht (droog gekookte aardappels)) in de auto tijdens het rijden, heel eng dus gauw de auto langs de weg gezet en de ANWB Wegenwacht gebeld en het advies was niet verder rijden. Na 30 minuten kwam monteur Henk vanaf standplaats Ede voorgereden en hoorde mij eerst even aan om daarna op onderzoek te gaan. En binnen een mum van tijd had hij het euvel gevonden, een "slak" op het spruitstuk nabij het motorblok net zichtbaar door een sparing van 3cm bij 5cm in een beschermplaat die over het spruitstuk zit. Knap werk, toen Henk riep dat het een slak was stond ik wel even verbaasd te kijken maar hij zag het aan de kleur van het slakkenhuis dat door het gaatje zichtbaar was, dat is nou een sterk stukje ervaring en kunde wat de ANWB Wegenwacht in huis heeft. En nogmaals, hierom ben ik lid van de ANWB Wegenwacht.
Rapporteren
2017-04-13 14:25:32
4 jaren geleden
1 10 0
Dit jaar in verband met mijn ziekte besloten toch het buitenland te gaan doen we gingen met de auto naar Spanje, Benalmadena, op aanraden van veel mensen besloot mijn man ANWB te kiezen i.p.v. eurocros die ik al had maar ja de ANWB had overal goede garages nou niet dus, op de heenweg natuurlijk problemen en dat terwijl de auto net was gekeurd een beurt had bgehad en nieuwe banden we konden veilig weg, onderweg kregen we problemen met de trekkracht en we hebben net het hotel gehaald daar de ANWB gebeld die de auto maandag hebben opgehaald die vervolgens tot vrijdag zijn kwijt geweest en die ook nog eens 30 kilometer ver weg stond in Malaga toen we hem eindelijk konden halen maakte hij bij het starten een vreemd geluid toen ik dat zei werd met veel handen en voetenwerk duidelijk gemaakt dat het om een snaartje ging maar dat we dit thuis konden laten maken na dit verschillende malen gevraagd te hebben zijn we toen toch maar vertrokken, later nog wel gesproken met Ton de Ridder die voorstelde de auto door te laten meten bij een ford dealer prima alleen die was dus dicht het was weekend we moesten wel weg, onderweg begonnen de problemen met een brandend acculampje maar de auto bleef rijden, toen viel de toerenteller uit vervolgens de snelheidsmeter en de brandstofmeter mijn vertrouwen in de ANWB verdween ook en heb eurocross gebeld die de auto heeft opgesleept naar een fordgarage daar de schrik van ons leven eerst kregen we te horen dat ons was verteld dat de dynamo kapot was niet dus anders waren we nooit weggegaan we werden dus voor leugenaars uitgemaakt en wat bleek in de garage niks dynamo veel meer aan dat, compressor kapot een olielek en speling op het linkervoorwiel vreemd allemaal dongen die er niet waren ze hebben mijn auto verkloot een schadepost van 1350 euro en ja dat is de auto dan niet meer waard dus hij staat in spanje om gesloopt te worden dus ik zeg BEDANKT ANWB voor de geweldige hulp en het niet in behandeling nemen van onze klacht echt een geweldige organisatie
Rapporteren
2017-01-15 19:38:23
4 jaren geleden
1 10 0
In 2011 in Frankrijk auto weggesleept na contact met alarmcentrale ANWB. Deze kosten zouden vergoed worden. Na 5jr en 2x indienen van de papieren kunnen ze bij de ANWB (wéér) niets vinden terwijl ik beide keren bevestigd heb gekregen dat ze de papieren ontvangen hadden. Nu meer dan 5jr later ben ik hier nog steeds mee bezig en kan de ANWB zelfs niets vinden over mijn contact met de ANWB alarmcentrale. Blijkbaar ben ik niet de enige die ontevreden is over de service van de ANWB. Conclusie: ANWB int graag je jaarlijkse gelden maar als het op betalen aan komt duurt het een eeuwigheid. Als klant die bijna 40jr lid is zou je toch wat meer service kunnen verwachten.
Rapporteren
2016-05-16 13:46:25
5 jaren geleden
1 10 0
Iedere dag krijg op de de mail aanbiedingen van o.a. herenkleding. Steeds weer als ik mijn maat aanklik staat er niet meer leverbaar dmv (3 x )een kruis. U medewerker schrijft dat er markt onderzoeken gedaan worden en daarom zou de grote maten niet meer leverbaar zijn. Maar als er onderzoeken gedaan worden waarom zijn er dan wel kleuren leverbaar in grote maten die schijnbaar niet in trek zijn.En haal deze dan van de aanbiedingen af Ik heb gereageerd en heb deze persoon gemaild dat ik niet zit te wachten op kul verhalen want zo ga je niet met leden om die 50 jaar lid zijn. Doet deze medewerker dit uit zich zelf of heeft hij opdracht vanuit de ANWB. Begrijpt men bij de ANWB dat men zo hun klanten zal verliezen?
Rapporteren
2016-02-18 14:36:47
5 jaren geleden
1 10 0
27/10/15 ten onrechte 37 euro te veel van mijn rekening afgeschreven. Diverse mails gestuurd. Slechts éénmaal inhoudelijke reactie gekregen d.d. 4/1/16 waarin werd beloofd dat bedrag binnen 3 weken op mijn rekening zou staan. Tot op heden(18/02/16) geen geld en geen reacties meer van de ANWB
Rapporteren
2016-01-07 19:41:56
5 jaren geleden
1 10 0
Mijn dochter had mijn auto nodig, zal je juist zien ; kapotte brandstofpomp. Nu is zij ook lid van de ANWB, dus gelijk gebeld en daar kwam de wegenwacht, helaas, niet te repareren. Het betreft hier een Saab 9-5 automaat, dus mijn dochter geeft aan dat hij niet gesleept mag worden en met een bergingsvoertuig vervoerd moet worden. Maar dat doen zij niet, alleen slepen naar de dichtstbijzijnde garage, volgens de desbetreffende wegenwacht geen enkel probleem om een automaat te slepen. Zo gezegd zo gedaan, maar voordat je deze automaat sleept moet er 2 ltr. Extra ATF vloeistof in de automaatbak, dit staat ook duidelijk aangegeven in het boekje. Nee hoor, niets bijgevuld, gewoon zo gaan slepen. Ik bel nog met de wegenwacht en vraag hem of hij heeft bijgevuld, zijn commentaar is ; nee, niets bijgevuld, ik sleep altijd op deze manier en heb nog nooit klachten ontvangen. Vervolgens bel ik de klachtenlijn om mijn beklag te doen, zij zouden een aantekening maken en als er iets aan de hand zou zijn moest ik nog maar eens bellen of een klachtenformulier invullen. De volgende dag is de brandstofpomp gerepareerd, ik haal de auto op en de automaatbak maakt een vreemd geluid. Thuisgekomen vul ik direct het klachtenformulier in en enkele dagen later wordt ik gebeld. De ANWB “ inderdaad, was misschien niet zo handig van ons, maar wij hebben bewust dit risico genomen, als er iets mankeert aan de automaatbak, moet ik maar aantonen dat het door het slepen is veroorzaakt “. Oh ja, is misschien verstandig dat ik maar niet meer met de auto ga rijden. Ik was met stomheid geslagen ; de ANWB houd zich niet aan de sleep-instructie, willens en wetens dit risico nemen met andermans auto, en vervolgens moet ik dit aantonen !!! Voor het onderzoek moet de auto naar een transmissie-specialist met een bergingsvoertuig, kosten € 850,- Of ik die even zelf wil betalen. Indien de automaat schade heeft, komt de specialist van de ANWB en wordt achteraf bepaald of- en hoeveel zijn meebetalen aan de reparatie. Aan de telefoon krijg je dan ook nog eens te horen dat je te emotioneel reageert, is toch niet zo vreemd. Hoe dan ook, zij blijven bij hun standpunt, en komen ons op geen enkele manier tegemoet, willen niet helpen met een bergingsvoertuig, geen cent (mee)betalen aan het onderzoek en van te voren zeker geen afspraken maken hoeveel zij bijdragen aan een evt. reparatie. Kortom, ik zit met de problemen en de kosten en zij wassen hun handen in onschuld. Ik heb nu mijn rechtsbijstand maar ingeschakeld, kijken of zij verder komen, ik ben er klaar mee. De ANWB : ONDESKUNDIG – de kennis mbt het slepen van een automaat ontbreekt blijkbaar, en een boekje, daar houden zij zich niet aan. KLANT ONVRIENDELIJK – geen enkel medeleven/inlevingsvermogen met de ellende die ze veroorzaken en te beroerd om ook maar mee te denken over een oplossing, laat staan meebetalen aan de schade die zij veroorzaakt hebben. Jullie worden bedankt !!!!!
Rapporteren
2016-01-07 19:41:31
5 jaren geleden
1 10 0
Mijn dochter had mijn auto nodig, zal je juist zien ; kapotte brandstofpomp. Nu is zij ook lid van de ANWB, dus gelijk gebeld en daar kwam de wegenwacht, helaas, niet te repareren. Het betreft hier een Saab 9-5 automaat, dus mijn dochter geeft aan dat hij niet gesleept mag worden en met een bergingsvoertuig vervoerd moet worden. Maar dat doen zij niet, alleen slepen naar de dichtstbijzijnde garage, volgens de desbetreffende wegenwacht geen enkel probleem om een automaat te slepen. Zo gezegd zo gedaan, maar voordat je deze automaat sleept moet er 2 ltr. Extra ATF vloeistof in de automaatbak, dit staat ook duidelijk aangegeven in het boekje. Nee hoor, niets bijgevuld, gewoon zo gaan slepen. Ik bel nog met de wegenwacht en vraag hem of hij heeft bijgevuld, zijn commentaar is ; nee, niets bijgevuld, ik sleep altijd op deze manier en heb nog nooit klachten ontvangen. Vervolgens bel ik de klachtenlijn om mijn beklag te doen, zij zouden een aantekening maken en als er iets aan de hand zou zijn moest ik nog maar eens bellen of een klachtenformulier invullen. De volgende dag is de brandstofpomp gerepareerd, ik haal de auto op en de automaatbak maakt een vreemd geluid. Thuisgekomen vul ik direct het klachtenformulier in en enkele dagen later wordt ik gebeld. De ANWB “ inderdaad, was misschien niet zo handig van ons, maar wij hebben bewust dit risico genomen, als er iets mankeert aan de automaatbak, moet ik maar aantonen dat het door het slepen is veroorzaakt “. Oh ja, is misschien verstandig dat ik maar niet meer met de auto ga rijden. Ik was met stomheid geslagen ; de ANWB houd zich niet aan de sleep-instructie, willens en wetens dit risico nemen met andermans auto, en vervolgens moet ik dit aantonen !!! Voor het onderzoek moet de auto naar een transmissie-specialist met een bergingsvoertuig, kosten € 850,- Of ik die even zelf wil betalen. Indien de automaat schade heeft, komt de specialist van de ANWB en wordt achteraf bepaald of- en hoeveel zijn meebetalen aan de reparatie. Aan de telefoon krijg je dan ook nog eens te horen dat je te emotioneel reageert, is toch niet zo vreemd. Hoe dan ook, zij blijven bij hun standpunt, en komen ons op geen enkele manier tegemoet, willen niet helpen met een bergingsvoertuig, geen cent (mee)betalen aan het onderzoek en van te voren zeker geen afspraken maken hoeveel zij bijdragen aan een evt. reparatie. Kortom, ik zit met de problemen en de kosten en zij wassen hun handen in onschuld. Ik heb nu mijn rechtsbijstand maar ingeschakeld, kijken of zij verder komen, ik ben er klaar mee. De ANWB : ONDESKUNDIG – de kennis mbt het slepen van een automaat ontbreekt blijkbaar, en een boekje, daar houden zij zich niet aan. KLANT ONVRIENDELIJK – geen enkel medeleven/inlevingsvermogen met de ellende die ze veroorzaken en te beroerd om ook maar mee te denken over een oplossing, laat staan meebetalen aan de schade die zij veroorzaakt hebben. Jullie worden bedankt !!!!!
Rapporteren
2014-12-01 18:06:25
6 jaren geleden
1 10 0
Mijn schoonmoeder (J. Vernooij-Van Schie, bijna 80 jaar) is al sinds decennia lid van de ANWB en daar ook verzekerd. Na een doorgegeven verhuizing in september stuurt de ANWB de post nog steeds naar het oude adres waardoor zij nu 400 euro boete moet betalen aan de RDW omdat de verzekering niet betaald kon worden. Top! Als de post op het juiste adres was bezorgd was er niks aan de hand geweest. Al haar hele leven lang betaalt ze alles op tijd en toen het incassobureau, dit keer wel op het juiste adres, haar vond heeft ze gelijk betaald. Incl een boete waar zij niet schuldig aan was.
En denk maar niet dat de ANWB schuld bekent. Twee keer aan de telefoon gehangen, maar ja regels zijn regels..... Terwijl wij gelijk hebben. Fraai hoor.
Rapporteren
2014-04-28 20:31:16
7 jaren geleden
6 10 0
Al jaren was ik vaste klant bij de ANWB en heb ze nooit nodig gehad. In vergelijking met andere aanbieders vond ik ANWB service gewoon te duur worden. Ik ben dus overgestapt.

Scheelt me toch een paar tientjes in het jaar.
Rapporteren
2014-04-07 14:21:59
7 jaren geleden
6 10 0
Afgelopen week een probleem met mijn auto. Bij het starten had de motor een hapering en vermoedelijk een vervuiling in een benzinefilter dacht ik. De auto wilde wel starten maar bleef problemen houden om de motor draaiende te houden.

Ik belde met de ANWB waar ik al jaren lid ben en hoopte na alle contributie die ik in de tijd al had betaald toch wel goed behandeld te worden. Ze zouden een monteur sturen en die zou er met een half uurtje zijn. Maar na 40 minuten wachten was de monteur nog in geen velden of wegen te bekennen. Ze vertelde dat de monteur waarschijnlijk nog ergens vast stond in het verkeer en dat hij er met 10 minuten zou zijn.

Na 1 uur wachten werd ik wel een beetje boos omdat ik wel haast had en nog altijd niet weg kon. Nomgaals bellen en kreeg weer hetzelfde antwoord en dat ik nog even moest wachten. Vervolgens maar weer naar binnen gegaan en daar verder gewacht. Uiteindelijk heb ik bijna 1,5 uur moeten wachten tot de monteur er uiteindelijk was.

Het probleem was wel snel verholpen en was binnen 15 minuten gefixt. Wel netjes verontschuldigingen gekregen maar het lange wachten vond ik niet netjes. Liever had ik van de ANWB vernomen wat de werkelijke reden was want het bleek dat de monteur een verkeerd adres door had gekregen en hij in eerste instantie op een verkeerde plek stond. Als ze me dat nou gewoon hadden gezegd in plaats van een reden te bedenken!

ANWB werken aan je service is wel het minste wat ik verwacht.
Rapporteren
3.92
Bekijken
Beoordelen